سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / 2 میلیون فقیر در سرزمین‌های اشغالی

2 میلیون فقیر در سرزمین‌های اشغالی

طبق گزارش سالیانه سازمان بیمه رژیم صهیونیستی، ۲ میلیون نفر در سرزمین‌های اشغالی زیر خط فقرزندگی می‌کنند.

سازمان بیمه رژیم صهیونیستی در تازه‌ترین گزارش خود از وضعیت معیشت ساکنان سرزمین‌های اشغالی از افزایش میزان فقر در سال ۲۰۲۰ خبر داده است. به نوشته وبسایت عرب۴۸، طبق این گزارش، ۲۱ درصد از ۹میلیون و 300 هزار سکنه سرزمین‌های اشغالی زیر خط فقر هستند که نیم میلیون خانوار و دو میلیون نفر را در بر می‌گیرد. نکته دیگر اینکه ۹۰۰ هزار تن از این افراد کودک هستند. یعنی حدود ۴۵ درصد فقرای سرزمین اشغالی را کودکان تشکیل می‌دهد.(اگر چه برخی آمارهای اعلامی، کل جمعیت صهیونیست‌ها در این سرزمین اشغال شده را حداکثر 6میلیون نفر اعلام می‌کنند.)

فارس در این رابطه به نقل از سایت، رادیو ارتش رژیم صهیونیستی نوشته، طبق این آمار، در حال حاضر از هر پنج نفر ساکن سرزمین‌های اشغالی یک نفر زیر خط فقر به سر می‌برد. نهادهای مرتبط با رفاه اجتماعی در سرزمین‌های اشغالی نیز اعلام کرده‌اند وضعیت معیشتی در این سرزمین‌ها، در پی شیوع ویروس کرونا آسیب جدی متحمل شده و نه تنها خانواده‌های با سطح درآمد پایین آسیب دیده‌اند، بلکه دهک‌های بالاتر نیز متحمل خسارت شده‌اند. به نوشته سایت رادیوی رژیم صهیونیستی، گزارش سازمان بیمه این رژیم نشان از ابعاد تأثیر بحران اقتصادی بر فقر و سطح معیشت در سایه شیوع ویروس کرونا دارد. اما درخصوص ساکنان عرب سرزمین‌های اشغالی، میزان فقر ۵۰ درصد ذکر شده است، یعنی بیش از دو برابر ساکنانی صهیونیست!

وبسایت «عرب۴۸» در ادامه به نقل از این رادیو نوشته پیوستن رژیم صهیونیستی به سازمان کشورهای همکاری اقتصادی و توسعه (OECD) در سال ۲۰۱۰ و سپس اجرای تغییراتی در قانون مالیات بر ارزش افزوده تغییری در بهبود میانگین فقر در سرزمین اشغالی ایجاد نکرده است. در همین حال، میزان بیکاری نیز بسیار بالاست. وزارت دارایی رژیم صهیونیستی نیز این هفته اعلام کرده بود که بحران بیکاری در سال ۲۰۲۱ حتی اگر واکسینه کردن با سرعت انجام شود و محدودیت‌ها طی ماه‌های آتی برداشته شود نیز ادامه خواهد داشت. طبق بهترین سناریو در صورت رفع تمامی محدودیت‌ها و بازگشت زندگی عادی، میزان بیکاری باز هم بالا خواهد ماند و به رقم ۸.۶ درصد خواهد رسید. اما اگر بحران کرونا همچنان ادامه داشته باشد، میزان بیکاری تا ۱۱.۶ درصد نیز افزایش خواهد داشت. میزان بیکاری در سال ۲۰۱۹ به میزان ۳.۸ درصد بود که در سال ۲۰۲۰ به ۱۵.۴ درصد رسید.

«عرب ۴۸»در پایان نوشته طبق گزارش‌های نهادهای مالی رژیم صهیونیستی، حتی اگر تمامی فعالیت‌های اقتصادی از سر گرفته شود، باز هم بین ۴۰۰ الی ۵۰۰ هزار نفر بیکار خواهند ماند و اکنون این دغدغه در میان صهیونیست‌ها وجود دارد که اگر دولت نتواند پرداخت بیمه بیکاری را ادامه دهد، چه شرایطی حاکم خواهد شد.

شیوع ویروس کرونا بخش زیادی از کسب و کار رژیم صهیونیستی را به تعطیلی کشانده و تاکنون ۵۸۳ هزار نفر به ویروس کرونا مبتلا شده و ۴۲۴۵ تن دیگر جان خود را از دست داده‌اند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت و عرضه سوخت با نرخ سوم در دستور کار دولت قرار ندارد

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران

ورود یک میلیون و 500هزار «گردشگر سلامت» به کشور 

رونق گردشگری سلامت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.