سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / سوم شعبان سالروز ولادت بزرگ پاسدار اسلام حضرت امام حسین علیه السلام/سوم شعبان، روز پاسدار

سوم شعبان سالروز ولادت بزرگ پاسدار اسلام حضرت امام حسین علیه السلام/سوم شعبان، روز پاسدار

امام خمینی (ره): امام حسین (علیه السلام) ما را از ظلمت جاهلیت به نور اسلام هدایت کرد.
سلام و صلوات خداوند بر روان پاک آن حضرت و خاندان و اصحابش که ما را از ظلمت جاهلیت به نور اسلام هدایت فرمود.

بخشی از فرمایشات حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری حفظه الله به مناسبت ولادت امام حسین علیه السلام و روز پاسدار:

روز مبارکِ سوم شعبان المعظم، روز پاسدار است و روز تحقق پاسدارى از اسلام، از حقیقت، از مکتب الهى؛ روز تولد بزرگْ پاسدارى که با خون خود و فرزندان و اصحابش مکتب را زنده کرد. مکتبى که مى ‏رفت با کجروی هاى تفاله جاهلیت و برنامه‏ هاى حساب‏ شده احیاى ملی گرایى و عروبت با شعار «لا خَبَرٌ جاءَ وَ لا وَحْىٌ نَزَلْ» محو و نابود شود، و از حکومت عدل اسلامى یک رژیم شاهنشاهى بسازد و اسلام و وحى را به انزوا کشاند؛ که ناگهان شخصیت عظیمى که از عصاره وحى الهى تغذیه و در خاندان سید رسل محمد مصطفى و سید اولیاء على مرتضى، تربیت و در دامن صدیقه طاهره، بزرگ شده بود قیام کرد و با فداکارى بى ‏نظیر و نهضت الهى خود، واقعه بزرگى را به وجود آورد که کاخ ستمکاران را فرو ریخت و مکتب اسلام را نجات بخشید.

سلام و صلوات خداوند بر روان پاک آن حضرت و خاندان و اصحابش که ما را از ظلمت جاهلیت به نور اسلام هدایت فرمود. حال اى ملت اسلام و امت محمد! بر ماست که از امام بزرگمان پیروى کنیم و با فداکارى از انقلاب اسلامى پاسدارى کنیم؛ و براى ادامه این مکتب عزیز که رهایى مستضعفان جهان و سرکوبى مستکبران است، از هواهاى نفسانیه که میراث شیطان است بر حذر باشیم، و توطئه دشمنان کشور اسلام را که ایجاد یأس و سستى است، در نطفه خفه کنیم. واى پاسداران عزیز! که از متن ملت مسلمان متعهد بپا و از انقلاب اسلامى و نهضت مقدس پاسدارى کردید و با فداکارى و خونِ پاک برادران جانباز مجاهد خود، انقلاب را به ثمر رساندید و با همت بزرگ خود و ملت غیور و قواى نظامى و انتظامى متعهد، ایران عزیز را از لوث رژیم منحط شاهنشاهى پاک و دست جنایتکار اجانب را از کشور اسلامى قطع کردید، بهوش باشید که دشمن در کمین است و طرفداران شیطان بزرگ و رژیم غاصب، دست اندر کار توطئه.

(منبع: صحیفه امام، ج‏12، ص: 441 و 442)

امام خمینی (ره): اگر سپاه نبود کشور هم نبود.

من از سپاه راضی هستم، و به هیچ وجه نظرم از شما برنمی‌گردد. اگر سپاه نبود، کشور هم نبود. من سپاه پاسداران را بسیار عزیز و گرامی می‌دارم. چشم من به شماست. شما هیچ سابقه‌ای جز سابقه اسلامی ندارید. سلام مرا به همه برسانید. من از همه شما متشکرم. من به همه دعا می‌کنم. اوضاع ان شاء الله به تدریج درست می‌شود؛ نارضایتی‌ها رفع می‌شود. خطرْ مملکت را تهدید نمی‌کند، زحمت ما را فراوان می‌کند. آنها را سرکوب می‌کنیم. باید بیشتر کار کرد؛ باید بیدار بود. اوضاع مملکت خوب می‌شود و این طور نمی‌ماند. به دولت دستور می‌دهم سریعاً به کارهای شما رسیدگی کند و بودجه‌تان را هرچه زودتر بپردازد. خداوند همه شما را تأیید کند.

مقام معظم رهبری حفظه الله: مهمترین نقاط قوت سپاه‏

یکى از بخشهاى مهمّ کارنامه سپاه، انقلابى زیستن و انقلابى ماندن سپاه است، یعنى حوادث، جریانات نتوانست این تشکیلات مستحکم و قوى ‏بنیه را از مسیر اصلى و درست، به بهانه این‏که دنیا تغییر کرده، زندگى تغییر کرده، منحرف کند؛ بهانه‌‏هایى که مى‏‌شنوید و مى‏‌بینید که مى‌‏آورند، براى وادادگى بهانه مى‏‌آورند، براى پشیمانى بهانه مى‏‌آورند؛ بهانه هم این است که دنیا تغییر کرده، همه‏‌چیز عوض شده. این‏که دنیا تغییر کرده، بهانه نمى‌‏شود براى این‏که ما رفتار خودمان، هدف خودمان، آرمان خودمان را عوض کنیم؛ وقتى آرمان عوض شد، راه عوض مى‌‏شود؛ وقتى هدف نهایى عوض شد، دیگر معنى ندارد که شما در راه قبلى حرکت کنید، مى‏‌روید به سمت هدف جدید که راه جدیدى است، راه دیگرى است. یکى از مهمترین نقاط قوت سپاه، ایستادگى و استقرار و ثبات‌‏قدم در این راه نورانى است. ۹۲/۶/۲۶

فرا رسیدن سوم شعبان سالروز ولادت بزرگ پاسدار اسلام حضرت امام حسین علیه السلام و ” روز پاسدار ” بر تمامی رهروان و عاشقان ابا عبدالله الحسین علیه السلام و پاسداران ارزش های والای اسلامی و انسانی مبارک باد، نثار حضرت صلوات خالصانه هدیه فرمایید.

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم.

 

 

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

واکنش استادحسن رحیم پور ازغدی به ماجرای مدرسه فیضیه قم

کشتار طلاب مدرسه فیضیه

فرزند امین و رازدار حضرت امام

حاج سید احمد خمینی، فرزند برومند حضرت امام خمینی رحمه الله علیه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.