سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / حضور پلیس مخفی ترامپ در خیابان‌ها، اعتراضات در آمریکا را شعله‌ور کرد
سرویس مخفی امریکا

حضور پلیس مخفی ترامپ در خیابان‌ها، اعتراضات در آمریکا را شعله‌ور کرد

مردم شهر «پورتلند» آمریکا پس از مشاهده نیروهای پلیس مخفی دولت آمریکا در خیابان‌ها، اعتراضات علیه بی‌عدالتی و نژادپرستی را گسترش دادند و خواستار خروج نیروهای پلیس مخفی از شهرشان شدند.
اعتراضات علیه نژادپرستی و کشتار هدفمند سیاهان به دست پلیس آمریکا در شهر پورتلند ایالت اورگان جنبه‌های جدیدی پیدا کرده است. اصرار ترامپ به استفاده از نیروهای فدرال و پلیس مخفی خود برای بازداشت و سرکوب معترضان، مردم را در این شهر به شدت عصبانی کرده است. معترضان خواهان خروج نیروهای فدرال از شهرشان هستند اما پاسخ دولت سرکوب و استفاده از نارنجک‌های صوتی برای متفرق کردن آنهاست. ساکنین شهر پورتلند در اعتراض به افزایش حضور نیروهای فدرال به شبکه خبری سی‌ان‌ان گفتند: «ما می‌خواهیم آنها از شهر ما خارج شوند.» دولت ترامپ می‌گوید با «آنارشیست‌ها» در پورتلند مقابله می‌کند اما معترضان در خیابان‌های پورتلند به سی‌ان‌ان گفتند رئیس‌جمهور و تیم او صرفاً برای دلایل سیاسی در حال به آتش کشیدن کل جنبش هستند که علیرغم بعضی خشونت‌ها عمدتا صلح‌آمیز است.
طی چند روز گذشته پس از اینکه ماموران امنیتی دولت فدرال به پورتلند فرستاده شده‌اند تا به تظاهرات شبانه در این شهر پایان دهند، تظاهرات در این شهر تشدید شده است.رسانه‌های محلی گزارش دادند، بعضی از این ماموران که لباس استتار نظامی به تن دارند، با خودروهای شخصی به تظاهرات کنندگان نزدیک می‌شوند و بدون توضیح آنها را به زور سوار کرده و به بازداشتگاه می‌برند.به نوشته روزنامه گاردین، تحرکات این افسران استتار شده و ناشناس که به دست دونالد ترامپ و بدون رضایت مقام‌های محلی به شهر پورتلند اعزام شده‌اند، چشم‌انداز وقوع یک بحران قانون اساسی را نمایان می‌کند.« الن روزنبلوم»، دادستان کل ایالت اورگان خواستار خروج این نیروها از شهر شده است. دونالد ترامپ از برنامه‌هایش برای اعزام عوامل فدرال بیشتر به شهرهای دیگر سخن گفته است و براساس گزارش‌ها، وزارت امنیت داخلی آمریکا قصد دارد حدود ۱۵۰ نیرو در شیکاگو که خشونت مسلحانه در آنجا افزایش یافته است، مستقر کند.
 عقب‌نشینی نمی‌کنیم!
با وجودی که با حضور نیروهای فدرال در پورتلند تنش‌ها و درگیری‌ها در این شهر تشدید شده است اما سرپرست وزارت داخلی آمریکا می‌گوید نیروهای امنیتی فدرال از این شهر عقب‌نشینی نخواهند کرد. «چاد ولف» سرپرست وزارت داخلی آمریکا روز
سه شنبه به وقت محلی در کنفرانس خبری قویا از ماموریت این وزارتخانه در شهر پورتلند دفاع کرد.وی گفت: «چیزی که در پورتلند اتفاق می‌افتد تظاهرات صلح‌آمیز نیست. ما عقب‌نشینی نخواهیم کرد. ما به محافظت از تاسیسات و افسران انتظامی خود ادامه خواهیم داد.».این اظهارات سرپرست وزارت داخلی پس از آن مطرح می‌شود که مقامات محلی در پورتلند از این وزارتخانه خواستند تا نیروهای خود را از شهر خارج کنند.
