سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / ادامه آشوب‌ها در تونس برای سومین‌ روز متوالی؛ نیروهای امنیتی در 16 شهر مستقر شدند

ادامه آشوب‌ها در تونس برای سومین‌ روز متوالی؛ نیروهای امنیتی در 16 شهر مستقر شدند

دور جدید آشوب‌ها پایتخت تونس و دست‌کم ۱۵ شهر دیگر آن را، در فضای سیاسی پرتنش این کشور و مشکلات اقتصادی متعدد، فراگرفته و در جریان اعتراضات بیش از 630 تن بازداشت شده‌اند.

«محمد زکری»، سخنگوی وزارت دفاع تونس گفته با شکل‌گیری دوباره آشوب‌ها و درگیری‌ها میان تظاهرات کنندگان تونسی و نیروهای امنیتی، یگان‌هایی از ارتش این کشور در مقابل زیرساخت‌های حساس و پایگاه‌های حاکمیتی چهار استان این کشور شامل سلیانه، القصرین، بنزرت و سوسه مستقر شده‌اند. شهرهای المنستیر، المهدیه، جندوبه، فرنانه و سلیانه تونس هم شاهد تظاهرات گسترده معترضان همراه با آتش زدن لاستیک خودروها و بستن برخی مسیرها بود، در مقابل نیروهای امنیتی این کشور از گاز اشک‌آور برای پراکندن معترضان استفاده می‌کنند. همچنین این نیروها یورش‌هایی را برای بازداشت تحریک‌کنندگان این آشوب که هدف‌شان سرقت و غارت بود، ترتیب دادند. خبرها حاکی از انتقال استحکامات امنیتی و گروه‌های مختلف نیروهای امنیتی تونس به مناطق مختلف پایتخت تونس هستند. به گزارش ایسنا، یگان‌های گارد ملی تونس در حال تعقیب معترضان در مناطق مختلف از جمله محله‌های التحریر، التضامن و الزهرونی هستند. این نیروها از آب پر فشار و گاز اشک‌آور برای متفرق کردن معترضان استفاده می‌کنند. تسنیم هم در این باره نوشته، وزارت کشور تونس از بازداشت 630 نفر در جریان درگیری‌های شبانه بین نیروهای امنیتی و معترضین در این کشور خبر داده است. گفتنی است، تا این لحظه هنوز درخواست روشنی از سوی معترضان تونسی عنوان نشده است اما این اعتراضات همزمان با افزایش خشم به دلیل شرایط وخیم اقتصادی و اجتماعی دشوار در تونس شکل گرفته‌اند. در واقع اعتراضات در یک ابهام ادامه می‌یابد و تاکنون تعویض دولت‌ها نتوانسته مانع این شورش‌ها شود. باید توجه داشت که این دوره جدید سه روزه که امروز وارد روز چهارم می‌شود، در ادامه شورش‌هایی است که چند ماه پیش نیز به وقوع پیوست. شروع این آشوب‌ها، همزمان شده با سالگرد انقلاب 2010 تونس! پیش از این گفته می‌شد، تونس تنها کشور در میان کشورهای درگیر انقلاب‌های عربی-آفریقایی است که، انقلابش به نتیجه رسیده است!

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

آشوب شب سال نو در آلمان؛ 15 پلیس در برلین مجروح شدند

آلمان نیز همانند تعدادی از کشورهای اروپایی، در شب سال نوی میلادی، شاهد آشوب و درگیری بود که طی آن 15 پلیس مجروح شده و بیش از 230 نفر نیز بازداشت شدند.

تجهیزات ارتباطی یک سرویس جاسوسی در اختیار دستگاه امنیتی قرار گرفت/ ۵ عامل سرویس بازداشت شدند

سازمان جاسوسی با همکاری گروهک منافقین

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.