سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / معرفت / شورای نویسندگان / مهم ترین جاسوس هایی که در این هفت سال شناسایی شدند( شماره 1 – جیسون رضائیان)

مهم ترین جاسوس هایی که در این هفت سال شناسایی شدند( شماره 1 – جیسون رضائیان)

مهم ترین جاسوس هایی که در این هفت سال شناسایی شدند / شماره 1 / جیسون رضائیان …

سرپل شبکه «نفوذ» چگونه در تور اطلاعات سپاه گرفتار شد

 جیسون رضاییان به‌واسطه پخش سریال جنجالی «گاندو» معروف‌ترین جاسوس شناخته‎شده در کشورمان است؛ او که مدیر دفتر تهران روزنامه واشنگتن‎پست بود، در ۳۱ مرداد سال 93 به‎همراه همسرش یگانه صالحی به‎دلیل جاسوسی و فعالیت تبلیغی علیه نظام دستگیر و پس از ۱۸ ماه حبس در چارچوب مبادله زندانیان آزاد شد.

«آنقدر به رئیس‌جمهور نزدیک شدم که طعم و مارک آدامسی را که می‌جوید، می‌دانستم.» جیسون رضاییان در گزارشی این خبر را به آمریکایی‌‌ها داد. تابعیت دوگانه جیسون رضاییان به‎خاطر پدر مشهدی‌الاصل و مادر آلمانی‌ اوست و شاید به همین خاطر او برای جاسوسی در ایران مناسب بود.

 جیسون مدت‌‌ها در ایران بود، هرچند پیش از حضور فیزیکی در ایران با بسیاری از سرکردگان شبکه «نفوذ» مانند مسعود بهنود و حسین باستانی در ارتباط بوده و ازجمله عناصر دیگر مرتبط با وی می‌توان به رکسانا صابری، رضا رفیعی‎فروشانی و مازیار بهاری اشاره کرد.

البته رضاییان ابتدا در مرداد ۱۳۹۲ توسط سازمان اطلاعات سپاه بازداشت شده بود و مهم‌ترین اتهامات وی، نفوذ در اماکن مهم دولتی، افشای برنامه‌‌های ضدتحریمی ایران ازجمله هویت واسطه‌‌های تجاری و ماهیت شرکت‌‌های همکار ایران در پروسه دور زدن تحریم‌‌ها و جاسوسی از برنامه هسته‎ای ایران بود.

در پوشش مذاکرات هسته‌ای، جان کری مکرر از وزیر امورخارجه کشورمان درخواست کرد که تلاش کنید جیسون آزاد شود و مدعی می‌شود او یک جاسوس نیست بلکه یک خبرنگار است.

رضاییان که به‌دلیل جاسوسی برای دولت آمریکا با اتهامات سنگینی مواجه بود به‌علت برخی ملاحظات، سرانجام در دی‎ماه ۱۳۹۴ با اعلام دادستان عمومی و انقلاب تهران در راستای مصوبات شورای‌عالی امنیت ملی ایران و مصالح کلی نظام به‌همراه سه زندانی ایرانی دوتابعیتی دیگر یعنی سعید عابدینی، امیر میرزایی‌حکمتی و خسروی‌آزاد در چارچوب مبادله زندانیان با ایالات‎متحده آزاد شد.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

جاسوسان اوباما در خدمت بایدن + عکس

تغییر قدرت در کاخ سفید تاثیر زیادی بر صف‌آرایی ضدانقلاب در سال‌های پیش رو خواهد داشت. مهم‌ترین وجه این تغییر را باید قدرت گرفتن دوباره جریان نفوذ دانست. امری که به صراحت در برنامه بایدن برای مقابله با جمهوری اسلامی ذکر شده است.

دولتی‌ها توان صادرات نفت را ندارند و اجازه هم نمی‌دهند که بخش خصوصی این کار را انجام دهد

سید محمود نبویان عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس، گفت: ۲۰ تا ۳۰ درصد مشکلات اقتصادی به دلیل تحریم است و ما در داخل کشور خودتحریمی داریم و دولتی‌ها نمی‌خواهند کار کنند.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.