سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / چرا مسلمانم / قهرمان بوکس جهان؛ اسلام نقش مهمی در زندگی من دارد

قهرمان بوکس جهان؛ اسلام نقش مهمی در زندگی من دارد

این ورزشکار مسلمان  بدون اینکه ادعایی داشته باشد در عمل به مبانی اسلام پایبند است

آنتونی جاشوا بوکسور حرفه ای انگلیسی و قهرمان جهان است که پس از کسب مدال طلای بوکس سنگین‌وزن در المپیک 2012 لندن وارد بوکس حرفه‌ای شد. جاشوا سومین بوکسور تاریخ این ورزش است او در حالی قهرمان سنگین‌وزن بوکس جهان شده که هنوز قهرمان المپیک جهان هم محسوب می‌شود. قبل از جاشوا، محمد علی کلی و لئون اسپینکز چنین رکوردی را به دست آورده بودند. جاشوا که ورزشکاری مسلمان ومعتقد به اصول اسلامی است اخیراً دوباره رکورد سنگین وزنی خود را شکست و قهرمان جهان شد  و علنا به اهمیتی که دین اسلام در زندگی او دارد اعتراف کرد تاکید بیشتر او به اسلام برای روشن شدن این مساله است که برخلاف برخی شایعات منتشر شده اسلام واقعی دارد نه خیالی و تصنعی…

 

ماجرا ازاین قرار است که آنتونی جاشوا در سال 2017 عکسی از خود را در صفحه اینستاگرامش منتشر کرد که نشان می داد او در مسجدی واقع در دبی آرام و ساکت نشسته است به همراه دو دوست مسلمانش که در کنارش بودند به دنبال انتشار این عکس شایعه شده  او در مسجد مسلمانان رفته و  درحال مدیتیشن است و این طور شایع شد که تمایل او به اسلام قلبی نیست و از روی ظاهر  و تصنعی مسلمان شده است درحالی که این ورزشکار  جدی ترین احساسات خود را ارائه می کند و به انچه ایمان آورده است اعتقاد دارد .

 

کسی که مدال طلای المپیک 2012 را در اختیار دارد  و شهرت او جهانی است بی توجه به همه حرفها و شایعات در مسجد با راز و نیاز در آغوش پروردگار خود ماوا می گیرد همچنان با ارتباط دوستانه و نزدیکی که با سایر مسلمانان دارد او نه تنها به هواداران خود حس و حال خوبی می دهد، بلکه همین زمینه آشنایی آنها با اسلام می شود. این ورزشکار مسلمان  بدون اینکه ادعایی داشته باشد در عمل به مبانی اسلام پایبند است.

او بعد از شکست دادن رقیب آمریکایی- مکزیکی خود اندی رویز در اوایل ماه دسامبر مجددا شکوه خود را در عربستان  و رفتن به حج بدست آورد ، این بوکسور مسلمان خیلی به ریشه ها و اصالت خود معتقد است  او اصالتا از سمت پدری اهل نیجریه و از سمت مادری ایرلندی است که از طریق شبکه رادیویی رحیم  با اسلام آشنا شد و عمیقا به آن دل بست. حالا بی اغراق  و بدون واهمه از دیگران می گوید:« اسلام نقش مهمی در زندگی من دارد. عموی من به مکه رفت و برای من و  بسیاری از دوستان مسلمانم دعا کرد.» آنتون جاشوا می گوید: «من به مسلمانان احترام زیادی می گذارم و از مشارکت با آنها خیلی لذت می برم. »

 

آنتونی جاشوا با این حرفها  آتش اسلام هراسی که ناجوانمردانه باعث شده است اغلب از مسلمانان بترسند و تصویر بدی داشته باشند را نادیده گرفته است که این آتش احتمالا دوباره علیه او  در فضای مجازی شعله ور می شود.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

نکاه شهید مطهری به مسئله حجاب و کتاب لینالونا فرانسوی

ويدئو/

کناره گیری وزیر اول مسلمان اسکاتلند

حمزه یوسف، وزیر اول اسکاتلند

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.