سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / جهش 4 برابری شمار قربانیان کرونا در فرانسه طی فقط 24 ساعت!

جهش 4 برابری شمار قربانیان کرونا در فرانسه طی فقط 24 ساعت!

جهش 4 برابری شمار قربانیان کرونا در فرانسه طی فقط 24 ساعت!

شمار قربانیان کرونا در فرانسه طی روز جمعه رکورد تازه‌ای را ثبت کرد و با 80 مورد فوتی بیش از 4 برابر نسبت به روز قبل‌تر شد.
شمار مبتلایان به کرونا در جهان دیروز از 28 میلیون و 700 هزار نفر گذشت. شمار فوتی‌ها نیز به 920 هزار نفر رسید.
بر اساس گزارش‌ها شمار مبتلایان و فوتی‌های کرونا در فرانسه دوباره سیر صعودی به خود گرفت. بر این اساس در حالیکه روز پنج شنبه ۱۹ نفر در فرانسه در اثر ابتلا به کرونا جان باختند، روز جمعه این کشور با ثبت ۸۰ مورد فوتی، جهش بیش از ۴ برابری نسبت به روز پنج شنبه داشت.
بر اساس داده‌های وبگاه «ورلد امتر» تعداد مبتلایان به کرونا در فرانسه به 363 هزار و 350 نفر رسیده و شمار فوتی‌ها نیز 30 هزار و 893 نفر است. روز جمعه نشست اضطراری شورای دفاعی فرانسه به ریاست امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور این کشور، از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد و اقدامات سختگیرانه جدیدی برای مهار کرونا در این کشور اتخاذ شد.
بالاترین رقم جان‌باختگان طی یک روز در آمریکا و فرانسه - بهار نیوز
آمریکا
از آمریکا نیز خبر رسیده، دکتر آنتونی فائوچی، متخصص بیماری‌های عفونی ارشد دولت آمریکا گفته با این ارزیابی دونالد ترامپ که آمریکا دوره سخت همه ‌گیری کرونا را پشت سر گذارده، مخالف بوده و آمار مربوط به کرونا در این کشور نگران‌کننده است: «آمریکا در حال آغاز فصل آنفلوآنزا با شروع پایه حدود ۴۰ هزار مورد جدید کووید ۱۹ در روز است و متوسط مرگ و میر ناشی از این بیماری نیز روزانه به هزار مورد می‌رسد».
ترامپ، که اعتراف کرده شدت ویروس را از زمان پدیدار شدن آن در اوایل سال انتخابات ریاست جمهوری دست کم گرفته بود، روز پنج‌شنبه گفت معتقد است آمریکا این بحران را پشت سر گذاشته است. فائوچی در شبکه «ام‌اس‌ان‌بی‌سی»گفت: «بایستی با این موضوع مخالفت کنم، چرا که اگر نگاهی به آنچه اشاره کردید- یعنی آمار- بیاندازیم… آنها نگران‌کننده هستند… اگر شما در حال صحبت درباره بازگشت به درجه‌ای از عادی بودن هستید که شبیه به آنچه قبل از کووید بودیم، باشد، این موضوع در ۲۰۲۱ و شاید حتی آخر سال ۲۰۲۱ محقق خواهد شد».

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

گزارش تارنمای اینترسپت از شکنجه دانشجویان بازداشتی در آمریکا

شکنجه در آمریکا

چرا می‌گوییم «مرگ بر آمریکا»؟

هادی حکیمیان نویسنده کتاب اسپاگتی با سس قرمز

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.