سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / مراقب اجرای سند ۲۰۳۰ باشیم

مراقب اجرای سند ۲۰۳۰ باشیم

 کتابی جذاب در آمریکا منتشر شده که نشان می دهد مشکل اصلی این کشور هدر رفتن عمر استعدادهای درخشان در مدارس است که هیچ متولی خاصی در دولت ندارند.

کوتاه درباره بنیاد نخبگان و مدارس استعدادهای درخشان

آیا می دانستید ایران جز کشورهای انگشت شماری است که بخشی از حکومت و دولت آن به طور خاص برای نخبگان برنامه ریزی و حمایت انجام می دهد؟ بنیاد نخبگان یکی از ایده های موفق ایران است که مشابهی در #آمریکا، #کانادا ، #اروپا و #استرالیا و … ندارد.

آیا می دانستید که مدارس استعدادهای درخشان در ایران موضوعی کم نظیر در دنیا است؟ دبیرستان های استعدادهای درخشان که همواره خروجی های نخبگانی بسیار وسیعی در کشور داشته جز برتری های قطعی نظام آموزشی ایران بر بسیاری از کشورهای غربی است که همانطور که در کتاب Genius Denied آمده از مدیریت نخبگانی بی بهره هستند.

سخنانی امروز از زبان برخی مسوولین شنیده می شود که در کمال تعجب حرف از انحلال مدارس استعدادهای درخشان می زنند‼

بدون اینکه بخواهیم درباره صحت و سقم این اخبار قضاوت کنیم یک مطلب مهم باید یادآور شویم.

امروز اگر کسی درباره نحوه شناسایی استعدادهای درخشان و آزمون های آن ایده جدیدی داشته باشد کاملا با ارزش و زیبا خواهد بود.

اما اگر سخنی از حذف مدارس نخبگانی زده شود؛ مطمئن باشید که در راستای #اجرای_خاموش_سند_۲۰۳۰ می باشد.

هر چند موضوعات آموزش جنسی در این سند مورد توجه مسوولین عالی رتبه فرهنگی و علمی کشور قرار گرفت و سبب توقف آن گردید، اما موضوع حذف مدارس خاص با شعار فریبنده و غلط برابری آموزشی، نیز از بندهای صریح این سند بود که بارها در جلسات خصوصی نسبت به آن هشدار دادیم.

کسانی که هنوز نمی دانند عدالت مطلوب در فرهنگ اسلامی عدالت نخبگانی و نه برابری سوسیالیستی است؛ درصدد هستند با رنگ و لعاب دادن به حرف هایی سخیف و در واقع با الگو قراردادن سیستم آموزشی اروپا این داشته ها و نقاط قوت عالی نظام آموزشی ایران را از بین ببرند…

به طور جدی مراقب این حرکت های غرب زده عجیب باشید. حرکاتی که بیشتر یادآور منورالفکرهای دوران قاجار است که واقعا اعتقاد داشتند اگر کلاه انگلیسی سر مردم ما نباشد پیشرفتی نمی کنیم و اگر مثل آنها به دیوار در خیابان ادارار نمی کنیم حتما دروازه های علم را فتح نخواهیم کرد!

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

قرآن کتاب هدایت به اقوم

ويدئو/ کتاب آسمانی،

نماهنگ /تو را است معجزه درکف… عصا بیفکن

سروده‌ی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.