سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / کلیپ‌های دیگران / منظور دشمنان از «تندرو ،میانه رو» چه کسانی هستند؟

منظور دشمنان از «تندرو ،میانه رو» چه کسانی هستند؟

فرمایشات رهبر معظم انقلاب؛
بله، در ایران اسلامی یک دوقطبی‌ای وجود دارد؛ دوقطبی انقلاب و استکبار.
آن کسانی که تفاله‌های بازمانده‌ی از دوران غلبه‌ی استکبارند و هرکسی که دنبال آن‌ها است، همفکر آن‌ها است، بله، این‌ها با انقلاب بدند؛ این دوقطبی هست، امّا قاطبه‌ی ملّت ایران، قاطبه‌ی انقلابی، علاقه‌مند به نظام اسلامی، عاشق امام و خاطرات امام … و فرمایشات امام، صدای امام، توصیه‌های امام و اصولی که امام پایه‌گذاری کرده [هستند]؛ قاطبه‌ی ملّت ایران به این‌ها علاقه‌مندند.بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار مردم نجف‌آباد   ۵ اسفند ۱۳۹۴
یک نکته‌ی دیگر این است که ما از ادبیّات سیاسی دشمن استفاده نکنیم؛ من این مسئله را، بخصوص به دوستان و برادران محترم خودمان در مشاغل گوناگون سیاسی و دولتی و غیر دولتی و مانند این‌ها تأکید میکنم؛ از ادبیّات دشمن استفاده نکنید.
دشمنان انقلاب از روز اوّل آمدند تعبیر ادبیّات تندرو و میانه‌رو را مطرح کردند؛ فلانی تندرو است، فلان جریان تندرو است، فلان جریان میانه‌رو است.
آن روز، از همه تندروتر هم از نظر آن‌ها امام بزرگوار بود؛ امروز هم از همه تندروتر، به نظر آن‌ها این بنده‌ی حقیر هستم.
میانه‌رو حرف قشنگی است، امّا اسلام این‌جوری حرف نمیزند؛ بفهمیم معارف اسلامی را. اسلام، طرف‌دار میانه و طرف‌دار «وسط» است: وَ کَذلِکَ جَعَلنٰکُم اُمَّةً وَسَطًا. (سوره‌ی بقره، بخشی از آیه‌ی ۱۴۳؛)، امّا «وسط» در اسلام چیست؟ در مقابل تندرو است؟ نه، «وسط» در مقابل منحرف است: اَلیَمینُ وَ الشِّمالُ مَضَلَّةٌ وَ الطَّریقُ الوُسطی‌ٰ هِیَ الجادَّة؛ ( نهج‌البلاغه، خطبه‌ی ۱۶) این نهج‌البلاغه است. راه میانه یعنی راه مستقیم، راه جادّه.
اگر از این راه مستقیم منحرف شدید -چه به این طرف و چه به آن طرف- این غیر میانه است.
پس در مقابل میانه‌رو تندرو نیست؛ در مقابل میانه‌رو منحرف است. آن کسی میانه‌رو نیست که منحرف از راه و منحرف از جادّه است؛ امّا در جادّه، بعضی‌ها تندتر میروند و بعضی‌ها کندتر میروند. تند رفتن در صراط مستقیم چیز بدی نیست؛ سابِقوا اِلی مَغفِرَةٍ مِن رَبِّکُم؛ (سوره‌ی حدید، بخشی از آیه‌ی ۲۱؛) جلوتر بروید.
آن‌هایی که امروز در بیرون از مرز‌های کشور میگویند تندرو، مقصودی دارند و معنایی مورد نظرشان است.
دوستان ما و برادران ما در داخل مراقب باشند آنچه مقصود او است تکرار نکنند. آن‌هایی که میگویند تندرو، منظورشان کسانی است که در راه انقلاب مصمّم‌تر و پایدارترند؛ حزب‌اللّهی‌ها را میگویند تندرو.
میانه‌رو [هم]کسی است که در مقابل آن‌ها تسلیم باشد.
در ادبیّات سیاسی آمریکا و انگلیس و امثال اینها، معنای تندرو و میانه‌رو این است: تندرو کسی است که پایبند انقلاب است، میانه‌رو کسی است که در مقابل خواسته‌های آن‌ها تسلیم است.
حالا چه کسی در مقابل آن‌ها تسلیم است؟ خوشبختانه خودشان هم اعتراف دارند و میگویند در ایران میانه‌رو نداریم، همه تندروند.
این حرف حرف درستی است؛ در ملّت ایران هیچ‌کس طرف‌دار وابستگی به این‌ها نیست. گاهی غفلت می شود، لغزش به‌ وجود می‌آید و بعضی اشتباه می کنند، امّا قاطبه‌ی ملّت ایران طرف‌دار انقلابند، دنباله‌روِ انقلابند و پافشاری بر انقلاب میکنند؛ آن‌ها به این میگویند تندرو.
چرا ما تکرار کنیم حرف آن‌ها را؟ به داعش هم میگویند تندرو؛ داعش تندرو است؟ داعش منحرف است؛ منحرف از اسلام است، منحرف از قرآن است، منحرف از صراط مستقیم است. ما به این معنا تندرو نداریم. توجّه کنند ادبیّاتی که دشمن به کار میبرد و معنای خاصّی را که در نظر دارد ما تکرار نکنیم. بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار مردم نجف‌آباد   ۵ اسفند ۱۳۹۴
. درایران. دوقطبی انقلاب واستکبار
،، امروزه از همه تندروتر بنظر آنها بنده حقیر هستم.
،،، در مقابل میانه رو منحرف است
،،،، آنهایی که می گویند تندرو. منظورشان کسانی که در راه انقلاب مصمم تر و پایبندترند.

 

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

شعر/ علیرضا قزوه در استقبال از غزل رهبر معظم انقلاب

چو ماه چنگ بزن بر سیاه پرده شب

استقبال هنرمندان از غزل رهبر معظم انقلاب

هنرمندان و شاعران کشور تازه‌ترین آثار خود را در استقبال از غزل رهبر معظم انقلاب

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.