سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / هنر / نقاشی / صدای نور

صدای نور

نام اثر: صدای نور

به قلم استاد حمید قدیریان

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

درمحضر قرآن _ ماه رمضان شب چهاردهم

فرعون امام دعوت کننده به نار

هدایت محبت‌آمیز و نور در وجود امام حسن (علیه السلام) و قرآن کریم

امام حسن (ع) و قرآن کریم وزیارت‌نامه آن حضرت

2 دیدگاه

  1. من چیزی از تابلو متوجه نشدم و علت نامگذاریش. ظاهرا نیاز به توضیح داره؟

  2. سلام علیکم

    آثار هنری گاهی اوقات میتواند از جمله اعجاز خلقت محسوب شود آنگاه که بواسطه بازتاب نور به آن اثر هرلحظه معنی ومفهومی را به مخاطب خود عرضه میکند تا نگاه بیننده از چه منظری به این صحنه نگاه کند.
    بخصوص اگر منشا اثر خودش متاثراز نور بوده باشد خالق اثری میتواند باشد که از مبدانور بهر گرفته واجد صفت حسن میشود و آنگاه است که ریشه درکلمه طیب پیدا میکند زیرا حسن ازجمله اسما حسنی الهی وزیرمجموعه کلمات طیب است یکی از خصوصیات کلمات طیب آن است که به شجره طیبه تمثیل زده میشود که هرلحظه میوه ای ببار میدهد .

    لذا برخی آثار هنری این قابلیت را میتواند داشته باشد تا بیننده را از حیث مفهوم ومعنی دربهت وحیرت فروببرد زیرا هربار که به ان نگاه کنی بتوانی مفهوم جدید وتازه ای از ان برداشت کنی.

    آنچه که ازاین تابلو اکنون که نگاه مکنم درک میکنم این است که درخلال کسانی که ابراز ارادت به درگاه الهی میکنند تا از برکت تابش نور الهی بهره مند شوند هرچند که خیلی اضهار عبودیت میکنند اما نورالهی به اضهار نظر وبرخی رفتارهای ظاهری کاری نداشته بلکه با اخلاص و طهارت درون کار دارد و دراین تابلو نوری که از اسمان تابیدن گرفته فقط به آن کسی که اتفاقا از دیگر عابدان معبد جوان تر هم هست تابیده و گویا صدای نور را فقط گوشهای اوست که میشنود .امید که گوشهای ماهم محرم اسرار حق باشند و به صدای نور محرم باشیم . یاعلی مدد
    این تابلو که بنام صدای نور معرفی شده گویای یک پ

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.