سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / نظامی طراز اسلامی+ عکس

نظامی طراز اسلامی+ عکس

امّا نیروهای مسلّح. حرف آخر من این است: نیروهای مسلّح بایستی روزبه ‌روز بر سازندگی خود بیفزایند.
سازندگیِ چه چیزی؟ سازندگی شخصیّت‌های خودشان، شخص خودشان. خود را بسازند؛ خود را به‌ عنوان یک انسان طراز اسلامی و یک نظامی طراز اسلامی ساخته و پرداخته کنند.
نظامی طراز اسلامی، مؤمن است، شجاع است، فداکار است، باتدبیر است، در مقابل دشمن با کمال قدرت می‌ایستد،
امّا در مقابل دوست هیچ‌گونه تعیّنی(دارای جاه و جلال بودن، بزرگی) و تکبّری برای خودش قائل نیست؛
این خصوصیّت نظامیِ اسلامی است؛ مثالش مالک اشتر است؛ در مقابل دشمن آن‌ جور، در مقابل یک پسربچّه‌ی بی ‌ادب در کوفه – که داستانش معروف است آن‌ جور.
پسربچّه‌ای نمی‌شناخت که این مالک اشتر است، به ایشان اهانت کرد، بعد که فهمید دستپاچه شد، دنبالش دوید، دید رفته در مسجد دارد نماز می خواند؛ عذرخواهی کرد، [مالک] گفت اصلاً آمده‌ام مسجد که برای تو دعا کنم.
فرمانده نظامی، همان مالک اشتر در جنگ صفّین و آن کارهای عظیم، در مقابل یک پسربچّه‌ی جوان، یک جوان بی‌ادب، این ‌جوری برخورد می کند! [یعنی] ساختن خود.

بیانات امام خامنه ای در دیدار فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی ارتش۱۳۹۶/۱۱/۱۹

 

.رهبر معظم انقلاب اسلامی با ابراز خرسندی از عمق بخشیدن به حرکت پیشرونده‌ی نیروهای مسلح در بخش نیروی انسانی با برگزاری جشنواره‌ی مالک اشتر، افزودند: لازمه‌ی پیشگامی در موفقیت‌ها، استمرار حرکت رو به جلو و بدون توقف است، بنابراین باید در هر بخش که مسئولیت و وظیفه‌ای بر عهده دارید، بی‌وقفه و مستمر، کار و تلاش کنید. … نام‌گذاری جشنواره به‌نام جناب مالک اشتر از فرماندهان و یاران امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام را آموزنده توصیف کردند و گفتند: مالک اشتر در «بصیرت و شناخت صراط مستقیم»، «عزم راسخ»، «احساس مسئولیت و آمادگی برای مجاهدت»، «شجاعت و قدرت فرماندهی» و در عین ‌حال در «معنویت، عبادت، تقوا و تواضع» برجسته و الگوست و فرماندهان نیروهای مسلح باید بیش از دیگران، این حالات و روحیات عالی را در خود تقویت کنند. دیدار فرماندهان ارشد نیروهای مسلح و برگزیدگان جشنواره مالک اشتر..۱۳۹۶/۰۹/۱۲

 در یکی از مراسم حسینیه امام خمینی رحمت الله علیه مردم حاضر در جلسه برای حاج قاسم سلیمانی شعار می دادند:

مالک اشتر علی..

فیلم/ واکنش سرلشکر سلیمانی به شعار مردم که وی را مالک اشتر خطاب ...

«اگر از من تعریف کردند و گفتند “مالک اشتر” و من باورم شد؛ سقوط می‌کنم. اما اگر در درون خودم ذلیل شدم خداوند مرا بزرگ می‌گرداند » ۹۶/۱۰/۲۳
.واکنش سردار سلیمانی به لقب مالک اشتر در بیت رهبری

در صفحه اینستاگرام منتسب به سردار قاسم سلیمانی قسمتی از سخنرانی وی را در تاریخ ۲۳دی ۹۶سال منتشر کرد که در این سخنرانی به لقب مالک اشتر واکنش نشان داده و عنوان کرده است: اگر از من تعریف کردند و گفتند « مالک اشتر» و من باورم شد؛ سقوط می‌کنم.

این صفحه نوشت:
وعده صادق.اگر از من تعریف کردند و گفتند « مالک اشتر» و من باورم شد؛ سقوط می‌کنم، اما اگر در درون خودم ذلیل شدم خداوند مرا بزرگ می‌گرداند. ۹۶/۱۰/۲۳

واکنش سردار سلیمانی به لقب مالک اشتر+عکس
.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

محبت واقعی به رهبر انقلاب اسلامی

ويدئو/ شیعه امام خامنه ای

مرحلهٔ دوم انتخابات به‌اندازهٔ مرحلهٔ اول اهمیت دارد

امام خامنه‌ای: هرچه رای بیشتر باشد مجلس قوی‌تر است

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.