سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / زیرزمین مخفی کاخ سفید که ترامپ به ‌آن پناه برد

زیرزمین مخفی کاخ سفید که ترامپ به ‌آن پناه برد

با محوطه کاخ سفید و راه های پنهانی آن آشنا بشیم

تبدیل شهر‌های مهم آمریکا به پادگان‌های نظامی | خبرگزاری صدا و سیما

O
بال شرقی «شاخه شرقی»در طبقه اول، بزرگ‌ترین اتاق در اقامتگاه رئیس‌جمهوری آمریکا و معمولاً محل برگزاری رویدادهای رسمی در کاخ سفید است. بال شرقی که دارای یک دفتر اضافی است، در سال ۱۹۴۲ به کاخ سفید اضافه شد. این قسمت از کاخ سفید در سال ۱۹۷۷ علاوه بر استفاده‌های سابق آن برای اولین بار دفتر کارکنان همسر رئیس‌جمهور آمریکا روزالین کارتر را نیز در خود جای داد؛ و از آن پس به‌طور رسمی «دفتر همسر رئیس‌جمهور» نام گرفت. شاخه شرقی در طول جنگ جهانی دوم به منظور پنهان کردن، ساختمان پناهگاه زیر زمینی که برای مواقع اضطراری ساخته شده بود، بنا شد. پناهگاه زیرزمینی مرکز عملیات اضطراری ریاست جمهوری نام گرفت

بال غربی«شاخه غربی»جلسه کابینه دولت در شاخه غربی کاخ  اتاق هیئت دولت که ملاقات‌های رئیس‌جمهور با هیئت دولت درآنجا صورت می‌گیرد در بال غربی کاخ سفید واقع شده ‌است


دفتر بیضی

نام دفتر و محل کار رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا است. این دفتر که در شاخه غربی کاخ سفید قرار دارد، در سال ۱۹۰۹ گشوده شد. رئیس‌های جمهور، دفتر بیضی را با توجه به سلیقه خود و بانوی اول تزئین کرده و گاهی از اثاثیه جدید بهره می‌برند

مشهورترین دفتر کار جهان | ShareAmerica
مرکز عملیات اضطراری رئیس جمهور «یک سازهٔ پناهگاه است که در زیرزمین بال شرقی ساختمان کاخ سفید، مقرر ریاست جمهوری  آمریکا قرار دارد. این سازه در مواقع اضطراری به عنوان یک پناهگاه و مرکز ارتباطی ویژه توسط رییس جمهور و دولتش مورد استفاده قرار می‌گیرد»

اتاق وضعیت:که معمولاً با نام اتاق کنفرانس جان کندی شناخته می‌شود، اتاقی است که امروزه به عنوان مرکز مدیریت اطلاعات شناخته می‌شود و در زیرزمین بال غربی قرار گرفته‌است.

White House Situation Room Friday May 18 2007.jpg

این اتاق توسط کارکنان شورای امنیت ملی و رئیس‌جمهور به همراه مشاوران وی استفاده می گردد. اتاق موقعیت مجهز به تجهیزات ارتباطی پیشرفته و ایمن برای رئیس‌جمهور است تا بتواند فرماندهی و کنترل نیروهای آمریکایی در سراسر جهان را حفظ نماید

اسرار زیرزمین مخفی کاخ سفید که ترامپ به ‌آن پناه برد - همشهری آنلاین

O
West Wing
East Wing
Oval Office
President’s Emergency Operations Center
Situation Room

زندگی سران در زیرزمین مخفی کاخ سفید؛  که ترامپ هم به ‌آن پناه برد

حضور ناگهانی دونالد ترامپ و خانواده‌اش در پناهگاه کاخ سفید حین اعتراضات مردمی در واشنگتن دی‌سی کنجکاوی‌هایی درباره این مخفیگاه زیرزمینی به وجود آورد که در ادامه جزئیاتی از آن ذکر می‌شود.

عوامل سرویس مخفی آمریکا  هم‌زمان با تجمع صدها معترض مقابل کاخ سفید که برخی از آن‌ها به پرتاب سنگ مبادرت کردند و موانع پلیس را روی زمین می‌کشیدند، دونالد ترامپ را به پناهگاهی در کاخ سفید منتقل کردند.

به گفته یک جمهوری‌خواه نزدیک به کاخ سفید که نخواست نامش فاش شود، ترامپ در حدود یک ساعت در این پناهگاه که برای استفاده در زمان فوریت‌هایی مثل حملات تروریستی طراحی شده است، مستقر شد. شبکه خبری سی‌ان‌ان هم کمی بعد گزارش داد، ملانیا ترامپ، بانوی اول آمریکا و پسرش بارون هم احتمالا به ترامپ در این پناهگاه ملحق شدند.

