سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / معرفت / شورای نویسندگان / مهم ترین جاسوس هایی که در این هفت سال شناسایی شدند(شماره 4 جاسوسی از صنایع هوافضای وزارت دفاع)

مهم ترین جاسوس هایی که در این هفت سال شناسایی شدند(شماره 4 جاسوسی از صنایع هوافضای وزارت دفاع)

️ مهم ترین جاسوس هایی که در این هفت سال شناسایی شدند / شماره 4  جاسوسی از صنایع هوا فضای وزارت دفاع

پس از دو سال کش ‌و قوس در اول تیرماه ۱۳۹۸ سازمان قضایی نیروهای مسلح طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد جلال‌ حاجی ‌زوار کارمند وزارت دفاع به جرم جاسوسی اعدام شده است. نام اصلی ‏وی سید سیاوش جلال ‌حاجی‌ زوار بود، کسی که سابقه چندین سال همکاری با سازمان هوا فضای وزارت دفاع را در کارنامه داشت و در چهاردهم شهریور ۱۳۹۶ و به همراه همسرش لیلا تاجیک به اتهام جاسوسی برای سازمان اطلاعات و امنیت دولت آمریکا سیا ازسوی سازمان حفاظت اطلاعات وزارت دفاع شناسایی و بازداشت شد.

پرونده او پس از قریب به دو سال بررسی صدور حکم و تایید آن در دیوان عالی کشور پس از اجرای تشریفات قانونی در زندان رجایی‌ شهر اجرا شد.

همچنین همسر وی که البته بعدها گفته شد همسر سابقش بوده به جرم مشارکت در جاسوسی به تحمل ۱۵ سال حبس محکوم شد.

در اطلاعیه‌ای که سازمان قضایی نیروهای مسلح منتشر کرد، آمده بود حاجی ‌زوار هفت ‌سال پیش از دستگیری از این وزارتخانه منفک شده بود. هنگام دستگیری وی، تعدادی از اسناد و مدارک مربوط به فعالیت‌های جاسوسی وی نیز کشف و ضبط شد. علاوه ‌بر این برخی دستگاه‌های مربوط به فعالیت‌های مخفی وی نیز در این عملیات کشف شد.

سیدجمال (سیاوش) حاجی زواره

جلال حاجی زوار کیست +جزئیات کامل اعدام جلال حاجی زوار - تکناک

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

آمریکا با بیماری‌های ایدز و هپاتیت وارد جنگ اوکراین می‌شود

وزارت دفاع روسیه هشدار داد

هواپیمای ترابری سیمرغ با موفقیت پرواز کرد

ساخته متخصصان سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.