سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / توصیه اجتماعی و اخلاقی (اَلکاسِبُ حَبیب الله)

توصیه اجتماعی و اخلاقی (اَلکاسِبُ حَبیب الله)

اگر ما از هایپرها خرید کنیم خرج زن و بچه ده ها مغازه را به جیب یک نفر تریلیاردر میریزیم و هزاران خانواده در رنج و سختی بسر می برند.

بیایید از خرده فروش ها خرید کنیم تا زکات اعمال و اموالمان هم باشد و خانواده های بسیاری را خرسند کنیم و از رنج سختی شان بکاهیم.

خداوند مهربان هم این تلاش و یا وظیفه ما (مما رزقناهم ینفقون) را بی پاداش نخواهد گذاشت و ثمره این کار خدا_ پسندانه را نیز در زندگی خواهیم دید.

شرمنده تو هستیم ای پروردگار مهربان.

تفسیر مواهب الرحمان / و عن نبینا الاعظم (صلی الله علیه و آله وسلم) الکاسب حبیب الله؛ (1)؛ حضرت رسول الله صل الله علیه واله وسلم فرمودند: کاسب محبوب خداست.

یعنی کسی که پی فرمان خداوند برای کسب روزی حلال، دست به تلاش می زند و برای دست یافتن معاش از مسیر حق تمام قد می ایستد، حبیب و دوست خداست.

(1)سید عبدالاعلی سبزواری،مواهب الرحمان فی تفسیر القرآن،ناشرمطبعه‌الاداب،مؤسسه اهل‌البیت بیروت،مطبعه‌الدیوان،مؤسس، المنار، بیروت،تاریخ نشر۱۴۰۴، ۱۴۰۹، ۱۴۱۴ ه‍.ق،۱۲ جلد از ۳۰ جلدی ، ج 3، ص 170

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

بجای هایپر از مغازه های محلی بخرید

کاسب های محلی و همسایه ها

دور جدید همکاری علیه تحریم/ تهاتر محصولات کشاورزی و مواد غذایی بین ایران و ونزوئلا آغاز شد

رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی گفت: در پی تسهیل روابط سیاسی و تجاری ایران و ونزوئلا تهاتر محصولات کشاورزی و مواد غذایی بین دو کشور انجام می‌شود.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.