سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / والدین 545 کودک پناهجو در آمریکا مفقود شدند!

والدین 545 کودک پناهجو در آمریکا مفقود شدند!

صدها کودک پناهجو، که طی دو سال گذشته در بازداشتگاه‌های مرزی آمریکا، از پدر و مادر خود جدا شده‌اند، دیگر قادر به پیدا کردن والدین خود نیستند و سرپرست‌های آنها مفقود شده‌اند.

دولت «دونالد ترامپ» طی دو سال گذشته در یک اقدام غیر انسانی و تحت عنوان سیاست «تحمل صفر»، ده‌ها هزار پناهجو را در مرزهای آمریکا بازداشت و پس از جدا‌سازی والدین از فرزندان، همه آنها را در بازداشگاه‌های مرزی زندانی کرد.

روزنامه «یو اس‌‌ای تودی» در همان سال اول اجرای این طرح، طی گزارش تکان دهنده ای، از مرگ در بازداشت، خشونت جنسی و 20 هزار شکایت از سوءرفتارهای گسترده در بازداشتگاه‌های مهاجران در آمریکا خبر داد. نشریه هیل نیز در همان زمان نوشت:«در این بازداشتگاه‌ها هزاران کودک مهاجر مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفته‌اند و شماری نیز فوت کرده‌اند». حالا فاجعه‌ای دیگر رخ داده و رسانه‌های آمریکایی گزارش داده‌اند وکلایی که از سوی یک قاضی فدرال برای شناسایی خانواده‌های مهاجران منصوب شده‌اند، می‌گویند هنوز نتوانسته‌اند والدین ۵۴۵ کودک را پیدا کنند و تقریباً دو سوم خانواده‌ها بعد از جدا شدن از فرزندان شان، از آمریکا اخراج شده‌اند!

اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا و موسسات حقوقی داوطلب وظیفه یافتن اعضای خانواده‌هایی که تحت برنامه آزمایشی جدا شده‌اند، را برعهده گرفته‌اند.

اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا و سازمان‌های دیگر که بخشی از کمیته راهبردی منصوب دادگاه برای یافتن والدین کودکان هستند، مطلع شدند که اعضای بیش از 1000 خانواده در سال ۲۰۱۷ بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط وزارت امنیت میهن آمریکا، از هم جدا شدند.

از این تعداد، با والدین بیش از ۵۵۰ کودک تماس گرفته شده و تصور می‌شود تنها ۲۵ نفر از آنها بتوانند برای پیوستن به کودکانشان به آمریکا بازگردند.اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا اعلام کرد، وکلا قادر نیستند والدین ۵۴۵ کودکی که در مرز مکزیک از یکدیگر جدا شدند را پیدا کنند، چون اکثر این خانواده‌ها به آمریکای مرکزی برگردانده شدند.

معاون پروژه حقوق مهاجران ای‌سی‌ال‌یو در این باره گفت: صدها خانواده هنوز پیدا نشده‌اند. مردم می‌پرسند که چه زمانی تمام این خانواده‌ها پیدا می‌شوند و متاسفانه من برای آن پاسخی ندارم. واقعیت غم‌انگیز این است که صدها تن از والدین بدون کودکانشان به آمریکای مرکزی بازگردانده شدند و کودکان با نزدیکان آشنا یا دور باقی مانده‌اند.

شکاف در حزب جمهوریخواه

خبر دیگر از آمریکا اینکه رئیس‌سابق کمیته ملی حزب جمهوریخواه آمریکا در حالی که تنها دو هفته تا روز برگزاری انتخابات باقی مانده، به جمع ۳۴۷ جمهوری خواه برجسته دیگری که در این انتخابات به جو بایدن، رقیب دموکرات دونالد ترامپ رای می‌دهند پیوسته است. به گزارش ایسنا، به نقل از نیوزویک، این جمهوری خواهان از صف حزبشان جدا شده‌اند تا با ترامپ مخالفت کرده و علناً در انتخابات از بایدن حمایت کنند.

یکی از شاخص‌ترین گروه‌های جمهوریخواه مخالف با ترامپ، «پروژه لینکلن» نام دارد که تحت رهبری چند جمهوری خواه برجسته شامل جان ویور، ریک ویلسون، جورج کانوی، رید گالن و جنیفر هورن است. جان کیسیچ، فرماندار سابق اوهایو، که چهار سابق قبل در نامزدی از جانب حزب جمهوری خواه، ترامپ را به چالش طلبیده بود، اکنون به چهره برجسته جنبش مخالفان جمهوری خواه ترامپ به نام «ترامپ هرگز» تیدیل شده است.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

طنز/ باز و بسته!

کاش ترامپ وایتکس به خودش تزریق کرده بود»‌!‌... یعنی مرده

جالبه خودشان می پذیرندکه کاخ سفید را حسینیه خواهیم کرد!!!

ويدئو/ We will make the White House a Husseiniyeh

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.