سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / معرفت / شورای نویسندگان / شاهکار اطلاعاتی سپاه

شاهکار اطلاعاتی سپاه

1-یکی از مسائل مهم درخصوص پرتاب‌های فضایی و البته آزمایش‌های موشکی برای کشوری مثل ایران، رعایت مسئله حفاظتی و پنهانکاری است.
2-در چند سال اخیر برنامه فضایی کشور ما دچار مشکلاتی شده و چند پرتاب قبلی با عدم توفیق کامل مواجه شدند. یکی از نکات منفی درخصوص آن پرتاب‌ها، رسانه‌ای شدن مراحل قبل از شلیک ماهواره از طریق تصاویر ماهواره‌ای بود که باعث افزایش جنگ روانی و فضای مسموم تبلیغاتی علیه کشور می‌شد.
3-با حرکت اخیر، به نوعی سپاه نه فقط از حرکت دشمن برای ایجاد جنگ روانی و ایجاد مانور برتری اطلاعاتی نسبت به ایران جلوگیری کرد، بلکه با غافلگیر کردن آنها توان پنهانکاری و حفاظت اطلاعات خود را به رخ دشمن کشیده و به نوعی یک آفند روانی اطلاعاتی را بر علیه آنها انجام داده است.
4-کدام آیه روی ماهواره‌بر نوشته شد؟
عبارت عربی مشاهده شده بر روی ماهواره‌بر قاصد بخشی از آیه 13 سوره زخرف است: «لِتَسْتَوُوا عَلَی ظُهُورِهِ ثُمَّ تَذْکُرُوا نِعْمَةَ رَبِّکُمْ إِذَا اسْتَوَیْتُمْ عَلَیْهِ وَتَقُولُوا سُبْحَانَ الَّذِی سَخَّرَ لَنَا هَذَا وَمَا کُنَّا لَهُ مُقْرِنِینَ
تا چون با کمال تسلط بر پشت آنها نشستید متذکر نعمت خدایتان شوید و گویید: پاک و منزّه خدایی که این (انواع کشتی و چهارپایان قوی) را مسخر ما گردانید و گرنه ما هرگز قادر بر آن نبودیم.».

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

یک نیروی به درد بخور و ارزنده کشف کردم.

اسمش مهدی زین الدین است

برخی از دستاوردهای سپاه

وعده صادق

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.