سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / نیروهای انقلابی، یگانه نیرویی هستند که من به ایشان امید دارم

نیروهای انقلابی، یگانه نیرویی هستند که من به ایشان امید دارم

دو خطر وجود دارد احمق‌هایی که در اپوزیسیون هستند و در برابر سپاه ما و بچه‌های بسیج ما موضع می‌گیرند و احمق هایی که در جبهه انقلاب هستند و با بد دفاع کردنشان آبرویی برای نظام نگذاشته‌اند.

اولين قسمت از برنامه قرن جديد با حضور دكتر بیژن عبدالکریمی، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی با موضوع محوری تحول، پیشرفت و رابطه ان با قرن جدید منتشر شد(کلیک کنید). متن زیر گزارشی مختصر از برخی فراز های این گفت و گو است: 

دکتر بیژن عبدالکریمی در رابطه با قرن جدید گفت: آنچنان که من در مورد آینده می‌اندیشیم، تصویرهای بسیار سیاه و تیره‌ای از آینده دارم و در عین حال سوسوهای امیدی هم هست. ایران و ملت بزرگش در واقع مثل این کشورهای کوچک، کشورهای مینیاتوری منطقه، یک شرکت تجاری نیست. ما یک کشور تازه به دوران رسیده نیستیم، ما یک کشور تازه ظهور یافته نیستیم ما یک قوم بزرگ تاریخی هستیم، هم نیروهای خارجی باید بدانند که با این ملت هر کاری نمی‌توانند بکنند، هم نیروهای داخلی باید بدانند با این ملت هر کاری نمی‌توانند بکنند. این ملت، ملت بزرگی است، این ملت برای خودش شخصیت دارد.

دکتر عبدالکریمی توسعه نایافتگی را در مقابل مفهوم توسعه دانست و گفت: ما امروز یک کشور توسعه نایافته هستیم و این ربطی هم به اسلام ندارد. همچنین افزود: شاه یک حکومت سکولار بود این‌جا به اصطلاح یک حکومت دینی است اما مناسبات ما در جهان فرقی نکرده است؛ آن موقع ما نفت فروش بودیم الان هم ما نفت فروش هستیم، آن موقع هم ما خام فروش بودیم. ایشان مطرح کردند: ما یک عقب افتادگی سیصدساله داریم و سیصد سال است که در مسیر توسعه قرار نگرفته‌ایم: لذا شاه بیاید، جمهوری اسلامی بیاید، چپ بیاید، راست بیاید سرنوشت ما همین است.

دکتر بیژن عبدالکریمی در برنامه قرن جدید گفت:  تمدن‌ها ساخته نمی‌شوند، تمدن‌ها ظهور می‌یابند، حدوث می‌یابند، تحول می‌یابند. تمدن امری نیست که ما اراده کنیم بسازیم. این مثل این است که من بگویم من می‌خواهم مسیر فرهنگ ایران را تغییر دهم. این معلوم است که مقوله فرهنگ را نمی‌فهمد. فرهنگ و تمدن درست مثل مفهوم زندگی، مفهوم جهان، یک مفهوم استعلایی است. مفهوم تمدن چیزی شبیه وجود است. من درون وجود غرق هستم حالا بگویم می‌خواهم وجود را بفهمم، بر وجود سیطره پیدا کنم. به نظر من علاوه بر اینکه نوعی ناآگاهی در این ایده وجود دارد و کسانی که این ایده را مطرح می‌کنند، هیچ تلقی روشنی از مسأله ندارند بلکه نوعی خود‌ محوری، یک نوع خود بنیادی بسیار خطرناک‌تر از خود بنیادی بشر غربی وجود دارد. 

ایشان در پاسخ به مجری که از ضرورت تحول و مؤلفه‌های تحول پرسید گفتند: من الان به آرزوهای دور و درازم نمی‌اندیشم من فقط می‌خواهم شرایط کنونی بدتر نشود و فکر می‌کنم منطق گذشته جواب نمی‌دهد. همچنین نیروهای انقلابی را یگانه نیرویی خواندند که ایشان به آن امید دارند. در این رابطه گفتند: نیروهای انقلابی، یگانه نیرویی هستند که من به ایشان امید دارم. به اپوزیسیون به هیچ وجه، به نیروهای غیر از نیروهای انقلابی یعنی غیر از بچه‌های سپاه، غیر از بچه‌های بسیج و غیر از طلبه‌های روشن اندیش اینان یگانه امید من در این کشور هستند. باید گفتمان کنونی تغییر پیدا کند و ما باید به یک وحدت ملی برسیم. من بارها گفته‌ام ما یک ملت دو پارچه و دو تکه در یک کشور هستیم. ما باید زبانی پیدا کنیم که تمام کشور را در برابر فشار نظام جهانی بسیج کنیم.

