سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / عزمی برای اصلاح فضای مجازی وجود ندارد /به کودکان و نوجوانان رحم کنید

عزمی برای اصلاح فضای مجازی وجود ندارد /به کودکان و نوجوانان رحم کنید

استاد برجسته درس خارج حوزه گفت: افرادی که در مسئولیت‌های سطح بالا قرار دارند باید به فکر اصلاح فضای مجازی باشند، به کودکان و نوجوانان این مرز و بوم رحم کنند، می‌شود با یک بیل از ابتدا سرچشمه را گرفت اما وقتی فراگیر شد کار به این راحتی‌ها نخواهد بود.

آیت‌الله مکارم شیرازی در جلسه درس اخلاق هفتگی خود که با حضور طلاب، روحانیان و خانواده‌های آنان در مدرسه امام کاظم(ع) برگزار شد، ابراز داشت: حضرت رسول‌الله در حدیثی می‌فرمایند «مكارم الأخلاق عشرهًْ… صدق الحديث و صدق البأس و إعطاء السّائل و المكافاهًْ بالصّنائع و حفظ الأمانهًْ و صلهًْ الرّحم و التّذمّم للجار و التّذمّم للصّاحب و إقراء الضّيف و رأسهنّ الحياء» «اخلاق خوب ده چيز است؛… راستى گفتار، پایمردى در جنگ، عطاى سائل، نيكى در عوض نيكى، حفظ امانت، پيوند خويشان، حمايت همسايه، حمايت دوست، مهماندارى و سر سلسله آن حياست».

این مرجع تقلید با بیان اینکه امانت تنها در مسائل مالی و اقتصادی نیست، اظهار داشت: نظام اسلامی، عمر، جوانی و دیگر نعمت‌ها همه و همه امانت‌هایی در دست ما هستند که باید با تمام وجود در پاسداری از این نعمت‌ها ایفای نقش کنیم.

به گزارش رسا، استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: اگر حیا نباشد سایر فضائل و ارزش‌ها نیز متزلزل می‌شود، اگر حیا در جامعه‌ای شکسته شود، انواع مفاسد سطح جامعه را دربر می‌گیرد. به گزارش رسا، وی ارتکاب گناهان علنی را یکی از عوامل شکستن پرده‌های حیا در جامعه دانست و گفت: اینکه مجازات گناه علنی سنگین‌تر از گناهان مخفی است به همین خاطر است. آیت‌الله مکارم شیرازی بیان داشت: ما به برخی از برنامه‌ها و فیلم‌های صدا و سیما نقد داریم، واویلا نسبت به برخی فیلم‌های سینمایی. این مرجع تقلید اصلاح فضای مجازی را امری ممکن توصیف کرد و گفت: عده‌ای از فضلای حوزه در این خصوص نشسته‌اند و طرح و برنامه و راهکار ارائه کرده اند، اما متاسفانه عزم راسخی برای اصلاح فضای مجازی وجود ندارد، اگر عزمی وجود داشته باشد می‌توان به اصلاح این فضا امیدوار بود. وی خطاب به مسئولان کشور تصریح کرد: افرادی که در مسئولیت‌های سطح بالا قرار دارند باید به فکر اصلاح این فضا باشند، به کودکان و نوجوانان این مرز و بوم رحم کنند، می‌شود با یک بیل از ابتدا سرچشمه را گرفت اما وقتی فراگیر شد کار به این راحتی‌ها نخواهد بود.

پژوهشگران سراغ مسائل جدید بروند

آیت‌الله مکارم شیرازی همچنین در همایش کتاب سال بانوان که در تالار بیداری اسلامی جامعه الزهرا برگزار شد، با بیان توصیه‌هایی خطاب به پژوهشگران زن، بر لزوم نوآوری در تحقیقات تاکید و تصریح کرد: نوآوری با گردآوری تفاوت فاحش دارد، گردآوری افتخار نیست؛ شما سعی کنید در پژوهش‌ها و تحقیقات خود به دنبال نوآوری باشید، سراغ مسائل حل نشده و جدید بروید. استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم تدوین تفسیر نمونه را تجاوب و لبیکی به همین نیاز با زبان روز ارزیابی و بیان داشت: نوشتن این تفسیر بر اساس نیازسنجی و شناخت اقتضائات بود؛ شما بانوان محترم هم به این موضوع توجه ویژه داشته باشید.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

قرآن کتاب هدایت به اقوم

ويدئو/ کتاب آسمانی،

نماهنگ /تو را است معجزه درکف… عصا بیفکن

سروده‌ی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.