سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / صوت منتشر نشده روایت شهید سلیمانی از حساسیت منطقه عملیاتی والفجر ۸

صوت منتشر نشده روایت شهید سلیمانی از حساسیت منطقه عملیاتی والفجر ۸

سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در این صوت به حساسیت منطقه عملیاتی والفجر ۸ می‌پردازد و از خصوصیات این عملیات می‌گوید.

مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس برای اولین بار صوتی از سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی منتشر کرده است که به روایت ایشان از حساسیت منطقه عملیاتی والفجر 8 می‌پردازد.

«یک عملیات بسیار و بسیار حساس و پر استراتژی و عملیاتی که از هر نظر برای جمهوری اسلامی هم می‌تواند سعادت‌بخش و هم مشکل‌ساز باشد. عملیاتی که می‌خواهیم انجام بدهیم که ان‌شاءالله به حول و قوه الهی در آستانه‌اش هستیم که زمان ساعت‌شماری برای ساعت عملیات، تا عملیات بدر و عملیات خیبر و همه عملیات‌هایی که تابه‌حال انجام دادیم از هر لحاظ فرق می‌کند. این عملیات ما، هم از نظر سیاسی فرق می‌کند که خط‌مشی مسئولین جمهوری اسلامی را مشخص می‌کند، هم از نظر نظامی فرق می‌کند. از نظر سیاسی با بدر خیلی فرق می‌کند چون زمین عملیات در جایی واقع‌شده است که زمین منطقه از نظر سوق‌الجیشی یک زمین کاملاً سیاسی است یعنی زمین منطقه جنوب اروندرود زمینی است که در خط مرز کویت، عربستان و عراق واقع شده است هر حرکت یک نیروی نظامی یک کشور از نظر سیاسی بسیار بسیار حائز اهمیت است و عملیاتی است که با این ارزش سیاسی بالایی در حساسیت سیاسی ـ نظامی که این عملیات دارد فشارهای زیادی قطعاً به جمهوری اسلامی خواهد بود، این تیپ فشارها، چه فشارهای سیاسی باشد چه فشارهای نظامی باشد یعنی این منطقه عملیات، منطقه عملیاتی است که دنیا روی آن سرمایه‌گذاری می‌کنند بیش از بدر، بیش از خیبر و بیش از همه عملیات‌هایی که انجام دادیم. سرمایه‌گذاری روی این است که ما قطعاً می‌دانیم که در این عملیات پل هوایی مهمات بین بغداد و کشورهای خارج برگزار خواهد شد یعنی آنچه که کمک از دستشان بربیاید انجام می‌دهند به دلیل حساسیت این عملیات.»

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

نماهنگ دیدنی ارتش مقدس

از مراسم ۲۹ فروردین تا ویژگی‌های ارتش.

کتاب سربلند میدان ..را بخوانید

سرگذشت و زندگی سردار شهید سیدمحمد حجازی

یک دیدگاه

  1. سلام
    سردار سلیمانی محصول تفکری است که از انقلاب اسلامی رشد و تبلور تربیتی است که اصطلاحا تبعیت از هادی الهی گفته میشود این جنس از تربیت در ادبیات دینی ولایت مداری گفته میشود یعنی مومنین گرد شمع وجود منور شخصیتی که اشبه الناس به امام معصوم درزمان غیبت است( ولایت فقیه) گشته و هر انچه که میل اوست را شکار و بدون آنکه نیازمند گفتن باشد خود جوش آنرا درک وانجام میدهد. این جنس از هدایت است که جامعه مسلمین به ان محتاج است تا توان برون رفت از کمند دامهای شیاطین انس وجن برایمان میسر باشد والا مادامیکه بنا برمصلحت افراد مصلحت دین تعریف میشود در دامهایی که خود متنیم همواره گرفتار وگرفتار تر میشویم

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.