سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / کمک مالی آلمان به تروریست‌های کلاه سفید/روسیه به شدت اعتراض کرد

کمک مالی آلمان به تروریست‌های کلاه سفید/روسیه به شدت اعتراض کرد

سخنگوی وزارت خارجه روسیه حمایت مالی پنج میلیون یورویی آلمان از گروه تروریستی«کلاه سفیدها» را اقدامی بی‌شرمانه خواند.

« ماریا زاخارووا» گفت: وزارت خارجه آلمان سرانجام همه شرم و دودلی را کنار گذاشت و با شور و اشتیاق زیاد، در نقش تبلیغ‌کننده اصلی و حامی گروه کلاه سفیدها ظاهر شد. به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، سخنگوی وزارت خارجه روسیه افزود، برلین با این اقدام خود، سعی می‌کند گروه کلاه سفیدها را الگوی خدمات انسانی جا بزند و از آنها، قهرمان و نماد امید برای جامعه سوریه بسازد.

وی افزود: شرکای آلمانی ما از تحسین این گروه دریغ نمی‌کنند و فعالان کلاه سفیدها را شوالیه‌های بدون ترس و غیرقابل انتقاد، معرفی می‌کنند.

زاخارووا افزود: به عقیده مقامات آلمانی، کلاه سفیدها در خط مقدم جبهه انسان‌دوستی در سوریه مبارزه می‌کنند و وظایف مهمی را برعهده‌دارند و دست به اقداماتی چون نجات مصدومان، کمک به مجروحان و پیشگیری از انتشار ویروس کرونا می‌زنند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: از این گزارش وزارت خارجه آلمان چنین برداشت می‌شود که برلین به خاطر اهداف انساندوستانه، به کلاه سفیدها کمک مالی می‌کند. به گفته وی، دولت آلمان در سال جاری میلادی، پنج میلیون و 100 هزار یورو کمک مالی کرده و بخشی از این مبلغ، به تروریست‌های گروه موسوم به«هیئت التحریر الشام» رسیده است.

اخیرا سرکرده تروریست‌های کلاه سفیدها به آلمان سفر و این کمک‌ها را دریافت کرده بود.

وزارت خارجه آلمان نیز اخیرا اعلام کرده بود، که مبلغ پنج میلیون یورو کمک مالی در اختیار تشکیلات کلاه سفیدها قرار‌داده است.

گروه موسوم به کلاه سفیدها مارس ۲۰۱۳ (اسفند 1391) به دست «جمیز لو میجرر» کارمند سابق اداره اطلاعات نظامی و کارشناس امنیتی انگلیس و با کمک واشنگتن، در ترکیه تاسیس شده بود. از همان ابتدا حوزه کار این گروه مناطق تحت اشغال گروه‌های تروریستی تعیین شده بود.

بسیاری از اسناد یافت شده توسط ارتش سوریه در مناطق آزاد شده در این کشور نشان می‌دهند که کلاه سفیدها عضو گروه‌های تروریستی هستند و از تروریست‌ها حمایت می‌کنند. کلاه سفیدها همچنین، یک ماموریت ویژه‌ای هم داشتند و آن، اجرای سناریوهای حمله شیمیایی و انتساب آن به ارتش سوریه بوده است.

اقدامات کلاه سفیدها، نشان می‌دهد که عناصر این گروه، سربازان انگلیس و بازوان آمریکا در سوریه هستند.

لندن، واشنگتن و برلین در حالی از تروریسم حمایت مالی می‌کنند، که همه ابزارهای لازم را به کار گرفته‌اند تا ایران به «اف. ای. تی. اف» بپیوندد. هدف اف‌ای تی اف در ظاهر، جلوگیری از پولشویی و حمایت مالی از تروریست‌ها است، ولی در اصل، آمریکا قصد دارد که با این اهرم، علیه گروه‌های مقاومت و ضد صهیونیستی بایستد.

مقابله دمشق با حمله هوایی اسرائیل

تلویزیون دولتی سوریه در گزارشی اعلام کرد که بامداد دیروز سامانه‌های پدافند سوریه تهاجم هوایی رژیم صهیونیستی به منطقه «مصیاف» در استان «حماء» را دفع کرد. به گزارش خبرگزاری مهر، ارتش سوریه با صدور بیانیه‌ای، در این مورد توضیح داد: « ساعت ۱۲:۴۰ بامداد، دشمن اسرائیلی با پرتاب تعداد زیادی موشک‌ از آسمان «طرابلس» لبنان به سمت منطقه مصیاف در حومه غربی حماء، یک تهاجم هوایی را آغاز کرد».

در بخشی دیگر از این بیانیه آمده است: «سامانه‌های پدافند هوایی سوریه این موشک‌ها را رهگیری و بیشتر آنها را منهدم کرده است».

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

 اظهارات تأمل‌برانگیز وزیر کشور آلمان درباره رونق قاچاق انسان در این کشور

نانسی فزر ، وزیر کشور آلمان

هدف تروریست ها جلوگیری از پیشرفت سیستان و بلوچستان است

  احمد وحیدی وزیر کشور

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.