سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / فتنه گری اکبر گنجی در دل سپاه چگونه شسکت خورد؟

فتنه گری اکبر گنجی در دل سپاه چگونه شسکت خورد؟

فتنه گری اکبر گنجی در دل سپاه چگونه شسکت خورد؟

🔹مرکز اسناد انقلاب اسلامی: در زمان‌ جنگ‌، جریانی‌ در جبهه‌ علیه‌ فرماندهی‌ جنگ‌ محسن‌ رضایی‌ راه‌ افتاد. جمعی‌ از فرماندهان‌ سپاه‌ و غیره‌ هم‌ جزو آن‌ بودند. این‌ جریان‌، ریشه‌ در شیطنت‌های‌ مهدی‌ هاشمی‌ داشت‌. می‌گفتند كه‌ محسن‌ رضایی‌ و بعضی‌ دیگر آمریكایی‌ هستند، لذا در اوج‌ جنگ‌، وقتی‌ محسن‌ رضایی‌ وارد پادگان‌ ولیعصر یا مركز سپاه‌ كرمانشاه‌ شد، جلوی‌ او خطاب‌ به‌ امام‌ شعار می‌دادند: «خمینی‌ بت‌ شكن‌، بت‌ جدید را بشكن‌»؛ یعنی‌ محسن‌ رضایی‌ را بردار. در مجلس‌ هم‌ خطاب‌ به‌ امام‌ طومار امضا كردند.

یك‌ روز امام‌ به‌ آقای‌ خامنه‌ای‌ فرمودند: «شنیده‌ام‌ كه‌ این‌ آقای‌ «دوزدوزانی‌» امضا جمع‌ می‌كند تا مرا در فشار بگذارند كه‌ فرمانده‌ سپاه‌ را عوض‌ كنم‌، بگویید سر جایش‌ بنشیند والّا من‌ جمله‌ای‌ خواهم‌ گفت‌».

آقای‌ خامنه‌ای‌ فرمودند: «من‌ آقای‌ دوزدوزانی‌ را خواستم‌ و به‌ او پیام‌ امام‌ را گفتم‌. خوب‌ در آن‌ شرایط‌ مخالفت‌ها علیه‌ فرمانده‌ سپاه‌ اوج‌ گرفته‌ بود و در خود سپاه‌ هم‌ دودستگی‌ شده‌ بود و یكی‌ از فرماندهان‌ سپاه‌ به‌ نام‌ داود كریمی‌ رهبری‌ این‌ مخالفت‌ را به‌ عهده‌ گرفته‌ بودند.

من‌ در نمازجمعه‌ی‌ تهران‌ گفتم‌: “وقتی‌ امام‌ یك‌ نفر را به‌عنوان‌ فرمانده‌ گذاشت‌ دیگر فضولی‌ موقوف، اگر یك‌ چوب‌ را هم‌ گذاشت‌ و دستور اطاعت‌ دادند باید اطاعت‌ كنیم‌؛ این‌ معنای‌ ولایت‌ و ولایت‌پذیری‌ است‌”

🔸محسن رضایی: در یکی از حوادث پادگان ولیعصر دو گروه که متشکل از اکبر گنجی و گروه دیگر بچه‌های خوب جبهه بودند با هم علیه مدیریت جنگ متحد شدند اما بعد از اینکه امام پیامی را داد آن‌ها از هم جدا شدند.

🔹ناطق نوری: مثلا در برهه‌ای از جنگ، عده‌ای در جبهه و پشت جبهه – بعضی از فرماندهان – علیه آقای محسن رضایی به عنوان فرمانده سپاه موضع گرفتند. در پادگاه ولیعصر (عج) شعار می‌دادند «خمینی بت شکن/ بت جدید رو بشکن»؛ مرادشان فرمانده سپاه بود.

خب! این شعار در شرایط جنگ و اختلاف‌های در جبهه می‌توانست خیلی به ما آسیب بزند و لذا این جا امام وارد می‌شود و حتی بعد به آیت الله خامنه‌ای پیغام می‌دهد که به فلانی بگویید (یکی از نمایندگان دور اول مجلس) سرجایش بنشیند و الّا من یک جمله خواهم گفت!

🔸حالا هم بی بی سی تیزری پخش کرده و به زعم خود خواسته افشاگری کند حال آنکه مطلبي كه بي بي سي در آستانه هفته دفاع مقدس به عنوان يك موضوع محرمانه از جنگ ميخواهد جا بندازد، موضوع جديدي نيست. همان دعواي گروهي از بچه هاي تهران با حاج محسن رضايي است.

موضوع به پاييز سال ٦٣ (قبل از عمليات بدر) و اختلاف طيفي از بچه هاي سپاه تهران (عمدتا از لشكر١٠) با فرمانده وقت سپاه برميگردد كه اينها به لحاظ سياسي و فني با محسن رضايي مشكل داشتند و مخالف بودند.

اين افراد نظرات خود عليه محسن رضايي را به برخي نمايندگان مجلس هم ميگويند.
در اين جلسات مشكلات جبهه غرب و شمال غرب، جنوب و مسائل سياسي مطرح مي شود كه مسائل سياسي را اكبرگنجي مي گويد و صدايش در اين فايل هم هست.
اينها طرفدار آقاي منتظري بودند و عليه آقايان مصباح و راستي و…

با بالا گرفتن اين دعواها، قرار مي شود محسن رضايي در جمع مخالفين حاضر شده و سخنراني كند.
اين فايل، فايل صوتي همان جلسه است و صداي اول هم متعلق به محسن رضايي است.
محل جلسه در سپاه تهران (پاستور) بود كه نهايتا به جنجال كشيده شد.

اين دعواها ادامه داشت تااينكه امام ازطريق شهيدمحلاتي پيامي دادکه در #پادگان_ولیعصر قرائت شد و غائله خوابيد.
از آن افراد هم بعدها برخي مثل حسن بهمني و كاظم رستگار شهيد شدند،بعضی هم بعدها شهید شدند مثل جناب اسکندرلو که سال ٦٥بشهادت رسید و جناب غلامی که در سوریه شهید شد.عده ای هم زنده هستند.

اين موضوع چيز پنهان و جديدي نيست. قبلا بارها راجع به آن گفتند و كتاب نوشته شده ازجمله كتاب «مردان رستگار» به روايت آقای ابوترابی.
جنجال روی این مطلب کهنه بعنوان جلسه محرمانه شارلاتان بازی جدید بی بی سی فارسی است که ان شالله با این مطلب نقش بر آب می‌شود.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

برگزاری کنگره ۲۴ هزار شهید پایتخت

سردار حسن زاده فرمانده سپاه محمد رسول الله تهران

کاریکاتور/ آه ظالم

کارتونیست: محمدعلی رجبی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.