سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / شهید فخری‌زاده از لحاظ علمی هم‌تراز حاج قاسم سلیمانی بود

شهید فخری‌زاده از لحاظ علمی هم‌تراز حاج قاسم سلیمانی بود

این ترور ناجوانمردانه در آستانه آمدن دموکراتها در آمریکا انجام شد، دشمنان خواستند ضربه شست نشان دهند تا جریانات داخلی به دنبال مذاکره بروند! این ترورها برای این است که زمینه را برای مذاکره فراهم کنند و مسئولان را پای میز مذاکره بکشانند.

  فریدون عباسی، دانشمند هسته‌ای و رئیس سابق سازمان انرژی اتمی ایران و از دوستان شهید محسن فخری‌زاده است. همچنین دکتر عباسی در روز ۸ آذر ۱۳۸۹ مورد حمله تروریستی قرار گرفت که با مداخله‌ نیروهای امنیتی نافرجام ماند. دکتر عباسی بعد از اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی و شهادت محسن فخری‌زاده در گفتگو با خبرگزاری‌ها و رسانه‌های داخلی به تحلیل ابعاد مختلف این واقعه پرداخت .

 آقای فخری‌زاده از دانشمندان سطح یک کشور در حوزه هسته‌ای بودند

در ساعات ابتدایی ترور شهید فخری‌زاده، فریدون عباسی رئیس سابق سازمان انرژی اتمی در گفتگو با  خبرگزاری تسنیم، ضمن تایید خبر ترور شهید محسن فخری‌زاده گفت: آقای فخری‌زاده از دانشمندان و مهندسان هسته‌ای برتر کشور بودند.

وی گفت: به اعتراف و اظهار دشمنان، آقای فخری‌زاده از دانشمندان سطح یک کشور در حوزه هسته‌ای بودند.

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی ادامه داد : دشمنان ملت ایران قطعاً با چنین اقداماتی نمی‌توانند پیشرفت‌های هسته‌ای ملت ایران را متوقف کنند.

  شهید فخری‌زاده به لحاظ علمی و فنی همتراز  شهید سپهبد قاسم سلیمانی  بود

فریدون عباسی در مصاحبه با ایرنا بعد از واقعه‌ تروریسیتی روز جمعه در تحلیل ابعاد شهادت محسن‌ فخری‌زاده اظهارات داشت: ارزش این شهید بزرگوار برای جمهوری اسلامی ایران به لحاظ علمی و فنی کمتر از شهید سپهبد قاسم سلیمانی نیست و همتراز بودند.

فریدون عباسی ادامه داد: شهید فخری‌زاده از دوستان نزدیک و از همکاران پرتلاش من بود که نزدیک به ۳۴ سال با یکدیگر کار کردیم. ایشان هم مدیر توانمند و هم عالم برجسته‌ای بود و در موضوع علمی و فنی خود همتراز شهید سلیمانی بود.

این دانشمند هسته‌ای گفت: شهید فخری‌زاده کارهای برجسته‌ای کرد، عالم خیلی باسوادی بود و کار علمی را دقیق انجام می داد اما مهمتر از آن مدیریت علمی و فنی ایشان در بیش از ۳۰ سال گذشته بود و به عنوان رییس سازمان پژوهش‌های نوین دفاعی فعالیت می‌کرد که اقدامات او در حوزه دفاعی بسیار موثر بود.

عباسی افزود: در زمینه هسته‌ای نیز سال‌ها هم خودش عالم هسته‌ای بود و هم در این حوزه مدیریت و پشتیبانی از صنعت هسته‌ای کشور داشت بدون اینکه چشمداشتی داشته باشد و بخواهد تبلیغی برای خودش انجام دهد.

وی ادامه داد: شهید فخری‌زاده فعالیت های بزرگی در زمینه هسته‌ای کشور انجام داد و بسیاری از کارها را به نتیجه رساند.

رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: شهید فخری‌زاده چون بخل علمی نداشت، علم را توزیع می کرد و پیش خود نگه نمی‌داشت و شاگردان خوبی تربیت کرده و همکارانش را رشد و ارتقاء داده و توانسته اثرات مثبتی در جامعه ایران بگذارد.

عباسی افزود: ایشان دانشگاه‌ها  و انجمن‌های علمی را حمایت کرده و یک نفر نبود و توانست یک مجموعه‌ای از افراد را مدیریت کند و به افراد بها می‌داد.

وی ادامه داد: افرادی مثل شهید فخری زاده کم نداریم ولی فقدان ایشان برای ما غم انگیز است، هرچند که استحقاق رسیدن به فیض شهادت را با توجه به ویژگی‌های اخلاقی، اعتقادی و علمی داشت.

این دانشمند هسته‌ای گفت: شهدایی مثل شهریاری، رضایی‌نژاد و شهید علی‌محمدی همه در گذشته با شهید فخری‌زاده کار می‌کردند و دشمن دهمین سالگرد شهادت مجید شهریاری و ترور بنده را برای ترور ایشان انتخاب کرد و ایشان به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

عباسی بیان کرد: دشمن می‌خواهد جامعه ما را مرعوب کند و به دنبال ایجاد رعب در جامعه علمی است که کسی به موضوعات راهبردی کشور ورود پیدا نکند و متخصصان در جهت توانمندی کشور قدم برندارند.

