سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / کلیپ‌های دیگران / شهادت ادواردو «مهدی» آنیلی،شاهزاده میلیاردر ایتالیا +فیلم و عکس

شهادت ادواردو «مهدی» آنیلی،شاهزاده میلیاردر ایتالیا +فیلم و عکس

داستان ادواردو (مهدی) فروردین 1360 دیدار با امام خمینی .

مستند شهید "ادواردو آنیلی" ؛ روایتی از مصعب بن عمیر قرن بیستم - خبرگزاری اهل بیت (علیهم‌السلام) - ابنا - اخبار شیعیان و تشیع

در خانواده ای پادشاهی به دنیا آمده بود

شهید ادواردو آنیلی» شخصیتی ضدصهیونیستی و مدافع حقوق فلسطینیان بود
اپلیکیشن معرفی شهید ادواردو آنیلی اثری از آذین جنگجو - رهیافته انجمن شهید ادواردو آنیلی

ادواردو آنیِلی (به ایتالیایی: Edoardo Agnelli) 9 ژوئن 1954 در نیویورک به دنیا آمد و در 15 نوامبر سال 2000 در فوسانو به شهادت رسید. او یکی از دو فرزند جیانی آنیلی – سرمایه‌دار و میلیاردر ایتالیایی و مالک سابق مجموعه فیات – و مارلا کاراچولو بود. وی پس از قبول مذهب تشیع نام خود را به “مهدی” تغییر داد.

نخستین آشنایی او با تشیع و انقلاب اسلامی ایران از طریق یکی از مصاحبه‌های دکتر محمدحسن قدیری ابیانه (رایزن مطبوعاتی سفارت ایران در ایتالیا بین سالهای 1358 تا 1361) از طریق تلویزیون ایتالیا بوده‌است و پس از آن برای دیدار با وی به سفارت مراجعه می‌کند و پیوند دوستی بین آن‌ها ایجاد می‌شود. ادواردو چند بار به ایران سفر کرده و با امام خمینی(ره) و آیت الله العظمی خامنه‌ای دیدار کرده و به زیارت حضرت علی ابن موسی رضا، امام هشتم شیعیان مشرف شده بود. در یکی از این سفرها در هفتم فروردین 1360 در نماز جمعه به امامت آیت‌الله خامنه‌ای شرکت می‌کند. در همین سفر ادواردو با بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران دیدار کرده و حضرت امام پیشانی ادواردو را می‌بوسد.

 

serateeshgh.com

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

مولانا علی(علیه السلام) شیعه جاهل نمی‌خواهد!

شهید مرتضی مطهری

نکاه شهید مطهری به مسئله حجاب و کتاب لینالونا فرانسوی

ويدئو/

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.