سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / قدردانی دولت و ملت جمهوری آذربایجان از بیانات مهم رهبرمعظم انقلاب

قدردانی دولت و ملت جمهوری آذربایجان از بیانات مهم رهبرمعظم انقلاب

پس از بیانات رهبرانقلاب در مورد بحران قره‌باغ، معاون وزیر خارجه جمهوری آذربایجان در تماس با سفیر ایران در باکو مراتب قدردانی دولت و ملت خود را از این بیانات مهم و عادلانه ابلاغ و بر برادری دو کشور ایران و آذربایجان تاکید کرد.

رهبر معظم انقلاب در بیانات دیروزشان درخصوص بحران جاری در قره‌باغ نکاتی را فرمودند که ذکر آن نکات توسط معظم‌له سبب شد تا چندساعت پس از سخنان رهبرانقلاب «خلف خلف‌اف» معاون وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان در تماس تلفنی با سید عباس موسوی، سفیر جمهوری اسلامی در باکو، مراتب قدردانی دولت و ملت جمهوری آذربایجان را از این بیانات مهم و عادلانه اعلام و بر دوستی و برادری دو کشور همسایه تاکید کرد.

وی سفر عباس عراقچی فرستاده ویژه ایران و ابتکار منطقه‌ای کشورمان برای حل بحران را مهم و همراه با حسن نیت خواند و از آن حمایت کرد. خلف اف همچنین بر اجرای سریع و فوری دستورات و توافقات رئیس‌جمهور آذربایجان در دیدار با عراقچی تاکید کرد.

رهبر معظم انقلاب دیروز در بیاناتی به جنگ اخیر بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان ‌اشاره کردند و با تأکید بر اینکه این موضوع حادثه‌ای تلخ و تهدید‌کننده امنیت منطقه است، گفتند: این درگیری نظامی باید هرچه زودتر تمام شود؛ البته همه سرزمین‌های جمهوری آذربایجان که به‌وسیله ارمنستان تصرف شده باید آزاد شود و به آذربایجان برگردد.

حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای بر لزوم حفظ امنیت ارامنه در این سرزمین‌ها نیز‌ اشاره کرده و رعایت مرزهای بین‌المللی از جانب دو طرف را مورد تأکید قرار دادند و افزودند: تروریست‌هایی که براساس گزارش‌های قابل اطمینان وارد منطقه شده‌اند، نباید به هیچ‌وجه نزدیک مرز ایران شوند و اگر آنها نزدیک مرز شوند، قطعاً برخورد قاطع خواهد شد.

عباس عراقچی معاون وزیر خارجه به عنوان فرستاده ویژه ایران برای حل مناقشه قره‌باغ در هفته‌ای که گذشت در سفر به چهار کشور منطقه (جمهوری آذربایجان، روسیه، ارمنستان و ترکیه) طرح ابتکاری جمهوری اسلامی برای حل مناقشه قره‌باغ را با مقامات این کشورها در میان گذاشت.

پیش از این نیز «جیهوان بایرام‌‌اف» وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان گفته بود: باکو از نقش و پیشنهاد ایران برای میانجیگری در حل مسالمت‌آمیز مناقشه قره‌باغ قدردانی می‌کند.

بایرام اف در گفت‌و‌گو با خبرگزاری «ریانووستی» روسیه افزود: جمهوری اسلامی ایران بارها نشان داد که درصدد میانجیگری بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان برای حل مسالمت‌آمیز مناقشه است و ما از این تلاش‌ها بسیار قدردانی می‌کنیم.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

درباره حجاب کارهای بی‌قاعده نکنید

رهبرانقلاب: حجاب محدودیت شرعی و قانونی است. کشف حجاب حرام شرعی و سیاسی است.

درمحضر قرآن _ تلاوت سوره اعلی

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.