سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / کتاب برگزیده / کتاب یازده گفتار پیرامون بیداری اسلامی

کتاب یازده گفتار پیرامون بیداری اسلامی

از منظر رهبر انقلاب اسلامی

درباره کتاب

کتاب حاضر شامل یازده گفتار از بیانات مقام معظّم رهبری در سالهای گذشته است که موضوع اصلی و مشترک آنها ریشه‌ها، زمینه‌ها، علل و تحلیل جریان اصیل بیداری اسلامی در جهان اسلام می‌باشد.
مطالعه‌‌ي این بیانات که تنها بخش کوچکی از تحلیل‌ها و نظرات معظّم‌‌له که در سالهای مختلف است بخوبی نشان دهنده‌‌ی اصالت بیداری اسلامی، نقش انقلاب اسلامی در آن، و تحقّق وعده‌های تخلف‌ناپذیر الهی در هدایت‌ها و امدادهای خداوند متعال نسبت به حرکتهای منطبق با فطرت مسلمانان در بیداری و احیای حقوق و ارزشهای غارت شده به دست مستکبران در طول تاریخ می‌باشد.

صفحاتی از کتاب

من به شما برادران و خواهران و به همه‏‌ى مسلمانان، بخصوص كسانى كه مي‌توانند در هدايت توده‏هاى مردم نقشى ايفاء كنند، عرض ميكنم؛ امروز روزى است كه اسلام به فداكارى و اقدام همه‏‌جانبه‌‏ى ملّتها احتياج دارد؛ امروز روزى است كه استكبار با خبيث‌‏ترين و پليدترين چهره‏اش، خود را در مقابل ملّتها به نمايش درآورده است؛ امروز روزى است كه استكبار با غرورِ تمام آماده است كه ملّتها و كشورهایى را در راه مطامع خود قربانى كند. امروز اوضاع در دنياى اسلام تفاوت كرده است؛ بيدارى اسلامى در سرتاسر دنياى اسلام محسوس است؛ حركت و نهضت عظيمى در مراحل مختلف در همه‌ى دنياى اسلام مشاهده مى‏‌شود؛ ميلِ برگشت به اصول و مبانى اسلامى، كه مايه‌ى عزّت و پيشرفت و ترقّى است. روشنفكران، علما و سياسيون دنياى اسلام اين حركت را بايد تقويت كنند.

لزوم هوشياري در برابر فريبکاري غرب براي نفوذ مهره‌هاي خود


به مانورهاي سياسي و مزورانه‌ي آمريكا و غرب، اعتماد نكنيد. آنها كه تا چند روز پيش از رژيم فاسد پشتيباني مي‌كردند، اكنون كه از نگهداشتن آن نااميد شده‌‌اند دم از حق ملّتها مي‌‌زنند. آنها با اين پوشش، تلاش مي‌كنند مهره‌ها را جابه‌جا كنند و با چهره‌سازي، وابستگان خود را بار ديگر بر شما مسلط كنند. اين توهين به شعور ملّتها است، آن را تحمل نكنيد و جز به استقرار يك نظام كاملا مستقل و مردمي و مؤمن به اسلام رضايت ندهيد.

بيداري اسلامي با بازگشت به اسلام


حساس‌ترين بخشهاى جهان اسلام را نهضت بازگشت به اسلام و اعاده عزّت و هويّت و رهایى فراگرفته است و همه‌جا شعار «الله‌اكبر» به گوش مي‌رسد. ملّتهاى عرب، ديكتاتورهايشان را نمي‌خواهند؛ سيطره دست‌نشاندگان و طواغيت را بر خود، ديگر تاب نمى‌آورند؛ از فقر و عقب ‌ماندگى و تحقير و وابستگى به ستوه آمده‌‌اند؛ سكولاريسم را در سايه‌‌ى سوسياليسم و ليبراليسم و ناسيوناليسم قومى آزمودند و همگى را بن‌بست يافتند؛ و البته ملّتهاى عرب به دنبال افراطى‌‌گرى، خشونت مذهبى، بازگشت به عقب، تعصبات فرقه‌اى و قشريگرى با برچسب اسلام‌گرایى نيز نيستند. بى‌‌شك غرب مي‌كوشد انقلابها را تبديل به ضد انقلاب كرده و نهايتاً با بازسازى رژيمهاى قديمى به شيوه‌ى جديد و تخليه‌‌ى احساسات توده‌ها و جا‌به‌‌جایى اصول و فروع و تغيير مهره‌هاى خود و اصلاحات صورى و تصنعى و ظاهرسازى دموكراتيك، دوباره براى ده‌ها سال ديگر سيطره‌‌ى خود را بر جهان عرب حفظ كند.

بيداري اسلامي؛ جرياني ريشه‌دار و نه موجي گذرا


حاصل آنكه حقايق رو به افزايش كنونى در دنياى اسلام، حوادث بريده از ريشه‌هاى تاريخى و زمينه‌هاى اجتماعى و فكرى نيستند تا دشمنان يا سطحى‌نگران بتوانند آن را موجى گذرا و حادثه‌‌اى در سطح بينگارند و با تحليلهاى انحرافى و غرض‌آلود، مشعل اميد را در دل ملّتها خاموش سازند

مبارزه‎ي با استکبار؛ مبارزه‌ي همتها و اراده‌ها


مبارزه، مبارزه‌ى همتها و عزمها و اراده ‌هاست. هر طرف اراده‌‌ى قوى‌ترى داشته باشد، او غالب است. آن كسى كه دلش متكى به خداى متعال است، او غالب است. «ان ينصركم الله فلا غالب لكم»؛ اگر نصرت خدایى را به دست بياوريد، هيچ‌كس بر شما غلبه نخواهد كرد؛ شما پيش خواهيد رفت. ما مي‌خواهيم ملّتهاى مسلمان كه تشكيل‌ دهنده‌ى امّت بزرگ اسلامى‌‌اند، آزاد باشند، مستقل باشند، عزيز باشند، تحقير نشوند؛ با احكام مترقى و متعالى اسلام، زندگى خودشان را سامان بدهند؛ و اسلام مي‌تواند. در طول ساليان دراز، ما را از لحاظ علمى عقب نگه داشتند؛ فرهنگ ما را پامال كردند، استقلال ما را از بين بردند. امروز ما بيدار شده‌ايم. ما ميدانهاى علم را هم يكى پس از ديگرى تصرف خواهيم كرد.

موضوعات مهم

بیداری اسلامی در جهان/ بیداری اسلامی با بازگشت به اسلام/ فریبکاری استکبار جهانی برای نفوذ مهرهای خود/ جریانی ریشه‌دار و نه موجی گذرا

ایتابلهسروشآپارات

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.