سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / کلیپ‌های دیگران / کلیپ |توصیه رهبرمعظم انقلاب در مورد نحوه برخورد با خانم بدحجاب

کلیپ |توصیه رهبرمعظم انقلاب در مورد نحوه برخورد با خانم بدحجاب

 من سفارش میکنم که کانون های فرهنگی – هنری مساجد را فراموش نکنید؛ البته با همکاری بسیج. بد است که بین روحانی مسجد و بسیج مسجد، اختلاف به وجود بیاید. نه، با همکاری بسیج، این کانونهای فرهنگی – هنری مساجد را مؤثر کنید، برایش کار کنید. بنشینید فکر کنید، مطالعه کنید و سخنی که متناسب با نیاز آن جوانی است که آنجا حضور پیدا میکند، فراهم کنید. مطالعه کنید. کتابهائی وجود دارد که میشود از این کتابها استفاده کرد. کتابهائی هست؛ بروید بپرسید، تحقیق کنید از کسانی که اهلش هستند.

خودتان را مجهز کنید، مسلح به سلاح معرفت و استدلال کنید، بعد به این کانون های فرهنگی – هنری بروید و پذیرای جوان ها باشید. با روی خوش هم پذیرا باشید؛ با سماحت، با مدارا. فرمود: «و سنّة من نبیّه» ، که ظاهراً عبارت است از «مداراة النّاس» ؛ مدارا کنید. ممکن است ظاهر زنندهای داشته باشد؛ داشته باشد.

بعضی از همین هائی که در استقبالِ امروز بودند و شما – هم جناب آقای مهماننواز، هم بقیهی آقایان – الان در این تریبون از آنها تعریف کردید، خانم هائی بودند که در عرف معمولی به آنها میگویند «خانم بدحجاب»؛ اشک هم از چشمش دارد می ریزد. حالا چه کار کنیم؟ ردش کنید؟ مصلحت است؟ حق است؟ نه، دل، متعلق به این جبهه است؛ جان، دلباختهی به این اهداف و آرمان هاست. او یک نقصی دارد.

مگر من نقص ندارم؟ نقص او ظاهر است، نقص های این حقیر باطن است؛ نمیبینند. «گفتا شیخا هر آنچه گوئی هستم / آیا تو چنان که مینمائی هستی؟».  ما هم یک نقص داریم، او هم یک نقص دارد. با این نگاه و با این روحیه برخورد کنید. البته انسان نهی از منکر هم میکند؛ نهی از منکر با زبان خوش، نه با ایجاد نفرت. بنابراین با قشر دانشجو ارتباط پیدا کنید..

بیانات  امام خامنه ای در دیدار علما و روحانیون خراسان شمالی۱۳۹۱/۰۷/۱۹

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

شعر/ ساحلی در محضر دریا نشست

ويدئو/ یادتان می آید او اینجا نشست؟

محبت واقعی به رهبر انقلاب اسلامی

ويدئو/ شیعه امام خامنه ای

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.