اگر این زبان شکل نگیرد دو خطر وجود دارد احمق‌هایی که در اپوزیسیون هستند و در برابر سپاه ما و بچه‌های بسیج ما موضع می‌گیرند و احمق هایی که در جبهه انقلاب هستند و با بد دفاع کردنشان آبرویی برای نظام نگذاشته‌اند و با دفاع بدشان جمهوری اسلامی را بسیار کوچک و حقیر کردند. من از همه کسانی که در خانواده هایشان شهید داده‌اند، جانباز داده‌اند، فداکاری‌ها دیدم، از ایشان استدعا می کنم ما نیازمند یک گفتمان تازه‌ای هستیم که همه کشور را در برابر نظام جهانی بسیج بکنیم اما اگر قرار باشد بخش وسیعی از جامعه ما رسانه هایشان من و تو باشد بی‌بی‌سی باشد و نسبت به نظام قهر باشند و نظام ما فکر کند که فقط به کمک نیروهای نظامی انتظامی می‌تواند جامعه را به جلو ببرد جامعه ما قفل خواهد کرد آنچنان که امروز قفل است. من فکر می کنم که نیروهای اصیل این کشور یعنی کسانی که به این انقلاب وفادارند، نه آن کسانی که شکم‌هایشان گنده شده است، نه آن رانت خوارها، نه آن کسانی که به دروغ و ریا از این انقلاب دفاع می‌کنند پیوند شومی بین جهال و طبقه دیوان سالار شکل گرفته که دارند می خورند دارند می برند، بچه هایشان خارج از کشور هستند اما اینجا شعار مرگ بر آمریکا می‌دهند و توده‌ها له می‌شوند. من دست دراز به سوی برادران پاسدارم بچه‌های بسیج صادق و طلبه‌های نواندیش دراز می‌کند بیاییم دست به دست هم بدهیم و یک وفاق ملی ایجاد کنیم تا بتوانیم کشور را نجات بدهیم گفتمان‌های کنونی هر کدام بخشی از این بحران اند و ما نیاز به ظهور یک گفتمان تازه داریم علیرغم همه تیره‌اندیشی‌هایی که به من نسبت دادید من به این کشور بسیار بسیار امید دارم، من به این ملت بزرگ تاریخی بسیار بسیار امید دارم. من به حکمت خودمان، به آیین خودمان، به میراث تاریخی خودمان بسیار امید دارم اما کسانی خودشان را نماینده دفاع از این سنت تاریخی گرفته‌اند که به هیچ وجه معاصرت ندارند، دچار عقب افتادگی تاریخی هستند و صلاحیت دفاع از این سنت عظیم تاریخی را از دست داده‌اند. فکر کنم من حرفم را شفاف گفتم.

دکتر عبدالکریمی در برنامه قرن جدید گفت: ما باید زبانی پیدا کنیم که تمام کشور را در برابر فشار نظام جهانی بسیج کنیم. اگر این زبان شکل نگیرد دو خطر وجود دارد؛ احمق‌هایی که در اپوزیسیون هستند و در برابر سپاه ما و بچه‌های بسیج ما موضع می‌گیرند و احمق هایی که در جبهه انقلاب هستند و با بد دفاع کردنشان آبرویی برای نظام نگذاشته‌اند و با دفاع بدشان جمهوری اسلامی را بسیار کوچک و حقیر کردند.

ایشان در رابطه با نجات کشور از شرایط فعلی گفتند: من دست دراز به سوی برادران پاسدارم، بچه‌های بسیج صادق و طلبه‌های نواندیش دراز می‌کنم بیاییم دست به دست هم بدهیم و یک وفاق ملی ایجاد کنیم تا بتوانیم کشور را نجات بدهیم.

 در پایان در پاسخ به این سوال که پس از یک ساعت انتقاد شما چه راهکاری برای حل مشکلات کشور دارید گفت: صورت مسئله چنین نیست که من الان راه فوری و فوتی بدهم.

برنامه قرن جدید، هر هفته با حضور شخصیت‌های علمی و اندیشه‌ای و همچنین مسؤولان و سیاستمداران در سایت آپارات و فضاهای مجازی برنامه منتشر می‌شود: 

اینستاگرام

Instagram.com/qarnejadid

آپارات

aparat.com/qarne_jadid

ایتا

eitaa.ir/qarne_jadid

تلگرام

telegram.me/qarne_jadid

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

قصد داریم نام ایرانی را بلندآوازه کنیم

داوود منیری فکری برای ماندن دائمی در کشور خارجی نکردیم.

روحیه انقلابی و ارادت مثال‌زدنی آیت‌الله امامی کاشانی به امام زمان (ع)

آیت‌الله امام کاشانی(ره) از عاشقان و منتظران امام زمان ارواحنا فداه بود

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.