سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / کلیپ‌های دیگران / ‌عزاداری جانسوز پاکستانی‌ها در جوار مزار حاج قاسم / مزار سردار دل‌ها در حلقه عزاداران پاکستانی + فیلم‌

‌عزاداری جانسوز پاکستانی‌ها در جوار مزار حاج قاسم / مزار سردار دل‌ها در حلقه عزاداران پاکستانی + فیلم‌

گروه استان‌ها ـ مزار حاج قاسم شب گذشته میزبان کاروان یکصد نفره زائران و عزاداران پاکستانی بود که برای ادای احترام به سردار دل‌ها خود را به کرمان رسانده بودند.

در گوشه‌ای از گلزار شهدا نشسته و از راه به دور به آرامگاه ابدی سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی چشم دوخته بودم؛ عده زیادی آمده بودند بعضی مثل من گوشه‌ای کز کرده بود و سر در لاک فروبرده بودند و آرام و آرام اشک می‌ریختند و عده‌ای دعا و ذکر و قرآن می‌خواندند که ناگهان فریادهای “لبیک یا حسین”، “لبیک یا زهرا” و “لبیک یا زینب” فضای گلزار شهدای کرمان را متحول کرد.

کاروانی قریب یکصد نفر پله‌های مهدیه مسجد صاحب‌الزمان(عج) را پایین می‌آمدند و یکصدا لبیک می‌گفتند و خود را به مزار حاج قاسم رساندند. لهجه داشتند و از لباس پوشیدن تعدادی از آنها می‌شد فهمید که ایرانی نیستند.

برای حاج قاسم به سبک و سیاق خودشان سینه می‌زدند، عزاداری می‌کردند و نوحه می‌خواندند و با اینکه خیلی از شعرهایشان را نمی‌فهمیدم اما همراه با آنها اشک می‌ریختم.

چه جانسوز می‌خواندند و چه بی‌ریا و مخلصانه به سینه می‌زدند و اینجا بود که می‌فهمیدی وسعت جغرافیای عاشقی این روزها چقدر گسترده شده و حاج قاسم را دیگران چقدر بیشتر و بهتر از ما می‌شناسند.

بیشتر بخوانید

به گزارش تسنیم شب گذشته گلزار شهدای کرمان میزبان کاروان یکصد نفره عزاداران پاکستانی بود که برای زیارت، ادای احترام و ابراز ارادت به سردار دل‌ها خود را به کرمان رسانده بودند.

گزارش و فیلم از ثارالله انکوتی

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

تصویری از فیلم The Song of Bernadette (آوای برنادت راهب)

ادیان الهی

پدر شهید خرازی از شهید زاهدی می‌گوید

پدر سردار شهید خرازی درباره سرلشکر شهید زاهدی در جمع رزمندگان لشکر ۱۴ امام حسین

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.