سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / چالش های دموکراسی با آزادی و زندگی دلبخواه

چالش های دموکراسی با آزادی و زندگی دلبخواه

سلام علیکم
به نظر میاید ساختار باطنی شیوه زندگی در نوع حاکمیت لیبرال دموکراسی در درون خودش با ضدیت قابل توجهی روبرو شده .یعنی بگونه تشکیل جامعه میدهد که هیچ نوع ساختار مشخصی ازسوی جامعه دنبال نمیشود و صرفا درمعرض اطلاعات بی حد وحصر قرارگرفته وبسوی تمنیات بی حد دعوت می کند وآنگونه تبلیغ میشود که ما برای شماهرانچه که بخواهید یا بدانید بوسیله علم پاسخ داریم و توانمندیم مطابق میلتان تامین نماییم بواسطه علم .

واین امر مهمترین نقطه تعارض با جهان بینی الهی است زیرا دراین دنیای جدید این دنیا مکان مصرف هرانچه که دل بخواهد تعریف ومسیر سازی میشود بدون درنظر گرفتن حیات باقی و مصالح جهان اخرت .درحالیکه درمکتب انبیا دنیا محل تعلیم وتربیت برای جهانی تحت حاکمیت خالق آن است .به تعبییر آموزه های دینی اسلام دنیا مزرعه اخرت است .بنا براین زندگی دلبخواه عامل ظایع شدن هستی انسان خواهد شد . زیرا موجب ازدست دادن فرستهایی خواهد شد که بواسطه آن ببتواند حیات ابدی خود را تامین کند.

متاسفانه پدیده دموکراسی با رویکرد لیبرالیسم آن جز مهمترین چالشهای اساسی قرن حاضر برای بشریت شده است زیرا در درون خود یک دیکتاتوری اقلیت قدرتمند ولی مخفی را دربر داشته وموجب صاقط شدن ارزشهای کمال جویانه بشری شده وخواهد شد.
دراینگونه اجتماعات انچه که درظاهر دیده میشود رفاهی است که شامل گستره خاصی از عموم مردم میشود اما کسی نمیداند و اهمیت نمیدهد که این رفاه از چه راهیی و به چه قیمت خونباری بدست میاید .

زیرا بخش اعظمی از درامدهای این قبیل کشورها از فروش تسلیحات از یک طرف و از طرف دیگر با ایجاد اختلاف و دعوا بین کشورها وایجاد فتنه درگیری بین انها استمرار این نوع تعاملات خونین والبته پرسود را برای خود به ارمغان میبرند .

به جرات میتوان گفت تمام کشورهای بظاهر توسعه یافته طی قرون اعصار دارای مستعمره بوده و اکنون نیزهستند وهم اکنون دستشان درجیب منابع ملی انهاست و همچنان از چپاول انها دارند به امکانات پزوهشی و تجهیز ملزومات لازم برای ایجاد تسلط و قدرت درحیطه استعماری داخلی وخارجی خود می پردازند . نمونه بارز ان را در مسیر رابطه بین امریکا و گاو شیرده خود یعنی آل سعود و شیخ نشینهای حاشیه خلیج فارس بخوبی میتوان دید .

پدیده دموکراسی در اکثریت کشورهای دموکرات توام با فقرهای کشنده و مشکلات فراوان اجتماعی و فرهنگی است تنها به عدد انگشتان دستها ممکن است چند کشور اروپایی ویا امریکایی را بتوان برشمرد که از رفاه نسبی برخوردارند واکثریت این کشورها با فقر جدی دست و پا میزنند ازآن جمله هستند برخی کشورهای اروپای شرقی وامریکای مرکزی وجنوبی واسیا و اسیای میانه و غرب اسیا و نیز برخی کشورهای اسیای دور نوعا با شیوه دموکراسی اداره میشوند اما غالبا با چالشهای بسیار جدی درامر معاش وسیاست داخلی وخارجی روبرو هستند وان اندک کشورهای بظاهر مرفه هم که خود را کشورهای پیشرفته معرفی میکنند به برکت چپاول کشورهای مستعمره خویش هست که میتوانند هزینه های گزاف و سنگین دلبخواه زندگی کردن را تامین کنند که همانطور که ملاحظه میشود بزرگترین کشورهای مدعی لیبرال دموکراسی هم مثل امریکا و فرانسه، آنها هم به چالش جدی خورده و دیگر توان تامین این نوع زندگی مرفهانه بی درد سر گذشته را نخواهند داشت .

اگر جریان مشکوک کرونا بپا نمیشد معلوم نبود که جریان تظاهرات و مطالبات شنبه های اخر هفته درفرانسه و تظاهرات مردم درایالات مختلف امریکا عاقبت این دو ابر قدرت سیاسی واقتصادی جهان غرب بکجا میکشاند که البته این امر اتش زیر خاکستر ی شده که باز دیر یا زود دوباره سرباز خواهد کرد .

اگر خوب بررسی شود ملاحظه میشود که زندگی برمبنای دلبخواه در ادبیات قران کریم تنها در بهشت الهی میسر است انجا ست که میشود به تعبییر قران ( فی ماشتهت انفسهم ) انچه که شخص مومن طلب نماید باذن اله محیا شود نه در دنیایی که عرصه ابتلا و آزمایشات الهی است.

قران طبق ایه ۲سوره ملک جهان و اسمان و زمین را برای آن خلق کرده تا مشخص شود چه کسی مطابق حسن رفتار میکند حال اینکه این واژه را چگونه باید معنی کرد از خود قران کمک گرفته و براین اساس متوجه میشویم مصداق حسن همان اسما حسنی الهی هستند که براساس مستندات آیاتی و روایی اهل بیت ع هستند وامروز زاد روز تولد یکی ازاین اسما نیکوی حسنی الهی است که خداوند ما را به انطباق حیات خود با انها دعوت نموده و او ست علی عالی اعلا که سلام ودرود خداوند براو وآل او باد.

لذا درجهان کنونی که دران زندگی میکنیم باید متوجه کیفیت گذر زندگی خود باشیم وبدانیم تحت چه حاکمیتی سپری میکنیم خدا یا شیطان .
زیرا حاکمیت یا تحت ولایت خداوند است یا شیطان و شکل سومی ندارد . واین مدعای قران در سوره بقره در ایت الکرسی است
.الله ولی الذین امنوایخرجهم من الظلمات الی نور والذین کفروا اولیاعهم الطاغوت یخرجونهم من النور الی ظلمات ..

امروز سالروز ولادت همان ولیی است که تحت ولایتش میتوان درحریم امن الهی تحت ولایت بود امید که با برکت ولایتش درون قلعه امن الهی قرار گرفت و عاقبت خود را بسوی نور رقم بزنیم انشالله . یاعلی مدد

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

انقلاب نورانی آمریکا

براستی این بار هم چه کسی قلبها را در سطحِ وسیعی منقلب کرده؟

ادامه اعتراضات ضدصهیونیستی دانشجویان آمریکا

خواستار نابودی همه منافع تجاری صهیونیستها شدند.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.