سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / خاطره اي از ديدار نخست وزير وقت لبنان با رهبر معظم انقلاب ،كه توصيف اين روزهاي لبنان هم است
دیدار سعد حریری نخست وزیر لبنان

خاطره اي از ديدار نخست وزير وقت لبنان با رهبر معظم انقلاب ،كه توصيف اين روزهاي لبنان هم است

بينوايان، زيباترين زن پاريس و دشنه ظريف عروس خاورميانه

وزير اسبق ارشاد سه سال پيش خاطره اي را از ديدار نخست وزير وقت لبنان با رهبر معظم انقلاب بازگو كرده است كه توصيف اين روزهاي لبنان هم است.

گوژپشت نوتردام، زيباترين زن پاريس و دشنه ظريف عروس خاورميانه

به گزارش الف عطالله مهاجراني در كانال تلگرامي خود  نوشته بود:

همراه سعد حریری به تهران سفر کردیم. قرار ملاقات با آیت الله خامنه ای بود. – این دیدار در آذرماه ۱۳۸۹ انجام شده است- قبل از دیدار قرار شد، جلسه ای با سعد حریری به عنوان نخست وزیر داشته باشیم. شش وزیر هم همراه بودیم. جلسه در محل اقامت حریری در کاخ سعد آباد برگزار شد. سعد حریری گفت: «باید مساله لزوم محدود کردن تأمین سلاح حزب الله را از طرف ایران به عنوان مسئله اصلی لبنان مطرح کنیم». من سخنی نگفتم، اما همه همراهان لبنانی اش تایید کردند.

وقتی وارد دفتر رهبر انقلاب شدیم، ایشان بسیارگرم و صمیمانه سعدحریری را در آغوش گرفت. جوانی و هوشمندی اش را تحسین کرد. از مرحوم رفیق حریری ذکر خیری به میان آورد. از لبنان بسیار تعریف کردند.
ناگاه از سعد حریری پرسیدند، آقای نخست وزیر شما رمان گوژپشت نتردام را خوانده اید!؟ خب پیداست که نخوانده بود! سری تکان داد که معلوم نبود خوانده یا نه.

رهبر انقلاب ادامه داد: در این رُمان یک زن بسیار زیبایی تصویر شده است. او زیباترین زن پاریس بود و طبیعی است که قدرتمندان در صدد دستیابی به این زن بودند. لات های پاریس، قداره کشان، با نفوذ ها. اما همه می دانند که آن زن زیبا، اسمش چی بود!؟

طارق (وزیر فرهنگ وقت لبنان) گفت، من گفتم ازمیریلدا!

آیت الله خامنه ای با تمام چشمانش خندید و گفت: احسنت! شما وزیر فرهنگ بودید!

ایشان در ادامه فرمود: همه می دانستند که ازمیریلدا یک دشنه ظریف دسته صدف سپید بسیار تیز و کارا به همراه دارد. هر کس به او سوء نظری داشته باشد، ازمیریلدا از استفاده از آن دشنه تردید نمی کند.

اقای نخست وزیر! لبنان مثل همان زن زیباست. لبنان عروس خاورمیانه است. خیلی ها به کشور شما نظر دارند. اسراییل خطری است که شما را تهدید می کند. مگر تا خیابان های بیروت نیامدند؟ مگر مردم را نکشتند؟ ویران نکردند؟ سلاح مقاومت مثل همان دشنه ازمیریلداست. دشمن را نومید می کند و امکان عمل را از او می گیرد

حریری و همراهانش از این که حضرت آقا ذهن اورا خوانده بود حیرت زده شده بودند. ضمن اینکه جوابی هم داد که حریری دیگر جرأت نکرد مطلب خود را مطرح کند

https://www.alef.ir/news/3990517025.html

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

دعوت به خیر و امر به معروف

ويدئو/ عدم رضایت ولی از تندروی ها

شعر/ علیرضا قزوه در استقبال از غزل رهبر معظم انقلاب

چو ماه چنگ بزن بر سیاه پرده شب

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.