سرخط خبرها

پرواز طاووس

پرواز طاووس/ نام یک گونه از سه سرده طاووس و تیرهٔ قرقاولان و وابستگان به آن‌ها است. طاووس در بیشتر فرهنگ‌ها به عنوان زیباترین پرنده و مظهر تجلل به‌ شمار رفته‌ است. این پرندگان به خاطر پرهای رنگین کمانی که نوع نر آن به معرض نمایش می‌گذارد شهرت دارند. این پرها می‌توانند تا 3.5 متر رشد کنند که به این ترتیب یکی از بزرگ‌ترین پرندگان در جهان محسوب می‌شوند. ترکیب رنگ‌بندی بدن و دم در نوع نر بسیار متنوع و رنگارنگ است درحالی که بدن طاووس ماده قهوه‌ای و خاکستری است. از آنجایی که طاووس زمانی‌که پرهایش را باز می‌کند روی دمش طرح‌هایی مانند چشم دارد به آن لقب هزار چشم داده‌اند. طاووس کمتر پرواز می‌کند و به واسطه ساختار بدنش، مسافت‌های کوتاهی را پرواز می‌کند

طاووس برخلاف پرهای زیبایی که دارد صدای گوشخراش و پاهای بسیار زشتی دارد.

طاووس‌ها معمولا در مواقع خطر پرواز می‌کنند. هنگامی که این پرنده متوجه شکارچی می‌شود شروع به دویدن و بال زدن به سمت هوا می‌کند. پر‌های بلند این پرنده روی مدت برخاستنش تاثیر نمی‌گذارد.

ممکن است فاصله‌ای که پرواز می‌کنند محدود باشد، اما می‌توانند تا ۱۶ کیلومتر در ساعت سرعت بگیرند.

طاووس ها به طور طبيعي همه چيز خوار بوده و عمدتا از اجزاي گياهي و گلبرگ ها تغذيه مي کنند، ولي حشرات و ساير بند پايان نيز مواد غذايي مطلوبي براي آنهاست و حتي خزندگان و دوزيستان را نيز شکار مي کنند.
مواد گياهي، فيبر لازم براي هضم فلس ها و استخوان هاي خزندگان کوچک را فراهم مي کند. طاووس ها شکار گراني اجباري هستند يعني براي حفظ سلامت رشد و توليد مثل خود به پروتئين حيواني واقعا نياز دارند.

لحظه زیبای پرواز طاووس + فیلم

نتیجه تصویری برای پرواز طاووس سفید

 

لحظه خارق العاده باز شدن دم طاووس + فیلم

طاووس از ردۀ ماکیان، متعلق به خانواده قرقاول و شامل سه گونه از دو جنس است. طاووس هندی، بومی هند، پاکستان و سریلانکا است و پرنده ملی هند است. طاووس سبز که پرنده ای در معرض انقراض است، بومی شرق میانمار تا جاوه است. از نژاد‌های هندی و سبز، نژادهای مختلفی ایجاد شده که معروف‌ترین آن‌ها نژاد طاووس سفید است.

 

نتیجه تصویری برای پرواز طاووس سفید

طاووس ها پرندگان جنگلي هستند که روي زمين لانه مي سازند و تغذيه مي کنند ولي براي استراحت بالاي درختان مي روند. مارهاي کوچک و ساير خزندگان رژيم غذايي مطلوبي براي طاووس هاي وحشي هستند.
.
.
نتیجه تصویری برای پرواز طاووس سفید

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

شعر/ چون چراغ لاله سوزم در خیابان شما

ای جوانان عجم جان من و جان شما

رئیسی: این دو سفر در مقطع فعلی پیام مهمی برای دشمنان و دوستان جمهوری اسلامی داشت

بازگشت رئیس جمهور از پاکستان و سریلانکا

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.