سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / کنکور بازی

کنکور بازی

ستاد کرونا برخلاف گزارش وزیر بهداشت تعویق کنکور را قبول نکرد

کنکوربازی

مشخص نیست چگونه به فاصله کمتر از 24 ساعت، اظهارات قاطعانه وزیر علوم و رئیس سازمان سنجش مبنی بر ناتوانی در اجرای پروتکل ها و حفظ امنیت آزمون سراسری تغییر کرده و دوباره برسر اجرای کنکور در زمان اعلامی قبلی توافق صورت گرفته است.

استفاده روحانی از ماسک در حاشیه جلسه مقابله با کرونا + تصاویر ... ستاد کرونا پیشنهاد تعویق برگزاری کنکور سراسری را رد کرد، براین اساس آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها بدون تغییر تاریخ، در موعد مقرر قبلی برگزار خواهد شد. وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و علوم، تحقیقات و فناوری شب گذشته در بیانیه مشترکی با اشاره به عدم تایید تغییر تاریخ برگزاری آزمون سراسری ازسوی ستاد ملی مقابله با کرونا، یادآور شدند این آزمون با همکاری استانداران، مراکز آموزشی، فرهنگی، ورزشی، نظامی و انتظامی در تاریخ قبلی یعنی ۲۹ مرداد تا یک شهریور برگزار می‌شود.

براساس اعلام وزارت بهداشت، در بیانیه‌ای که به امضای حسن نمکی وزیر بهداشت و منصور غلامی وزیر علوم رسیده، آمده است: «پیرو اعلام نیاز به زمان بیشتر جهت برگزاری آزمون سراسری توسط مجریان آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها به نیت یافتن فضای مناسب برای برگزاری منطبق با پروتکل‌های سختگیرانه، مشروط به تایید تغییر تاریخ در ستاد ملی مدیریت کرونا، از آنجاکه این تغییر به دلایل متعدد مورد تایید ستاد قرار نگرفت، مقرر شد با همکاری استانداران، مراکز آموزشی، فرهنگی، ورزشی، نظامی و انتظامی، کمبود فضاها و تجهیزات مورد نیاز جهت اعمال و اجرای پروتکل‌ها مهیا و آزمون سراسری در تاریخ مصوب قبلی ستاد ملی مدیریت کرونا (در روزهای 29، 30 و 31 مرداد و یکم شهریورماه) برگزار شود.» این درحالی است که دوشنبه‌شب و پس از نشست وزیران علوم و بهداشت و مسئولان سازمان سنجش و تنی چند از نمایندگان، درخواست تعویق کنکور ازسوی وزارت علوم مطرح شد که موافقت اعضای این نشست، توسط وزیر بهداشت اعلام شد.

نمکی در صفحه اینستاگرامی خود نوشت: «وزیر محترم علوم و رئیس سازمان سنجش اعلام کردند اجرای پروتکل‌‌های سختگیرانه در این زمان باقی‌مانده میسر نیست، مگر اینکه دستورالعمل‌‌ها برای برگزاری آزمون سراسری تغییر کند. در این جلسه اعلام کردم به‌عنوان وزیر بهداشت و متولی سلامت این کشور، قطعا سلامت فرزندان‌مان برای ما در اولویت است و از این پروتکل‌‌های سختگیرانه کوتاه نخواهم آمد که روسای محترم کمیسیون‌‌های آموزش و بهداشت نیز در این مورد، کاملا همراه و موافق بودند. به مسئولان برگزاری کنکور اعلام کردم اگر واقعا نمی‌‌توانید این دستورالعمل‌‌ها را به‌درستی اعمال کنید با برگزاری کنکور در این تاریخ مخالفم و تاکید می‌‌کنم که کنکور را به زمانی موکول کنید که بتوانید از لحاظ فضا و امکانات تمام ضوابط و دستورالعمل‌‌های ابلاغی وزارت بهداشت را فراهم کنید

با وجود این مشخص نیست چگونه به فاصله کمتر از 24 ساعت، اظهارات قاطعانه وزیر علوم و رئیس سازمان سنجش مبنی بر ناتوانی در اجرای پروتکل ها و حفظ امنیت آزمون سراسری تغییر کرده و دوباره برسر اجرای کنکور در زمان اعلامی قبلی توافق صورت گرفته است.

این درحالی است که روز گذشته خدایی، رئیس سازمان سنجش در گفت‌وگو با رسانه‌ها گفت موضوع تعویق آزمون سراسری مربوط به اصرار وزارت بهداشت در سخت‌تر کردن دستورالعمل‌های ۲ متری و سطح اشغال ۲۰ درصدی بود. سازمان سنجش آمادگی کامل خود را برای اجرای آزمون با پروتکل‌های کارشناسی ‌ارشد اعلام کرده بود و گفته شد سعی خواهیم کرد مشابه آزمون کارشناسی‌ارشد و دکتری در اکثریت حوزه‌ها تا آنجاکه امکان دارد فاصله ۲ متر را اجرایی کنیم که وزیر بهداشت این موضوع را قبول نکرد. لذا اجرایی‌کردن پروتکل جدید در کنکور سراسری همانند تغییر قواعد بازی حین بازی بود. از همین‌رو با توجه به اینکه سازمان سنجش آموزش کشور ۱۰ روز مانده به آزمون سراسری همه فرآیندهای اجرایی از قبیل چاپ و بسته‌بندی سوالات را براساس حوزه انجام داده بود و در مرحله اعزام سوالات به حوزه‌ها قرار داشت با دو مشکل اساسی روبه‌رو شد.

او در صحبت‌های روز گذشته خود پیدا کردن حوزه‌های جدید، تجهیز و پیدا کردن نیروهای انسانی آموزش‌دیده و قابل اعتماد و همچنین حفاظت از آزمون را دو مشکل اصلی این سازمان در برگزاری آزمون با پروتکل‌های جدید عنوان کرده و گفته بود این موضوع از نظر حفاظت آزمون مشکلات جدی به‌همراه داشته و امکان لو رفتن سوالات امتحانی را داشت که این مساله خط‌ قرمز آزمون بوده و تبعات این مساله فراتر از پروتکل‌های بهداشتی است و برای سازمان سنجش قابل‌قبول نبود. این درحالی است که در آزمون‌های ارشد و دکتری با جمعیت کمتر، پروتکل‌های بهداشتی در برخی حوزه‌ها رعایت نشد.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

تربیت ‌پرستار در کشور از سال 90 تاکنون رشد 350 درصدی داشته است

معاون ‌پرستاری وزیر بهداشت

وزیر بهداشت چشم آسیب دیده دختر ۹ ساله بندرعباسی را درمان کرد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.