سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / نگاهی کوتاه به مجاهدت‌های شاگرد نستوه شهید بهشتی

نگاهی کوتاه به مجاهدت‌های شاگرد نستوه شهید بهشتی

مرحوم روح الله حسینیان خدمات بسیاری را به انقلاب اسلامی داشته و همواره با دشمنان و کسانی که با جمهوری اسلامی زاویه داشتند، مرزبندی داشت. در حوادث و اتفاقات دهه هفتاد نیز که از سوی جریان دوم خرداد رقم می‌خورد، او بود که در مقابل فتنه انگیزی ها ایستاد.

حجت الاسلام روح‌الله حسینیان، رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی و نماینده مجلس هشتم و نهم به یاران شهیدش پیوست.

او خدمات بسیاری را به انقلاب اسلامی داشته و همواره با دشمنان و کسانی که با جمهوری اسلامی زاویه داشتند، مرزبندی داشت. در حوادث و اتفاقات دهه هفتاد نیز که از سوی جریان دوم خرداد رقم می‌خورد، روح الله حسینیان از جمله انقلابیونی بود که در مقابل فتنه انگیزی ها ایستاد و به خاطر همین ایستادگی از طرف دوم خردادی ها مورد تخریب قرار می‌گرفت. 

گوشه‌ای از سوابق و فعالیت های انقلابی مرحوم حسینیان است که موجب کینه ورزی برخی ها علیه او شده بود.

روح الله حسینیان که از شاگردان مکتب مدرسه حقانی بوده و زیر نظر آیت الله شهید بهشتی، آیت الله شهید قدوسی، آیت الله مصباح یزدی و آیت الله جنتی تحصیل کرده ، از سنین نوجوانی به مبارزات اسلامی روحانیت پیوست و دو بار پیش از پیروزی انقلاب دستگیر و شکنجه شد.

با پیروزی انقلاب اسلامی و باهدایت آیت الله شهید بهشتی حسینان وارد دستگاه قضایی شد و مسئولیت های مهمی مانند دادستانی و ریاست دادگستری استان سیستان و بلوچستان و دادستانی دادگاه ویژه روحانیت را عهده دار شد.

حضور او به عنوان ضابط قضایی در وزارت اطلاعات و دادستانی دادگاه ویژه  روحانیت سبب درگیری‌های شدید حسینیان با باند مهدی هاشمی و چپ‌های تندرو اطلاعاتی شد.

اولین برخورد جدی با تشکیلات آقای منتظری را روح الله حسینیان انجام داد و آقای منتظری در اقدامی جالب حکم به محارب بودن دادستان دادگاه ویژه روحانیت داد!

حسینیان که خود برادر شهید و جانباز انقلاب اسلامی نیز بود در اواسط دهه 70 به ریاست مرکز اسناد انقلاب اسلامی منصوب شد و در این جایگاه مرکز اسناد را تبدیل به بزرگترین و مهمترین مرکز اسنادی کشور کرد. بانک تاریخ شفاهی بی نظیر، انتشارات پویا و گسترده و گنجینه اسناد کم نظیر تنها بخشی از مدیریت معتدل روح الله حسینیان در مرکز اسناد بود که توانست ده‌ها نفر از مخالفین سیاسی مانند موسوی خویینی‌ها، مهدی کروبی، بهزاد نبوی و … و شخصیت های برجسته مانند آیت الله مهدوی کنی، آیت الله محمد یزدی، مرحوم آیت الله عمید زنجانی را به انجام گفتگوهای تفصیلی راضی کند.

ماجرای حمله و فحاشی به روح الله حسینیان گرچه از سوی آقای منتظری آغاز شد اما در دوره حاکمیت روزنامه‌های دوم خردادی پس از افشاگری‌های حسینیان علیه جریان برانداز و فتنه قتل های زنجیره ای که می‌رفت دامن کل نظام را بگیرد، رنگ و بوی غلیظ تری به خود گرفت و موجی عظیم از فحاشی و تخریب علیه رئیس انقلابی مرکز اسناد انقلاب اسلامی را به دنبال داشت که شاید تاکنون تنها برای چند شخصیت خاص مانند آیت الله مصباح یزدی نمونه داشته باشد.

