سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / ترامپ: شکست نخورده‌ام/ اعتراضات بزرگ و شدید در راه است

ترامپ: شکست نخورده‌ام/ اعتراضات بزرگ و شدید در راه است

رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر طی پیامی در توئیتر، از برپایی اعتراضات «بزرگ» و «شدید» در واشنگتن خبر داد و اعلام کرد: غیرممکن است که در انتخابات شکست خورده باشم.

علیرغم اینکه هفته گذشته الکترال کالج(مجمع گزینندگان) رسماً پیروزی« جو بایدن» را در انتخابات ریاست جمهوری اخیر این کشور تائید کرده است، اما ترامپ حاضر به پذیرش شکست نیست و بر اساس برخی گزارش‌ها، حتی تصمیم ندارد کاخ سفید را ترک کند. رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه اعتراضات خود به نتایج انتخابات، دیروز نیز بار دیگر با انتشار پیامی در توئیتر، از برپایی اعتراضات «بزرگ» در ششم ژانویه (۱۷ دی ماه) در واشنگتن دی‌.سی، پایتخت آمریکا خبر داد. ترامپ در پیام توئیتری خود با اشاره به گزارشی که «پیتر ناوارو» یکی از مشاوران ارشدش در مجله «واشنگتن اگزمینر» درباره وقوع تقلب در انتخابات منتشر کرده، مدعی شد که غیرممکن است در انتخابات شکست خورده باشد. رئیس‌جمهور آمریکا در این پیام نوشت: «پیتر ناوارو گزارش ۳۶ صفحه‌ای را منتشر کرده که عنوان می‌کند ادعای تقلب در انتخابات، برای پیروزی ترامپ بیش‌ از‌اندازه کافی است». ترامپ در ادامه نوشت: «طبق آمار، شکست من در انتخابات غیر‌ممکن است. اعتراضات بزرگی روز ششم ژانویه در واشنگتن دی سی در راه است. آنجا باشید، (اعتراضات ما) شدید خواهد بود». ششم ژانویه مصادف با هفدهم دی ماه، روزی است که اعضای کنگره برای تایید آرای الکترال کالج و پیروزی بایدن، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا، دور هم جمع خواهند شد.

کودتای دوم

امتناع ترامپ از پذیرش شکست در انتخابات سوم نوامبر(13 آبان)، به مسئله‌ای نگران‌کننده در جامعه آمریکا بدل شده است و بسیاری از صاحبنظران سیاسی در این باره، هشدار داده‌اند. «استیو اشمیت» یکی از کارشناسان برجسته مسائل استراتژیک آمریکا، نیز تلاش‌های ناکام ترامپ برای برگرداندن ورق انتخابات را کودتای شکست خورده دانست و تاکید کرد که آمریکا در شرایط دشوار و خطرناکی قرار دارد و هر لحظه احتمال کودتای دوم ترامپ وجود دارد.وی که از بنیانگذاران پروژه لینکلن است‌، در مصاحبه با شبکه ام اس ان بی‌سی گفت‌،کودتای اول ترامپ شکست خورده و تاریخ ثابت کرده در کشور‌هایی که یک کودتای ناموفق رخ داده، کودتای دومی نیز در راه خواهد بود. پروژه لینکلن به ائتلاف جمهوری‌خواهانی که مخالف ترامپ هستند، اطلاق می‌شود. این استراتژیست سیاسی جمهوری‌خواه پس از ۳۰ سال عضویت در این حزب، از آن کناره گرفته و به دموکرات‌ها پیوسته است.

توقف همکاری با تیم بایدن

یک رسانه آمریکایی گزارش داد، «کریستوفر میلر»،  سرپرست وزارت دفاع آمریکا‌، به همه مسئولان پنتاگون دستور داد، همکاری با تیم انتقال قدرت «جو بایدن» را متوقف کنند. اقدام میلر که باعث تحیر مقام‌های آمریکایی در پنتاگون شده، جزو بزرگترین نشانه‌های بی‌اعتمادی به تیم بایدن در سطوح بالای دولت ترامپ است.دیدارها میان تیم‌های بایدن و ترامپ در حال حاضر در بخش‌های مختلف دولت در جریان هستند. این دیدارها بعد از تأخیرهای اولیه، دوباره آغاز شده‌اند.«میلر» در بیانیه‌ای اعلام کرد، تیم بایدن موافقت کرد، همکاری‌ها بعد از تعطیلات سال نو میلادی از سر گرفته شوند.میلر مدعی شد، وزارتخانه تحت امر او تا به حال ۱۳۹ مصاحبه با ۲۶۵ مقام انجام داده، به ۱۶۱ درخواست برای اطلاعات پاسخ داده‌، ۴۴۰۰ صفحه اطلاعات کنترل‌شده غیرعلنی و ۹۰۰ صفحه اطلاعات محرمانه ارائه کرده است.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

ادامه سرکوب اعتراضات ضدصهیونیستی دانشجویان آمریکا

سرکوب اعتراضات ضدصهیونیستی دانشجویان آمریکا در دانشگاههای سراسر آمریکا

لشکرکشی پلیس آمریکا به دانشگاه کلمبیا برای سرکوب و بازداشت اتوبوسی دانشجویان

دولت بایدن با لشکرکشی به دانشگاه کلمبیا‌، مخالفت با رژیم صهیونیستی صدها نیروی پلیس و نیروی امنیتی عملاً اشغال و ده‌ها دانشجو را بازداشت کرد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.