سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / نمایندگان پارلمان فرانسه حجاب دانشجوی سخنران را تحمل نکردند
دانشچوی محجبه فرانسه

نمایندگان پارلمان فرانسه حجاب دانشجوی سخنران را تحمل نکردند

شماری از نمایندگان پارلمان فرانسه به دلیل مخالفت با حضور یک دانشجوی مسلمان محجبه در جلسه‌ای، آنجا را ترک کردند.این در حالی است که در این کشور توهین به خداوند متعال و کفر گویی آزاد است!

فرانسه کشوری است که در آن توهین به مقدسات و بالاتر از آن اهانت به خداوند به خاطر آزادی کفر گویی تبلیغ و حتی ستایش می‌شود اما در پارلمان این کشور حجاب یک دختر مسلمان تحمل نمی‌شود. ماجرا از این قرار است که «مریم پوجتو» دانشجوی مسلمان 21 ساله‌ای، که نایب‌ رئیس ‌اتحادیه ملی دانشجوی فرانسه در دانشگاه سوربن است در جلسه استماع پارلمان فرانسه درباره «تاثیرات کووید 19بر روی کودکان» شرکت کرده بود اما به محض شروع سخنرانی او شماری از نمایندگان پارلمان این کشور در اعتراض به حجاب این دانشجوی مسلمان محل سخنرانی را ترک کردند!

«کریستین لانگ» نماینده حزب حاکم «فرانسه به پیش» که در اعتراض به حضور این دانشجو جلسه را ترک کرده بود، این اقدام خود را در توئیتر اینگونه توجیه کردکه: «من به عنوان یک مدافع حقوق زنان و ارزش‌های سکولار، نمی‌توانم کسی را که حجاب دارد در این جلسه بپذیرم، چرا که حجاب برای من نشانه تسلیم است، بنابراین از سالن خارج شدم»! اما «ساندرین مورچ» هم حزبی لانگ که ریاست این جلسه را نیز بر عهده داشت گفته: «بحث روی دعوت از یک دانشجوی محجبه بی‌خود است، هیچ قانونی در فرانسه حضور افراد با لباس دینی را در یک نشست منع نمی‌کند».

این نخستین بار نیست که مریم به دلیل حجابش، در دایره توجه نخبه‌های سیاسی و رسانه‌ای در فرانسه قرار می‌گیرد او در سال 2018 نیز به دنبال مصاحبه با تلویزیون «ام6» در کانون جنجال فرانسه قرار داشت، در آن زمان بسیاری از شخصیت‌های سیاسی از جمله وزیران و همچنین نشریه بدنام و مبتذل «شارلی ابدو»، از انتخاب این دانشجوی محجبه به عنوان سخنگوی اتحادیه ملی دانشجویان فرانسه در دانشگاه سوربن انتقاد کرده بودند.

مجلس فرانسه لایحه مهاجرتی دولت مكرون را تصویب كرد - ایرنا

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

روزی روزگاری در آمریکا

پاورقی

شلیک مستقیم پلیس آمریکا به دانشجویان

دانشگاه‌های لس آنجلس، تگزاس، پورتلند و نیوهمپشایر صحنه تحصن ها و اعتراضات مسالمت آمیز ضدصهیونیستی دانشجویان

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.