جنگ مخفی ترامپ با معترضان آمریکایی در پورتلند+ فیلم
تهدید شهردار نیویورک
شهردار نیویورک نیز با هشدار به ترامپ گفته که در صورت اعزام نیروی فدرال به این ایالت، از رئیس‌جمهور آمریکا در دادگاه شکایت می‌کند. به نوشته خبرگزاری «رویترز» «بیل دبلازیو» شهردار نیویورک اظهار داشت چنانچه ترامپ برنامه خود برای اعزام پلیس فدرال به شهرهای آمریکا از جمله نیویورک را پیگیری کند بلافاصله او را تحت پیگرد قرار خواهد داد.دبلازیو که از لحاظ مشی سیاسی عضو حزب دموکرات است در یک نشست خبری گفت: «ترامپ اغلب بلوف می‌زند و تهدید می‌کند و کارهایی که می‌گوید انجام می‌دهد معمولاً انجام نمی‌شوند». اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا نیز به دادگاه فدرال شکایت کرده است. دفتر این سازمان در شیکاگو می‌گوید با حضور نیروهای فدرال مخالفت خواهد کرد. دموکرات‌های ارشد در مجلس نمایندگان آمریکا نیز از بازرسان فدرال خواسته‌اند در این زمینه تحقیق کنند. شهردار شیکاگو نیز در نامه‌ای به رئیس‌جمهور آمریکا به او درباره دستگیری مخفیانه شهروندان هشدار داده است. «لوری لایت‌فود»، شهردار شیکاگو در این نامه گفته استقرار مأموران مخفی پلیس که «بدون هیچ دلیلی شهروندان را دستگیر و بازداشت می‌کنند» روش نادرستی است و باید متوقف شود.درگیری لفظی لایت‌فود با ترامپ به دلیل انتقاد رئیس‌جمهور آمریکا از سطح بالای خشونت در این شهر و کشته شدن شمار زیادی از شهروندان بر اثر خشونت‌های مسلحانه صورت گرفته است.ترامپ در اظهاراتی که نژادپرستانه و توهین‌آمیز قلمداد شده  چند بار شیکاگو را از لحاظ میزان خشونت به افغانستان تشبیه کرده و خواستار اعزام نیروهای پلیس فدرال برای کنترل خشونت در این شهر شده است. خبرگزاری آسوشیتدپرس دیروز گزارش داد در تعطیلات آخر هفته در شیکاگو ۱۲ نفر بر اثر خشونت مسلحانه کشته شده و ده‌ها نفر زخمی شده‌اند.
جامعه نژادپرست
نتایج یک نظرسنجی جدید نیز نشان می‌دهد اکثریت رای دهندگان آمریکایی معتقدند جامعه کشورشان یک جامعه نژادپرست بوده و در آن سیاهپوستان و لاتین تبارها با تبعیض مواجه هستند. به گزارش ایسنا، این نظرسنجی را که «وال استریت ژورنال» و «ان بی‌سی نیوز» انجام داده‌اند نشان می‌دهد که۵۶ درصد مردم معتقدند جامعه آمریکا یک جامعه نژادپرست است.این نتیجه همان نتیجه نظرسنجی سال ۱۹۸۸ آسوشیتدپرس است که در آن هم ۵۶ درصد معتقد به نژادپرست بودن جامعه آمریکا بودند.از سوی دیگر نظرسنجی که از جانب واشنگتن پست و‌ای بی‌سی نیوز انجام گرفته نیز نشان می‌دهد ۶۳ درصد از بزرگسالان آمریکایی از جنبش جان سیاهپوستان مهم است حمایت می‌کنند.
شلیک پلیس محافظ ترامپ به صورت یک معترض +فیلم

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

از شعار زن، زندگی، آزادی در اروپا و آمریکا چه خبر؟!‌

سردار احمدرضا رادان، فرمانده فراجا

بازداشت بیش از ۱۵۰۰ دانشجو در آمریکا

خیزش سراسری ضدصهیونیستی در دانشگاههای سراسر آمریکا، تلویزیون سی ان ان آمریکا اعلام کرد

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.