سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اربعین / اخبار موکب / مقدم‌فر: شکست طراحی آمریکایی، اسرائیلی و سعودی در عراق/ راهپیمایی اربعین نظم جدید حسینی را در جهان حاکم می‌کند

مقدم‌فر: شکست طراحی آمریکایی، اسرائیلی و سعودی در عراق/ راهپیمایی اربعین نظم جدید حسینی را در جهان حاکم می‌کند

کارشناس مسایل استراتژیک در برنامه تلویزیونی شبکه یک تاکید کرد اتفاقی که در عراق رخ داد، طراحی آمریکایی و اسرائیلی و سعودی بوده است تا مردم بترسند و برای اربعین نروند اما شکست خورد.

وی درباره انتقاداتی که نسبت به هزینه در این مسیر علی رغم مشکلات مختلف کشور می شود، گفت: هزینه های دولتی در کمترین مقدار است، شاید سروصدا و هیاهو باشد اما هزینه دولتی نداریم و هزینه اربعین کاملا مردمی است و مردم از جیب خودشان هزینه می کنند. مردمی که مسافرند خودشان می خواهند پیاده بروند، موکب بزنند، خرج کنند و چایی بدهند. البته طبیعتا وظیفه دولت و شهرداری است که حمایتشان کنند. وقتی 2 میلیون نفر از مرز عبور می کنند، باید تسهیلات برایشان فراهم باشد. هماننطور که برای سفر آنتالیا و ترکیه و جاهای دیگر هم این تسهیلات برای توریست آماده می شود و اینجا هم همینگونه است و دولت هزینه دیگری نمی کند.

مقدم فر درباره حسینیه ای که در مسیر پپاده روی دارد، توضیح داد: در کربلا موکبی داریم و هیاتی که 40 ساله شده است. من خادم آن هیات هستم و درآن از زائر 3 ماهه یا 6 ماهه داشته ایم تا زائر 80 ساله که خانواده شهدا بوده اند و با عشق می آیند. سال گذشته والده ما به رحمت خدا رفت، او سه بار عمل باز قلب کرده بود و دوست داشت بعد از تشرف های متعددی که داشت در اربعین هم مشرف شود و من و اخوی با توجه به شرایط او مانع می شدیم. دو سال پیش اشک در چشمان مادر جمع شد و گفت از کجا معلوم من سال دیگر زنده باشم و اشک ما را هم درآوردند. ایشان آن سال در پیاده روی اربعین شرکت کردند و همین اتفاق هم افتاد و سال بعد از دنیا رفتند.

وی با بیان اینکه حضرت زینب اولین زائر اربعین بوده است و آمده چیزی را ثبت کرده است، در خصوص 4 ویژگی زائر به روایت زیارت اربعین گفت: تبعیت اولین کلیدواژه است. دوم نصرت است و شما باید امام حق را یاری کنید. نکته سوم معیت و همراهی است. کلیدواژه چهارم هم برائت از دشمن است.

این کارشناس مسائل استراتژیک ادامه داد: زیارت شاخصه مومن است و اجتماع بشریت در روز اربعین در محور سیدالشهدا که نماد مبارزه با ظلم است. امروز گمشده دنیا معرفت است و از اروپا برای حضور در راهپیمایی اربعین هزینه می‌کنند. امروز گمشده دنیا معنویت است و لیبرال به بن بست خورده است و برای همین است که نامه مقام معظم رهبری مورد استقبال قرار می‌گیرد.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

چه بر سر دانشجویان و اساتید بازداشتی در آمریکا و اروپا می‌آورند؟

پلیس وحشی آمریکا و 3000 استاد و دانشجوی معترض

سرکوب، بازداشت و زندان وضعیت مشترک دانشجویان در اروپا و آمریکا

پرچم فلسطین

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.