سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / تظاهرات گسترده در تل‌آویو علیه مدیریت افتضاح و فساد مالی نتانیاهو

تظاهرات گسترده در تل‌آویو علیه مدیریت افتضاح و فساد مالی نتانیاهو

هزاران صهیونیست با تجمع در میدان «رابین» تل‌آویو، علیه مدیریت افتضاح نخست‌وزیر این رژیم در مقابله با بحران کرونا و همین‌طور، پرونده فساد مالی او راهپیمایی کردند.

خبرگزاری «اسپوتنیک» با انتشار این خبر نوشته، این تظاهرات پس از آن آغاز شد که نتانیاهو و «بنی گانتس» رهبر حزب آبی و سفید پس از سه بار برگزاری انتخابات در کمتر از یک سال اخیر، بالاخره درباره تشکیل کابینه ائتلافی اضطراری، موافقت و پست نخست‌وزیری را چرخشی کردند! تظاهرکنندگان در میدان رابین تل‌آویو، که از آنها با عنوان «پرچم سیاه‌ها» یاد می‌شود در تجمعی چندین هزار نفری مخالفت خود با سیاست‌های نتانیاهو در بحبوحه شیوع ویروس کرونا ابراز داشته و این سیاست‌ها را دستاویزی برای نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای تقویت قدرت خود و فرار از محاکمه به دلیل فساد دانستند. تظاهرات کنندگان همچنین اقدامات نتانیاهو برای مقابله با شیوع ویروس کرونا را به باد انتقاد گرفتند. بر اساس آخرین آمار رسمی، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در سرزمین‌های‌اشغالی به بیش از 15 هزار نفر رسیده که از این تعداد 198 نفر جان خود را از دست داده‌اند.

دیوار الکترونیکی در مرز غزه

از سوی دیگر، پایگاه خبری «العربی الجدید» از شروع به کار نیروهای مهندسی ارتش مصر برای ساخت آنچه «دیوار الکترونیکی پیشرفته در مرز سینا با نوار غزه» نامیده‌اند، خبر داده است. منابع بومی مصر به العربی الجدید گفته‌اند برخلاف دیوار بتنی که ارتش مصر بیش از دو ماه قبل ساخت آن را آغاز کرده، نیروهای مهندسی ارتش مصر ساخت یک دیوار الکترونیکی دیگر را در فاصله چند متری از دیوار بتنی آغاز کرده‌اند. این منابع اعلام کردند براساس اطلاعات دریافت شده، این دیوار مجهز به سنسورهای الکترونیکی و دوربین‌های حرارتی است که مانع از دسترسی هر کسی به مرز فلسطین و مصر در 14 کیلومتری گذرگاه «کرم ابو سالم» تا ساحل دریای مدیترانه می‌شود.

هنوز طرف مصری هیچ واکنش رسمی به انتشار این خبر نشان نداده است؛ به خصوص در این مقطع که صحبت از نقش مصر و صحرای سینا در معامله خائنانه قرن است.

سرقت اموال فلسطینی‌ها

همزمان خبر رسیده که رژیم صهیونیستی به بهانه عملیات‌های مقاومتی انجام شده در زمان انتفاضه الاقصی در سال ۲۰۰۰، ده‌ها میلیون از درآمد مالیاتی تشکیلات خودگردان را بلوکه کرد. فارس در این باره به نقل از خبرگزاری «صفا» نوشته، دادگاهی در فلسطین‌اشغالی ۵۰۰ میلیون شِکِل (تقریبا معادل ۱۴۳ میلیون دلار) از درآمدهای مالیاتی تشکیلات خودگردان فلسطین را بلوکه کرد.

در ادامه این گزارش آمده، دادگاه مذکور پیشتر نیز تشکیلات خودگردان فلسطین را مسئول سلسله عملیات‌های انجام شده در آن زمان دانسته بود. بر اساس توافقنامه پاریس امضا شده در ۲۹ آوریل ۱۹۹۴، رژیم صهیونیستی باید ماهانه مبلغی را  به تشکیلات خودگردان تحویل دهد.

این مبلغ به مجموع مالیات‌های حاصل از مالیات بر درآمد فلسطینی‌های مشغول به کار در فلسطین‌اشغالی، مالیات‌های حاصل از واردات کالا به مناطق تحت سلطه تشکیلات خودگردان، کسر بیمه بازنشستگی کارگران فلسطینی مشغول به کار در فلسطین‌اشغالی و مالیات بر ارزش افزوده توسط سازمان‌های غیر انتفاعی ثبت شده نزد تشکیلات خودگردان بستگی دارد.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

ایران اسطوره قلعه تسخیرناپذیر اسرائیل را در هم شکست

ارزیابی روزنامه گاردین از حمله ایران به اسرائیل

تظاهرات ضدصهیونیستی و نژاد پرستی در پاریس

فرانسویان آزادیخواه و مسلمانان مقیم فرانسه علیه جنایات رژیم صهیونیستی شعار سردادند

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.