سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / گروسی فاش کرد: دسترسی مانیتورینگ به اطلاعات و فعالیت‌های ایران داریم!

گروسی فاش کرد: دسترسی مانیتورینگ به اطلاعات و فعالیت‌های ایران داریم!

صحبت‌های گروسی پس از توافق با ظریف و صالحی گمانه‌زنی‌ها در خصوص دور زدن قانون کشور را تقویت کرده است. چرا که وی خبر از دسترسی به اشکال دیگری از حضور بازرسان و دسترسی به مانتیورینگ می‌دهد.

به محض اینکه پرواز رافائل گروسی در وین به زمین نشست او در پاسخ به سوالات خبرنگاران از برخی توافقات خود با دولت روحانی پرده برداشت.

گروسی در مورد میزان اطمینان و اشراف بر فعالیت‌های ایران در طول زمان سه ماهه‌ی مورد توافق گفت: «ما در یک سطح فنی، درباره تعداد معینی از موارد که قرار است ادامه داشته باشند ، توافق کرده ایم. به طوری که دسترسی مانیتورینگ لازم به اطلاعات و فعالیت ها را داشته باشیم.»

صحبت از دسترسی مانیتورینگ آژانس به اطلاعات و فعالیت‌های هسته‌ای کشورمان در حالی است که پس از اجرایی شدن قانون در پنجم اسفند عملا نباید آژانس دسترسی‌های فراپادمانی در ایران داشته باشد.

وی همچنین به صراحت اعلام کرده است که ما با عدم اجرای پروتکل الحاقی چیزهایی را از دست دادیم اما با این توافق موقت با دولت ایران چیزهایی را حفظ کرده‌ایم!

رئیس آژانس خبر می‌دهد که پس از پنجم اسفند دسترسی کمتری خواهد داشت اما توانسته در گفت‌‎وگو با دولت روحانی درجه‌ای لازم از دسترسی را کسب کند. وی می‌گوید: «دسترسی کمتری وجود دارد اما هنوز هم ما توانستیم درجه لازم نظارت و تأیید را برای آنچه در آن است حفظ کنیم، همانطور که تعریف شده است همانطور که در هنگام خواندن دوباره آن به عنوان یک درک فنی موقتی، خواهید دید… این یک راه حل موقتی است که به ما امکان می دهد تا به مردم اطمینان دهیم که در آنجا چه می گذرد.»

خبرنگار دیگری از گروسی می‌پرسد: «آیا تغییری در تعداد بازرسان تعیین شده توسط ماایجاد می شود؟» رئیس آژانس به صراحت پاسخ می‌دهد: «نه! آنچه تغییر می کند نوع فعالیت و موارد مختلفی است که اتفاق خواهد افتاد.»

وی در ادامه با ادبیاتی مبهم توضیح می‌دهد که این همان بازرسی‌های موجود در پروتکل نیست اما با این وجود بازرسی‌ها ادامه خواهد داشت.

صحبت‌های گروسی پس از توافق با ظریف و صالحی گمانه‌زنی‌ها در خصوص دور زدن قانون کشور را تقویت کرده است. چرا که وی خبر از دسترسی به اشکال دیگری از حضور بازرسان و دسترسی به مانتیورینگ می‌دهد.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

شما یک بار هم حاج قاسم را پشت میز نمی‌دیدید

حاج قاسم در کار شوخی نداشت؛ چند بار من را بیرون کرد

جزئیات ضربه وزارت اطلاعات به شبکه خرابکاری موساد

عوامل تیم خرابکاری به دار مجازات آویخته شدند

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.