سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / چند واقعیت از رژیم ضداسلامی باکو

چند واقعیت از رژیم ضداسلامی باکو

۱- جمهوری باکو با رژیم اسرائیل پیمان امنیتی و نظامی دارد و پایگاه پهپادی در اختیار این رژیم قرار داده است.

۲‐ در این جمهوری رعایت حجاب در مدارس، دانشگاه ها و اماکن دولتی ممنوع است و بسیاری از دختران مسلمان بابت رعایت حجاب اخراج می شوند و برخی معترضان به این سیاست همچون حاج علی اکرام علی اف ۱۵ سال به زندان رفت و بر اثر سختی های سیاهچال درگذشت و حاج محسن صمداف نیز هنوز در بند است.

۳- در جمهوری باکو مسلمانان حق راه اندازی دسته های مذهبی در ماه محرم را ندارند و با متخلفین از این دستور به شدت برخورد می شود.

۴- در این کشور بسیاری از مساجد مورد احترام اکثریت شیعه این کشور تخریب شده اند که آخرین مورد آن مسجد فاطمه زهرا (س) در منطقه “ینی گونشلی” بود.

۵- در آذربایجان همجنسگرایان آزادند که راهپیمایی و تظاهرات انجام دهند و حتی ازدواج کنند و دولت الهام علی اف از آنان پشتیبانی می کند ( اقدام مزبور خشم هزاران نفر از مردم تبریز را برانگیخت و دست به تظاهرات مقابل کنسولگری آذربایجان زدند ) . این در حالی ست که برپایی دسته های عزاداری امام سوم شیعیان در خیابان ها به شدت منع میشود.

۶- در آذربایجان پخش اذان و قرآن از مساجد ممنوع است و اگر رعایت نشود اقدامی ضدامنیتی تلقی می گردد.

۷- در آذربایجان خواندن نماز در اماکن عمومی و دولتی ممنوع است و مجازات سنگین در پی دارد( چند فرمانده ارشد ارتش، به همین علت اخراج شدند ).

۸- در این کشور زنان موظفند در گذرنامه و سایر اسناد هویتی، از عکس بدون حجاب استفاده کنند

 

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

دالان زنگزور اسم رمز تجزیه ایران است

دکتر احمد کاظمی، کارشناس ارشد مطالعات قفقاز جنوبی

انفعال در برابر اقدامات ضد ایرانی باکو ادامه دارد!

لفاظی‌های شدید مقامات و رسانه‌های باکو علیه ایران، ارتباطات گسترده‌ باکو با رژیم صهیونیستی، حضور نیروهای تکفیری در این کشور، تلاش برای به سرانجام رساندن پروژه‌ی موهوم زنگزور و احتمال جدی حضور اعضای منافقین در جمهوری آذربایجان، مسائل جدیدی‌ست که در این مدت بر روابط تهران-باکو تاثیرگذار بوده است.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.