سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / کلیپ‌های دیگران / امام خمینی:من کراراً گفتم که من با هر که معمَّم است و اسم خودش را روحانی گذاشته است موافق نیستم.

امام خمینی:من کراراً گفتم که من با هر که معمَّم است و اسم خودش را روحانی گذاشته است موافق نیستم.

روحانیِ توطئه‌گر از ساواکی بدتر است
شاید گاهی شما یا مردم خیال بکنند که من اگر از روحانیت طرفداری می‌کنم برای این است که من هم یک معمَّم هستم و این گروه گرایی است.
و من کراراً گفتم که من با هر که معمَّم است و اسم خودش را روحانی گذاشته است موافق نیستم. و من کراراً گفتم که روحانی که بر خلاف مسلک روحانیت و اسلام عمل بکند و توطئه‌گر باشد این از ساواکی بدتر است. برای اینکه ساواکی، ساواکی است و این ساواکی به صورت معمَّم، و لباس روحانیت پوشیده است. قضیه این نیست که من بگویم هر که عمّامه سرش هست، این مورد تایید است. خیر، من از بسیاری شان متنفرم، و بسیاری شان را هم اعتقاد به آنها ندارم. و کراراً هم گفتم که اینجاهایی که دادگاه هست، آنجاهایی که مثلًا کمیته‌ها هستند، باید مواظب باشند که اگر یک روحانی بر خلاف [عمل‌] کرد، خودش را شکایت کنند و همان روحانی را هم بیاورند محاکمه کنند..

ملت این همه زحمت کشیده است که دین اسلام را برقرار کند در یک مملکتی که صدها سال و در این اخیر پنجاه سال کوشش شد به اینکه اسلام را کنار بگذارند؛ کوشش شد به اینکه روحانیت را کنار بگذارند و تضعیف کنند. ملت روحانیت را به تبع اسلام می‌خواهد. اگر- خدای نخواسته- روحانی هم بر خلاف اسلام بکند، آن هم یک ساواکی است. فرقی نمی‌کند. بدتر از ساواکی هم هست!

لکن مسأله این نیست که ‏‎ ‎‏با روحانیِ بد، اینها بدند. مسأله این است که با آن روحانی که جلوی انگلستان را در ‏‎ ‎‏زمان میرزای شیرازی گرفته و جلوی استبداد را در زمان مشروطه گرفته است، و جلوی ‏‎ ‎‏انگلستان را در زمان مرحوم آقا میرزا محمد تقی گرفته است، و جلوی ابَرقدرت‌ها را ‏‎ ‎‏گرفته است، با این مخالف اند… من این نصیحتی که می کنم، برای شماست و برای ‏‎ ‎‏نسل‌های آینده که بدانند این را که هر وقت یک قلم فاسدی خواست مطلق روحانیت ‏‎ ‎‏را از بین ببرد، یا به یک صورتی منزوی کند، یا روحانی که در بین ملت مؤثر است، او را ‏‎ ‎‏خواست که منعزل کند، این روی آن نقشه دارد عمل می کند. روی نقشه ای که داشتند و ‏‎ ‎‏دارند و خواهند داشت. وهمۀ ما باید بیدار باشیم. توجه داشته باشیم که این طور نشود که ‏‎ ‎‏یک وقت ما را متشتّت کنند باز. و ماها را رو به هم قرار بدهند. و یک دسته ای از آن ‏‎ ‎‏طرف و یک دسته ای از این طرف و یک دسته ای از آن طرف فریاد کنند. و یک دسته از ‏‎ ‎‏این طرف فریاد کنند. ماها را مقابل هم قرار بدهند و نتیجه را آنها بگیرند

صحیفه امام؛ ج13، ص 151‏

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

پدر شهید خرازی از شهید زاهدی می‌گوید

پدر سردار شهید خرازی درباره سرلشکر شهید زاهدی در جمع رزمندگان لشکر ۱۴ امام حسین

تشریح پرونده‌های قاچاق دختران و خانه‌های فساد/ تولید فیلم جنسی دختران ایرانی برای مردان آمریکایی و اروپایی/ دستگیری ۹۶نفر

سردار منتظر المهدی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.