سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / ️ مهم ترین جاسوس هایی که در این هفت سال شناسایی شدند (شماره 11 سرشبکه جریان فمینیستی)

️ مهم ترین جاسوس هایی که در این هفت سال شناسایی شدند (شماره 11 سرشبکه جریان فمینیستی)

️ مهم ترین جاسوس هایی که در این هفت سال شناسایی شدند / شماره 11 سرشبکه جریان فمینیستی

 هما هودفر، یکی از فعالان شبکه‌های فمینیستی با تابعیت ایرانی-ایرلندی و کانادایی بود که در 26 خرداد 95 توسط ضابطان قضایی دستگیر شد.

هودفر عضو هیات‌مدیره و از بنیانگذاران موسسه برانداز «ولوم» بود که در دفتر مرکزی لندن فعالیت می‌کرد و در سیاست‌های این بنیاد هلندی تاکید شده است که برنامه‌ها و کمپین‌های آن باید مبتنی‌بر قداست‌زدایی از دین و قوانین مذهبی، تاکید بر تسلط و اختیار زنان بر بدن و جنسیت خود برای برگزیدن تجرد، حفظ برابری جنسیتی و تلاش برای تغییر قوانین دینی بر همین مبنا باشد.

بنیاد ولوم مستقیما از طرف وزارت خارجه هلند مامور اجرای برنامه‌هایشان در جامعه ایران بود که هدف آنها برهم زدن آرامش و نظم حاکم بر جامعه و در ادامه آن بسترسازی برای تغییرات فرهنگی– اجتماعی بود. این مدل براندازی نرم از راه‌های پیچیده‌‌ای همچون نفوذ و استحاله فرهنگی و اجتماعی و کادرسازی و تشکیل جنبش‌های اعتراضی محدودتر در پوشش مطالبه حقوق شهروندی کار خود را پیش می‌برد.

بازداشت سرشبکه جریان فمینیستی در ایران و محور برنامه‌های موسسات برانداز در حوزه زنان سبب هجمه رسانه‌ای سنگین رسانه‌های معاند به‌دلیل برخورد هما هودفر شد. او البته مهرماه 1395 به دلایل انسان ‌دوستانه از جمله بیماری آزاد شد.

ایتابلهسروشآپارات

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.