سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / ترکیه2 افسر عراقی را کشت / بغداد به سازمان ملل شکایت کرد

ترکیه2 افسر عراقی را کشت / بغداد به سازمان ملل شکایت کرد

ترکیه2 افسر عراقی را کشت / بغداد به سازمان ملل شکایت کرد

دو افسر ارتش عراق و سه عضو «حزب کارگران کردستان ترکیه» (پ.ک.ک) بر اثر حمله هوایی ترکیه به منطقه‌ای در کردستان عراق، کشته شدند.
منابع عراقی اعلام کردند، یک فروند پهپاد ترکیه نشست مرزبانان عراقی و عناصر پ.ک.ک را در منطقه «برادوست» از توابع «سیدکان» واقع در شمال استان اربیل، هدف قرار ‌داد. در این حمله، دو افسر ارتش عراق به نام‌های سرتیپ «محمد رشید سلیمان»، فرمانده تیپ دوم مرزبانی و سرهنگ «زبیر حالی تاج الدین»، فرمانده هنگ سوم تیپ دوم نیروهای گارد مرزی ارتش‌، کشته شدند و سرهنگ «حسام الدین عبدالرحمان حسن» نیز مجروح شد. شمار کشته شده‌های پ .ک .ک در این حمله نیز سه نفر اعلام شده است. نشست مذکور به دنبال کشته شدن یک چوپان کرد در حملات هوایی ترکیه، برگزار شده بود.
به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، ترکیه از اواخر خرداد گذشته تا کنون، در چارچوب عملیاتی موسوم به «پنجه ببر»،
مناطق کرد نشین شمال عراق را از زمین و هوا هدف حمله قرار ‌داده است.
واکنش بغداد
«حسن الکعبی»، نایب‌رئیس ‌اول پارلمان عراق‌، به عنوان نخستین مقام عراقی، به حمله ترکیه واکنش نشان داد و این حمله را شدیدا محکوم کرد. الکعبی حملات ترکیه را نقض آشکار منشور سازمان ملل‌، قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های شورای امنیت دانست و از این شورا درخواست کرد تا برای توقف موارد نقض مکرر حاکمیت عراق، بی‌درنگ وارد عمل شود.
وزارت خارجه عراق نیز در واکنش به این حمله، سفر «خلوصی آکار»، وزیر دفاع ترکیه، به بغداد را لغو اعلام کرد وزارت خارجه عراق تا کنون، چند بار سفیر ترکیه را احضار کرده است. به گزارش خبرگزاری دانشجو، «سید عمار حکیم»، رهبر «جریان حکمت ملی عراق»، نیز حمله هوایی ترکیه را محکوم کرد و گفت: اقدام نیروی هوایی ترکیه در حمله به منطقه سیدکان کردستان را که باعث شهادت تعدادی از شهروندان و فرماندهان مرزبانی عراق شده است، را محکوم می‌کنیم..«عادل الکرعابی» از فرماندهان حشدالشعبی عراق، هم حملات ترکیه به شمال عراق را به شدت محکوم کرد و خواستار اخراج سفیر ترکیه از عراق شد.«برهم صالح»، رئیس‌جمهور عراق، نیز حمله پهپادی ترکیه به منطقه سیدکان در اقلیم کردستان را نقض حاکمیت عراق دانست و آن را محکوم کرد. سرلشکر «تحسین الحفاجی»، سخنگوی عملیات مشترک عراق، نیز حمله هوایی ترکیه را محکوم کرد و گفت که موضوع را با اقلیم کردستان عراق بررسی می‌کند. به گزارش خبرگزاری مهر، «یحیی رسول» سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق گفت: ترکیه درخصوص تعرض نظامی به مرزبانان عراقی باید توضیح دهد، تاکنون هیچ توضیحی از مقامات آنکارا نشنیده‌ایم. یحیی رسول اظهار داشت: لازم است که ترکیه اصل حسن همجواری را رعایت کرده و به حاکمیت ملی عراق احترام بگذارد. وزارت کشور اقلیم کردستان عراق هم طی بیانیه‌ای، خواستار
خروج پ.ک.ک و ارتش ترکیه از شمال عراق شد. در منطقه نیز، «احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب، دیروز حمله هوایی ترکیه به منطقه سیدکان را محکوم
کرد.
اعزام نیرو
«احسان جبی» بخشدار سیدکان، دیروز اعلام کرد که ارتش عراق به مناطق مرزی نیرو اعزام کرد.
او در این خصوص توضیح داد که این نیرو‌ها به همراه خود، تسلیحات سنگین و نیمه‌سنگین بیشتری به مناطق مرزی آورده‌اند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

از شعار زن، زندگی، آزادی در اروپا و آمریکا چه خبر؟!‌

سردار احمدرضا رادان، فرمانده فراجا

شگفتی دیگر از سوی جبهه مقاومت

مقاومت اسلامی عراق برای اولین بار از خاک عراق یک مرکز حیاتی در تل آویو را هدف قرار داده

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.