سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / بندر بیروت دوباره آتش گرفت میشل عون: شاید عمدی باشد

بندر بیروت دوباره آتش گرفت میشل عون: شاید عمدی باشد

بندر بیروت دوباره آتش گرفت میشل عون: شاید عمدی باشد

منابع لبنانی از وقوع آتش‌سوزی بزرگ در یکی از انبارهای بندر بیروت لبنان خبر دادند؛ رئیس‌جمهور لبنان احتمال عمدی بودن این آتش سوزی که در انبار لاستیک خودرو رخ داد و در نهایت خاموش شد را رد نکرده است.

رسانه‌ها و منابع خبری لبنان بعد از ظهر پنجشنبه از وقوع آتش‌سوزی مهیبی در بندر بیروت، پایتخت این کشور خبر دادند. آتش‌سوزی از یک انبار بندر که گویا یک انبار لاستیک خودرو و روغن بوده، آغاز شد و به «همه بازار آزاد» سرایت کرد. تیم آتش‌نشانی بیروت اما توانست آتش‌ را کنترل کند.

«میشل عون»، رئیس‌جمهوری لبنان، در آغاز جلسه شورای عالی دفاع که پیرامون انفجار 14 مرداد بیروت برگزار شده بود، در این باره گفت، آتشی [آتش‌سوزی جدید] که در بندر بیروت رخ داد احتمالاً اقدامی خرابکارانه و هدفمند یا نتیجه اشتباه فنی یا نادانی یا اهمال بوده است و در هر صورت باید دلیل واقعی آن در سریعترین زمان ممکن مشخص و عاملان مجازات شوند.

«عون» این را هم گفت که، «به ویژه پس از فاجعه‌ای که آتش سوزی اول به بار آورد، هیچ‌گونه خطایی که به چنین آتش سوزی منجر شود، دیگر قابل قبول نیست». به گزارش ایسنا، او این را هم اضافه کرد که «امروز باید روی بررسی اقدامات موثر برای اطمینان از تکرار نشدن این اتفاق متمرکز شویم».

«میشل نجار»، وزیر امور خدمات در دولت پیش‌برد امور لبنان نیز به شبکه «ام‌تی‌وی» گفته، به‌زودی تحقیقات در این باره آتش سوزی جدید آغاز خواهد شد. به گزارش فارس، او گفته بررسی‌های اولیه حکایت از آن دارد که یک نفر که در حال تعمیر و جوشکاری در یکی از انبارها بوده، باعث ایجاد جرقه و آتش‌‌سوزی شده است.

گفتنی است، دولت در لبنان به دلیل ساختار قومی-قبیله‌ای-فرقه‌ای خود سال‌هاست که قوام نیافته است. دولت مرکزیِ مقتدر زمانی قوام می‌یابد که یک دولتِ ملی باشد، نه قومی- قبیله‌ای-فرقه‌ای. زمانی که دولت مرکزی مقتدر نباشد، نمی‌تواند کارویژه‌های خود از جمله تأمین امنیتِ جانی، روانی و اقتصادیِ شهروندانش را انجام دهد، از این رو در فقدانِ یک دولت مرکزی مقتدر احتمال انجام اقدامات خرابکارانه بالا می‌رود، از یک سو چون پوشش امنیتیِ دولت ناقص است و از سوی دیگر، چون نارضایتی بالاست. حزب‌الله علیرغم اختلافاتش با احزاب دیگر، گزینه‌های آن احزاب برای نخست‌وزیری را تأیید می‌کند تا امکانِ اجماعِ ملی و در نتیجه شکل‌گیریِ دولتِ ملی را فراهم آورد؛ اما این تصمیم در حالی می‌تواند نتیجه‌بخش باشد که دیگر احزاب نیز همین‌گونه عمل کنند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

شهادت نایب رئیس دفتر سیاسی حماس در حمله رژیم صهیونیستی به بیروت

شبکه المیادین از شهادت نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در حمله امشب رژیم صهیونیستی به جنوب بیروت خبر داد.

حضور همسر رئیس جمهور کشورمان در روضه الشهیدین بیروت

جمیله علم الهدی همسر رئیس جمهور ایران

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.