سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / نامه جامعه اسلامی دانشجویان به مدیرعامل صنایع مس ایران

نامه جامعه اسلامی دانشجویان به مدیرعامل صنایع مس ایران

موضوع: لزوم شفافیت و پاسخگویی پیرامون شائبه¬های موجود در شرکت ساختمانی و راهسازی کرمانیان و شرکت ملی پسته ایرانیان از زیر مجموعه¬های صندوق بازنشستگی مس

قریب ۱۹ سال از فرمان ۸ ماده­ای مقام معظم رهبری در مبارزه با مفاسد اقتصادی می­گذرد اما متاسفانه آنگونه که شایسته نظام اسلامی است ارکان اجرایی، تقنینی و قضایی طی این سال­ها در مبارزه با مفاسد اقتصادی ظاهر نشدند.

هرچند که قوه قضائیه از زمان ریاست حضرت آیت­الله رئیسی و اقدامات مثبت ایشان بارقه­های امید را در دل نیروهای انقلاب و دلسوزان نظام روشن نمود و بحمدالله جمعی از نمایندگان انقلابی در مجلس شورای اسلامی نیز این رویه را آغاز نموده­اند که انشاءالله آثار و برکاتش به زودی بر کشور نمایان خواهد شد.

جنبش دانشجویی نیز بر اساس وظیفه عدالت­خواهی، نقادی و مطالبه­گری خویش حتما در مسیر مبارزه با فساد استوار و پایدار برای تحقق اهداف عالیه نظام در گام دوم انقلاب خواهد ماند.

جناب آقای دکتر سعدمحمدی حتما تأیید می­فرمایید که بروز فساد و تخلف در نظام اسلامی امری بسیار ناشایست و زشت است و از سوی مسئولین و وابستگان آنان نیز به مراتب ناپسندتر خواهد بود.

متاسفانه بعضا دیده می­شود تعدادی از نمایندگان مجلس با شبکه­سازی و گماردن نزدیکان و دوستانشان در مناصب حساس اقتصادی از طریق فشار به نهادهای دولتی و موسسات عمومی غیردولتی و شرکت­های وابسته به آن زمینه­های بروز فساد را فراهم می­نمایند و بعد، از فساد صورت گرفته نیز در نهان حمایت می­کنند.

بسیار ناگوار و ناخوشایند است که جمع زیادی از نمایندگان ملت به همین دلایل صلاحیت خویش را برای تداوم مسولیت در ادوار بعد از دست می دهند و این وظیفه مجلس شورای اسلامی است که از طریق ابزار قانونی خویش مثل کمیسیون اصل۹۰ و هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان ابزار کنترلی خویش را فعال کند و همچنین  نهادها و تشکل­های مردمی نیز نظارت خویش بر رفتار نمایندگان خود را دوچندان کنند.

 استان کرمان به­دلیل داشتن منابع معدنی و صنعتی گسترده همیشه در رصد طماعان و سوء استفاده­کنندگان از موقعیت‌ها و مناصب بوده است. شرکت­های بزرگی چون صنایع ملی مس، گل گهر، گهر زمین، صنایع جنبی مس و جهان فولاد بخشی از این شرکت ها  هستند که همیشه از این آسیب رنج می­برند.

 انتصاب افراد ناکارآمد و غیرمتخصص در هیأت مدیره­ها و مناصب  فقط به دلیل ارتباط و دوستی با فلان نماینده یا فلان مسئول آن­هم در این وضعیت سخت جنگ اقتصادی بی­ارتباط با پروژه نفوذ نیست که باید قاطعانه با آن برخورد شود.

در همین راستا مدارکی از تخلفات صورت­گرفته در شرکت ساختمانی و راهسازی کرمانیان و شرکت ملی پسته ایرانیان که از زیرمجموعه­های صندوق بازنشستگی مس می باشند، توسط جمعی از بازنشستگان مس به تشکل­ جامعه اسلامی دانشجویان واصل گردید.

بعد از بررسی اسناد فوق الاشاره مشخص شد شائبه­های بسیار زیادی در عملکرد مدیرعامل وقت شرکت ساختمانی کرمانیان که از وابستگان و نزدیکان یکی از نمایندگان مجلس کرمان می باشد وجود دارد.

متاسفانه بعد از گذشت قریب به ۵ سال از وقوع این تخلفات، تاکنون هیچ  اقدام موثر و مثبتی از سوی صندوق بازنشستگی مس جهت مطالبه حقوق از دست­ رفته این بازنشستگان و یا انجام فرآیندهای حقوقی و قضایی با عاملین تخلفات در شرکت ساختمانی کرمانیان صورت نپذیرفته است.

لذا از حضرتعالی به­عنوان مدیری که وظیفه­ی سنگینی در شرایط سخت جنگ نابرابر اقتصادی برعهده دارید انتظار می­رود دستورات لازم جهت شفاف­سازی دراین خصوص و اقدام علیه هرگونه فساد و ویژه­خواری صادر فرمایید.

در پایان یادآور می شود تشکل جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان تا حصول نتیجه از هر گونه همکاری و پیگیری دریغ نخواهند کرد و به دلیل رعایت اصول اخلاقی از اشاره موارد تخلفات به­صورت مصداقی و نام بردن صریح از افراد در این مرقومه خودداری نموده، لیکن آمادگی دارد جهت بررسی موضوع به­صورت حضوری با حضرتعالی و مدیران مربوطه به شور بنشیند.

سایه مقام معظم رهبری مستدام باد

والسلام علی من تبع الهدی

تشکل جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان

رونوشت:

  • نمایندگان محترم مردم استان کرمان در مجلس شورای اسلامی جهت استحضار و پیگیری
  • جناب آقای دکتر احمد توکلی به دلیل امضای تعهدنامه پویش «مجلس شفاف و ضد فساد» دیده­بان شفافیت و عدالت توسط  نماینده مذکور
  • قرارگاه  ملی مبارزه با مفاسد اقتصادی  

 

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

سرکوب، بازداشت و زندان وضعیت مشترک دانشجویان در اروپا و آمریکا

پرچم فلسطین

پرچم فلسطین به جای آمریکا در دانشگاه پورتوریکو

دانشجویان دانشگاه پورتوریکو، در حمایت از فلسطین

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.