سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / 5 نوجوان شیعه عربستانی درنوبت اعدام با شمشیر

5 نوجوان شیعه عربستانی درنوبت اعدام با شمشیر

دولت سعودی در جدیدترین اقدام علیه شیعیان این کشور، برای پنج نوجوان شیعه حکم اعدام صادر کرد.

سازمان موسوم به «آمریکایی‌ها برای حقوق بشر و دموکراسی در بحرین» احکام صادر شده علیه افراد کم سن و سال در عربستان را محکوم و خواستار لغو این احکام و آزادی فوری این کودکان شد. بر اساس گزارش وبگاه «العهد»، سازمان مذکور اعلام کرد، این اقدامات ریاض، ناقض معیارهای بین‌المللی از جمله منشور حقوق بشر عربی است و عربستان، بالاترین میانگین اجرای اعدام در جهان را دارد.

در ادامه این گزارش آمده است، هفت نفر از مجموع هشت بازداشتی در منطقه «شرقیه» عربستان متهم به حمله علیه پلیس با کوکتل مولوتوف و سلاح گرم هستند و این اعترافات تحت شکنجه از متهمان گرفته شده است و مقامات سعودی هیچ جزئیاتی درباره زخمی شدن عناصر پلیس ارائه نکرده‌اند.

دادستانی کل عربستان اتهاماتی دیگری را نیز مانند «تلاش برای بی‌ثبات کردن بافت اجتماعی با مشارکت در تظاهرات و تشییع جنازه‌ها، سر دادن شعار علیه دولت و تلاش برای فتنه انگیزی و اختلاف افکنی»، متوجه متهمان کرده است.

قرار است جلسه محاکمه پنج نفر از مجموع هشت نفری که در آستانه اعدام در ریاض هستند، به زودی برگزار شود. دادستانی کل عربستان خواستار اعدام این افراد شده است. برخی از این افراد کم سن و سال در زمان بازداشت و بازجویی اولیه، تحت شکنجه قرار گرفته‌ و اجازه تماس با وکیل را نداشته‌اند.

دولت سعودی پیش از این، افراد زیادی از شیعیان این کشور را به بهانه‌های واهی، محکوم به اعدام کرده و  گردن زده است.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن

برنامه تلاوت روزانه یک جزء از قرآن کریم توسط قاریان نوجوان مورد عنایت و قدردانی مقام معظم رهبری قرار گرفت.

درمحضر قرآن _ صالح مهدی زاده قاری نوجوان

سوره تکویر

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.