سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / ارتش اسرائیل در مقابل چشمان‌مان در حال فروپاشی است

ارتش اسرائیل در مقابل چشمان‌مان در حال فروپاشی است

یکی از اعضای کنست رژیم صهیونیستی گفت، میزان مشمولانی که به علت اختلالات روانی معافیت سربازی می‌گیرند وحشتناک است و ارتش در حال فروپاشی است.

مقامات رژیم صهیونیستی بارها نسبت به مشکلات و چالش‌های ارتش این رژیم هشدار داده‌اند. حملات مقاومت فلسطین به شهرک‌های صهیونیستی و عدم کارایی سامانه‌های دفاعی این رژیم، مزید بر علت شده و میزان کسانی که خواستار معافیت از ورود به ارتش هستند، زیاد شده است.

«عوفر شیلح» رئیس‌کمیسیون موسوم به نظارت بر دولت در کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی)، درباره افزایش قابل ملاحظه معافی در ارتش این رژیم به سبب اختلالات روانی، هشدار داد.

بر اساس این گزارش، شیلح گفت، برآوردهای مطرح شده و حجم معافی از خدمت سربازی در ارتش اسرائیل وحشتناک است.

وی ضمن اعلام اینکه «ارتش در برابر چشمان ما در حال فروپاشی است»، تصریح کرد: «یک سوم از مشمولان خدمت نظامی به ارتش نمی‌آیند. دولت کجاست؟ کاری انجام نمی‌دهد.» شیلح افزود، یک نفر از هر هشت مشمول خدمت سربازی در سال ۲۰۲۰ به خاطر بند مربوط به مشکلات جسمی معاف شده،‌ و بیشتر آنها به دلایل روانی بوده است.

وی تاکید کرد که این میزان رو به افزایش است. قبلا روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» طی گزارشی نوشته بود، سال ۲۰۲۰ در میزان کسب معافیت سربازی به دلایل روانی، رکورد زده است.

گاف ارتش اسرائیل

از سوی دیگر، روزنامه «یدیعوت آحارونوت»، در گزارشی از یک گاف امنیتی عجیب ارتش رژیم صهیونیستی در نزدیکی منطقه غزه، پرده برداشت. این روزنامه نوشت که ارتش رژیم اسرائیل طی هفته‌های اخیر یک مقر نظامی خود در نزدیکی منطقه غزه را در حالی تخلیه کرد که اسناد نظامی محرمانه و تجهیزات نظامی حساس را جا گذاشت.

این روزنامه افزود: «در یک ماه گذشته دو بار از یک مقر ارتش در نزدیکی غزه دیدن کرده و اقدام به فیلمبرداری کردیم. در این مقر بر روی تجهیزاتی کار می‌شود که می‌تواند هرگونه تونل‌‌سازی در منطقه را شناسایی کند. اما علیرغم مراقبت‌هایی که در مناطق نزدیک غزه انجام می‌شود، هیچ کسی مانع ورود ما به این مکان نشد و هیچ نیروی نظامی نیز پیگیر کار ما نشد.»

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

چراغ سبز آمریکا به اسرائیل برای حمله به رفح

زمزمه‌ها درباره «قریب‌الوقوع» بودن حمله به رفح- پرجمعیت‌ترین و متراکم‌ترین نقطه جهان- که 60درصد جمعیت کل غزه در آن پناه گرفته‌اند، بالا گرفته است. به نظر می‌رسد آمریکا چراغ سبز حمله به این شهرِ یک‌میلیون و 400هزار نفری را به صهیونیست‌های وحشی داده است. کل غزه 2میلیون و400هزار نفر جمعیت دارد!

کاریکاتور/ پشت پرده مضحکه افشاگری پر از گاف بی‌بی‌سی درباره فوت نیکا شاکرمی

بی بی سی فارسی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.