سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / مهم ترین جاسوس هایی که در این هفت سال شناسایی شدند (شماره 9 جاسوسی در قلب مذاکرات)

مهم ترین جاسوس هایی که در این هفت سال شناسایی شدند (شماره 9 جاسوسی در قلب مذاکرات)

مهم ترین جاسوس هایی که در این هفت سال شناسایی شدند / شماره 9جاسوسی در قلب مذاکرات

 عبدالرسول دری‌ اصفهانی از آن پدیده‌های عجیب‌ و غریب است که متاسفانه سال‌ها در بدنه اداری کشور اعم‌ از مجموعه‌های دولتی و خصوصی خدمت کرده؛ کسی که با وجود داشتن تابعیت مضاعف از کشور کانادا توانسته بود تا بالاترین مراتب تیم مذاکراتی ایران و به‌ عنوان نماینده بانک مرکزی نفوذ کرده و به نقش‌آفرینی بپردازد.

 او در حساس‌ترین بخش مذاکرات یعنی کمیته مالی-بانکی حضور داشته و گفته می‌شود اتصال برجام به FATF و عملا ناکام کردن تلاش‌های ایران برای تسهیل روابط بانکی ازجمله نتیجه اقدامات وی بوده است.

  عبدالرضا دری ‌اصفهانی که سابقه عضویت در انجمن حسابداران بریتانیا را دارد، پس از انقلاب در وزارت دفاع و به ‌عنوان مسئول پیگیری مطالبات ایران از آمریکا به استخدام‌ درمی‌آید، ولی چند سال بعد با نظر حفاظت اطلاعات این وزارتخانه، اخراج می‌شود.

او که پس از پایان مذاکرات هسته‌ای از دست حسن روحانی نشان درجه3 خدمت دریافت کرد، در تیر سال ۹۵ به اتهام همکاری با سرویس جاسوسی انگلیس و دریافت ماهیانه ۷۵۰۰ پوند به‌ واسطه شرکتی به‌نام PWC دستگیر شد.

 شرکت PWC یا «پرایز واترهاوس اینترپرایز» شرکتی چندملیتی است که دفتر مرکزی آن در انگلستان واقع است و به ارائه سرویس‌های وسیعی در حوزه خدمات حسابداری، مالی، تجاری و بیمه‌ای می‌پردازد.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

طنز/ بعدش چی؟!

جماعت غربگدای مدعی اصلاحات ،میوه‌های برجام را بچینیم

کاهش ۳۷ درصدی فقر مطلق در ایران توسط دولت سیزدهم

دو سال فعالیت دولت سیزدهم

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.