وی ادامه داد: شهید فخری‌زاده در زمان دفاع مقدس نیز جزو رزمندگان اصیل کشور بود و در عملیات‌های مختلف در غرب و جنوب کشور شرکت کرد و ما هر دو با هم در عملیات رمضان حضور داشتیم.

نماینده مردم شهرستان‌های کازرون و کوهچنار در مجلس شورای اسلامی گفت: این شهید بزرگوار پس از اخذ مدرک کارشناسی در سال ۱۳۶۶ به حوزه دفاعی کشور وارد شد و تا زمان شهادت در این حوزه فعالیت داشت.

عباسی افزود: این ترورها وقفه‌ای در کار کشور ما ایجاد نمی‌کند و باعث رشد و شکوفایی بیشتر ما می‌شود چون اساسا جامعه ما با شهادت عجین است و همانطور که نهضت عاشورا باعث پیروزی انقلاب اسلامی شده شهادت عزیزانی مثل علی‌محمدی، شهریاری، رضایی‌نژاد و احمدی‌روشن باعث شده جامعه ما بیشتر به سمت و سوی علمی حرکت کند و بنیه ما قوی شود.

وی ادامه داد: با شهادت فخری‌زاده نیز شاهد پیشرفت‌های دیگری خواهیم بود که انگیزه محققان را برای به نتیجه رساندن کارها بیشتر خواهد کرد.

این ترور ناجوانمردانه در آستانه آمدن دموکراتها در آمریکا انجام شد

این دانشمند برجسته ایرانی در مصاحبه پیرامون سوابق علمی شهید فخری‌زاده گفت: شهید فخری‌زاده عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین(ع) و دانشگاه مالک اشتر و زمانی هم مسئول پژوهش‌های نوین دفاعی بود.این شهید از بهترین متخصصان صنعت هسته‌ای کشور بود و در زمینه آشکارسازی تابش های هسته ای فعالیت داشت.

دانشمندان ایرانی که ترور شدند را بشناسید +عکس

این استاد دانشگاه اضافه کرد: بسیاری از مدیران و متخصصان صنعت هسته‌ای با شهید فخری‌زاده همکاری داشتند و ایشان یکی از مدیران بسیار قوی و خوب کشور بود.  

عباسی ادامه داد: این شهید بزرگوار در پیشبرد برنامه‌های هسته‌ای ایران به عنوان یک مدیر برجسته انجام وظیفه کرد و در تمام زمینه‌ها در پشتیبانی از اقدامات هسته‌ای کشور و در غنی سازی و سایر مواردی که در علم هسته ای موثر است ایشان کار کرد.  

این نماینده مجلس یادآور شد: این ترور در آستانه دهمین سال ترور بنده و شهید شهریاری بود؛ در سال ۸۷ دشمن تیم ترور برای ایشان فرستاده بود ولی با درایت نیروهای امنیتی خنثی شد، در این مدت دشمن برای ترور این شهید کار می‌کرد و وی را یک یکی از دانشمندان کلیدی در صنعت هسته‌ای می‌دانست و دشمنان حدود ۱۵ سال دنبال ترور ایشان بودند و به هر حال دست بر نمی دارد.  

این عضو هیات علمی دانشگاه گفت: این ترور ناجوانمردانه در آستانه آمدن دموکراتها در آمریکا انجام شد، دشمنان خواستند ضربه شست نشان دهند تا جریانات داخلی به دنبال مذاکره بروند! این ترورها برای این است که زمینه را برای مذاکره فراهم کنند و مسئولان را پای میز مذاکره بکشانند.

 هرگز ما را از انجام وظیفه نسبت به کشورمان باز نمی دارد

فریدون عباسی رئیس سابق سازمان انرژی اتمی در گفت و گو با العالم اظهار داشت: دستاوردهای شهید فخری زاده در پیشرفت کشور در زمینه هسته ای بسیار موثر بود.

وی ادامه داد: ترور شهید فخری زاده هرگز ما را از انجام وظیفه نسبت به کشورمان باز نمی دارد و هیچ خللی در زمینه فعالیتهای هسته ای وارد نمی شود و پاسخ به این ترور حتمی است.

برنامه ترور شهید فخری زاده به دهه هشتاد بر میگردد

دکتر فریدون عباسی با حضور در برنامه چاپ اول شبکه خبر در رابطه با شهید والا مقام فخری‌زاده گفت: برنامه ترور شهید فخری زاده به دهه هشتاد بر میگردد.

برنامه ترور شهید فخری زاده به دهه هشتاد بر میگردد. در سال ۸۷ قرار بود توسط دشمن ترور شوند که نیروهای امنیتی برنامه دشمن را خنثی کردند. حفاظت از ایشان از همان سال تقویت شد.

وی افزود:متخصصان ما در فرانسه، هلند و حتی کشورهایی آسیایی مثل سنگاپور در مورد ایشان بازجویی شده اند. در لهستان سرویس MI6 انگلستان از متخصصان ما سوال کرده است.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

کتاب سربلند میدان ..را بخوانید

سرگذشت و زندگی سردار شهید سیدمحمد حجازی

فرزند دانشمند شهید محسن فخری زاده: عملیات دیشب به ما آرامش داد

واکنش همسر شهید فخری زاده

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.