روزی نبود که 17-18 روزنامه زنجیره‌ای تیتر یک، یادداشت و اخبار تحریف شده و مغلوطی علیه حسینیان نداشته باشد.

به‌عنوان مثال در سال 78 روزنامه صبح امروز تحت مسئولیت سعید حجاریان و سردبیری علیرضا علوی‌تبار، در تیتری کذب از قول مرحوم حسینیان نوشت: ما قاتل بودیم.

ماجرا از این قرار بود مرحوم حسینیان در یک سخنرانی گفته بود ما «قاضی بودیم»، اما صبح‌امروز تیتر زد «قاتل بودیم.»

16 سال پس از آن تیتر، خبرنگار روزنامه صبح امروز اینطور ماجرا را شرح داده و تلویحاً دروغ سازی روزنامه را تأیید کرد: این روزها و بعد از تهدید صالحی توسط روح الله حسینیان در مجلس به قتل، عکس صفحه نخست روزنامه صبح امروز 1378 با این نقل قول از حسینیان که «آخه باباجون ما خودمان والله یک زمان قاتل بودیم» دست به دست می‌شود و در صفحات اجتماعی می‌چرخد. سخنی که هیچگاه از دهان حسینیان خارج نشد. در سال 78 من در روزنامه صبح امروز کار میکردم. نوار حسینیان در جمع شاگردان مدرسه حقانی در مورد کشته شدن سعید امامی در زندان به روزنامه رسید و یکی از همکاران آنرا پیاده و برای چاپ آماده کرد. پس از انتخاب تیتر برای مطلب و چاپ آن، تکذیبیه ای از حسینیان به روزنامه رسید مبنی بر اینکه این جمله را او نگفته است. پس از گوش کردن دوباره نوار، مشخص شد اصل جمله این بوده است: آخه ما خودمان والله زمانی قاضی بودیم، یک زندانبان بودیم. تاکنون صدها نفر واجبی خوردند و نمردند.

اما به اشتباه همکار ما قاضی را قاتل شنیده بود. البته اصلاحیه خبر چاپ شد اما جمله ما خودمان والله یک زمان قاتل بودیم برای همیشه به نام حسینیان ثبت شد.

روح الله حسینیان فردی نبود که کوتاه بیاید، او برای یکی از سران روزنامه‌های زنجیره‌ای کارت تبریکی به مناسبت ازدواج خواهرش و مسعود رجوی سرکرده منافقین ارسال کرد و هر مراسم سخنرانی حسینیان پتکی بود که بر فرق جریان تجدید نظر طلب و شاخه اطلاعاتی‌اش که در روزنامه صبح امروز و خرداد لانه کرده بود، فرود می آمد.

شاید بتوان گفت آخرین تصویری که از مرحوم حسینیان در خاطر مردم است، تصویر او روی تخت بیمارستان است. مهر ماه 94 روزی که لاریجانی و اصلاح‌طلبان تصمیم به تصویب 20 دقیقه‌ای برجام گرفتند، مرحوم حسینیان به دلیل فشار سنگینی که بخاطر تصویب برجام تحمل می‌کرد، راهی بیمارستان شد.

رسایی و حسینیان در بیمارستان بعد از جلسه برجام+عکس

مخلص کلام اینکه اگر پایداری و پایمردی روح الله حسینیان و امثال او در فتنه های دوران دوم خرداد نبود، بسیاری از سیاسی کاران جناح راست که بعدا با عنوان اصولگرا احیا شدند، یا به امواج اصلاحات می‌پیوستند و یا آرزو به دل حضور دوباره در مناصب کلیدی می‌شدند. روح‌الله حسینیان از جمله انقلابیون دیرینی بود که تا بر خلاف برخی‌ها تا آخرین روزهای زندگی اش در دفاع از انقلاب اسلامی ثابت قدم ماند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

طنز/ بعدش چی؟!

جماعت غربگدای مدعی اصلاحات ،میوه‌های برجام را بچینیم

طنز/ نخور!

ایران، آمریکا و اسرائیلی را موشک‌باران کرد که می‌گفتند هیچ کسی نمی‌تواند در مقابل آنها بایستد

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.