این پناهگاه که رسما با عنوان «مرکز عملیات‌های اضطراری ریاست جمهوری» نامیده می‌شود، در اوایل دهه ۴۰ میلادی به دستور فرانکلین دلانو روزولت، رئیس‌جمهوری وقت آمریکا ساخته شد. در آن زمان ایالات متحده آمریکا درگیر جنگ جهانی دوم شده بود. بعدها که هری ترومن جایگزین روزولت در مقام ریاست جمهوری شد، این پناهگاه را با طرح‌های نوسازی کاخ سفید توسعه داد که شامل تخریب کامل و بسط زیرساخت‌ها می‌شد.

دولت‌های بعدی آمریکا به ندرت (اگر نگوییم هرگز) از این پناهگاه استفاده کردند و زمان آن به تحولات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ باز می‌گردد. در آن زمان مقام‌های ارشد دولت جورج بوش از ترس اینکه یکی از هواپیماهای ربوده شده به کاخ سفید اصابت کند، راهی این زیرزمین سری شدند.

روزی که چهار هواپیما در آمریکا ربوده شد و بعد به سمت ساختمان‌های پنتاگون، سازمان تجارت جهانی و زمینی در پنسیلوانیا به پرواز درآمدند، جورج بوش در واشنگتن دی‌سی حضور نداشت. اما دیک چنی (معاون وقت رئیس‌جمهوری آمریکا) به همراه همسر جورج بوش و دیگر مقام‌های ارشد به سرعت راهی این پناهگاه شدند.

WhiteHouseSouthFacadeHDR.jpg

لارا بوش، همسر جورج بوش سال ۲۰۱۰ در کتاب خاطراتش تحت عنوان «صحبت از اعماق قلب» از تجربه آن روز خود سخن گفت. او نوشت: «از یک جفت در فولادی بزرگ که پشت سرم با صدای بلندی بسته شد، به سمت داخل و راه‌پله هل داده شدم. دیگر در یکی از راهروهای تمام‌نشدنی زیر کاخ سفید قرار گرفته بودم و به سمت مرکز عملیات‌های اضطراری ریاست جمهوری حرکت می‌کردم که حین جنگ جهانی دوم برای فرانکلین روزولت ساخته شده بود

او همچنین نوشت: «در امتداد کفپوش‌های قدیمی و لوله‌ها و دیگر تجهیزات مکانیکی که از سقف آویزان بودند، حرکت کردیم. اینجا برای آن طراحی شده است که یک مرکز فرماندهی در زمان فوریت‌ها باشد و به چندین تلویزیون، تلفن و وسایل ارتباطی مجهز است

همسر جورج بوش در ادامه توضیحاتش نوشت که در امتداد آن راهروی طولانی به اتاق کنفرانس کوچکی با یک میز بزرگ رسید.

عکاس‌های رسمی کاخ سفید تصاویری از چنی، لارا بوش و دیگر مقام‌های ارشد مانند کاندولیزا رایس، مشاور امنیت ملی وقت آمریکا در آن روز در کنار یکدیگر ثبت کرده‌اند.

 اینجا همان اتاقی باشد که جمعه شب گذشته ترامپ و خانواده‌اش با عجله راهی آن شدند.

هزینه ساخت این پناهگاه خودکفا ۳۷۵ میلیون دلار شد. در آنجا ذخایر مواد غذایی برای چندین ماه وجود دارد و به گونه‌ای طراحی شده است که رئیس‌جمهوری و کارکنان او بتوانند در زمان حمله هسته‌ای و بیولوژیکی در آنجا بخوابند.

اندکی پس از آغاز ریاست جمهوری ترامپ و استقرار او در کاخ سفید، او و تعداد اندکی از مشاوران او از این پناهگاه بازدید به عمل آوردند.

هزینه هر دقیقه جابجایی رئیس‌جمهور آمریکا چقدر است؟! | خودرو Hicar

اگر رئیس‌جمهوری آمریکا به فرار نیاز پیدا کند، حداقل می‌تواند به آن دو مکان برود. یکی از آن‌ها به ساختمان وزارت خزانه‌داری می‌رسد و یک ورودی بدون علامت در خیابان اچ (H Street) دارد. تونل دیگر به چمنزار جنوبی واقع در جنوب کاخ سفید می‌رسد و در آنجا رئیس‌جمهوری آمریکا می‌تواند فورا سوار بالگرد مرین وان شود.

ترامپ راهی قدس اشغالی شد- اخبار بین الملل - اخبار تسنیم - Tasnim

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

دختران منتخب کشور، مشاوران دولت می‌شوند!

انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور

مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم

رئیس جمهور در جمع مردم غرب تهران در امام زاده حسن

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.