سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / 40 درصد آمریکایی‌ها به دنبال تجزیه و استقلال هستند

40 درصد آمریکایی‌ها به دنبال تجزیه و استقلال هستند

نظرسنجی‌های دانشگاهی در آمریکا نشان می‌دهد بیش از 40 درصد مردم این کشور از جدایی ایالتشان در صورت شکست نامزد مورد حمایتشان در انتخابات حمایت می‌کنند.

نظرسنجی جامع دانشگاه «هوفسترا» واقع در نیویورک درباره مسائل مختلف مرتبط با انتخابات آمریکا که در تاریخ ۲۹ سپتامبر ۲۰۲۰ (۸ مهر) منتشر شده، نشان می‌دهد آمریکایی‌ها بیشتر از آنکه حامی تشکیل کنوانسیون قانون اساسی برای اصلاح یا بازنویسی آن باشند، از تجزیه کشورشان حمایت می‌کنند. در این نظرسنجی، ۳۶.۶ درصد شرکت‌کنندگان در پاسخ به این سؤال که اگر نامزد مورد حمایتشان در انتخابات شکست بخورد، آیا از تشکیل کنوانسیون قانون اساسی (گردهمایی با هدف نگارش قانون اساسی جدید یا بازبینی قانون اساسی فعلی) حمایت می‌کنند، گفتند از جهاتی حامی این نظر هستند. دموکرات‌ها نسبت به این مسئله موضع‌گیری کمتری داشتند اما در مقابل جمهوری‌خواهان و مستقل‌ها مخالفت بیشتری با آن ابراز کردند.

 بر اساس این گزارش وقتی از آنها درباره اقدامات شدیدتر مثل جدا شدن ایالتشان از دولت فدرال سؤال شد، حمایت از تجزیه‌طلبی بیشتر از حمایت از اصلاح قانون اساسی بود. در حالی که جمهوری‌خواهان قاطعانه با کنوانسیون مخالفت کردند، این بار با 43/9 درصد، بزرگ‌ترین حامیان تجزیه‌طلبی بودند. در طرف دیگر، ۴۱ درصد دموکرات‌ها هم از این نظر حمایت کردند.

به گزارش فارس برگزارکنندگان نظرسنجی یادآوری کرده‌اند که از آنجا که اولین بار است چنین سؤالی از آمریکایی‌ها پرسیده می‌شود، داده‌های پایه‌ای برای مقایسه نظرات وجود ندارد. نکته قابل توجه دیگر اینکه حدود ۲۳۵ میلیون نفر واجد شرایط رای دادن در آمریکا هستند و احتمال می‌رود تنها ۱۴۵‌ میلیون نفر در این انتخابات شرکت کنند. بنابراین نظرسنجی مذکور تنها منعکس‌کننده نظر آن ۱۴۵ میلیون رای‌دهنده احتمالی است و طبیعتاً ۹۰ میلیون نفر باقی ناراضی‌تر از کسانی هستند که در انتخابات رای می‌دهند!

آیا ایالات متحده آمریکا تجزیه خواهد شد؟ + تصاویر - مشرق نیوز

 

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

حرکت خودروها با پرچم فلسطین در آمریکا

ويدئو/به آمریکای جدید خوش آمدید

حمایت از نمازگزاران در تحصن های دانشجویی آمریکا

ويدئو/ بگذارید نماز بخوانند

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.