سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / معاون علمی و فناوری رئیس‌‌جمهور در بوشهر: ایران در حوزه شیمی جزو پنج کشور برتر جهان قرار دارد

معاون علمی و فناوری رئیس‌‌جمهور در بوشهر: ایران در حوزه شیمی جزو پنج کشور برتر جهان قرار دارد

معاون علمی و فناوری رئیس‌‌جمهور با بیان اینکه ایران بین ۱۰ برتر جهان در حوزه مقالات علمی و شیمی قرار دارد گفت: ایران در حوزه شیمی جزو پنج کشور برتر جهان قرار دارد.

 سورنا ستاری در حاشیه بازدید از نمایشگاه توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان استان بوشهر با بیان اینکه تحولات مهمی در منطقه پارس جنوبی ایجاد شده اظهار داشت: عسلویه افتخار ملی است و فعالیت‌های صورت‌گرفته در 20 سال گذشته در این منطقه مایه فخر هر ایرانی است.

وی اتفاق‌های رخ‌داده در منطقه عسلویه را در تاریخ دنیا بی‌سابقه دانست و تصریح کرد: با اجرای طرح‌های مهمی در پارس جنوبی و استقرار صنایع مهم و بزرگ می‌توان عسلویه را بزرگ‌ترین منطقه گازی در دنیا عنوان کرد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران سومین تولیدکننده گاز در دنیا است یادآور شد: 70 درصد گاز کشور در منطقه پارس جنوبی تولید می‌شود که جایگاه مهم عسلویه را در کشور نشان می‌دهد.

وی با ابراز اینکه افزون بر پالایشگاه‌های گاز، مجتمع‌های پتروشیمی و شرکت‌های خصوصی فراوانی در این منطقه کار می‌کنند گفت: منطقه پارس جنوبی بازار فوق‌العاده‌ای برای شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم کرده است.

ستاری شرکت‌های دانش‌بنیان در منطقه پارس جنوبی را برای خودکفایی نیازمند جذب نیروی انسانی بااستعداد دانست و تأکید کرد: تحریم‌ها سبب شده که شرکت‌ها به‌سمت تولیدات داخلی بروند، بخش‌های تحقیق و توسعه را گسترش دهند و فعالیت‌های استارت‌آپی راه‌اندازی کنند تا بتوانند مشکلات را برطرف کنند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اعلام اینکه “خودمان می‌توانیم لایسنس تولید کنیم” افزود: باید طراحی‌ها  توسط  شرکت‌های دانش‌بنیان انجام شود تا لایسنس‌ها مال خودمان باشد.

ستاری درباره جایگاه علمی ایران در جهان خاطرنشان کرد: ایران بین 10 برتر جهان در حوزه مقالات علمی و شیمی قرار دارد و این در حالی است که در حوزه شیمی جزو پنج کشور برتر جهان است.

وی با اظهار اینکه دانشمند‌ان ایرانی ‌تمامی کاتالیست‌ها را بومی‌سازی کردند و ‌دیگر نیازی به خارج نیست گفت: ماشین‌سازی هم باید تا حد امکان در داخل رخ دهد، اگر این اتفاقات بیفتد آن وقت ما صنعت نفتی داریم که خودمان طراحی آن را به‌عهده داریم و احتیاج به خارجی نداریم که به ما لایسنس بدهد یا مواد اولیه بدهد یا کاتالیست بدهد.

ستاری با تأکید بر فعال‌تر شدن شرکت‌های داخلی دانش‌بنیان در بازار عسلویه گفت: برای توسعه استارت‌آپ‌ها زمینه فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان در عسلویه و منطقه پارس جنوبی باید فراهم شود.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور فعالیت مرکز رشد کنگان را نشان‌دهنده سرمایه‌گذاری قبلی معاونت علمی و فناوری دانست و اضافه کرد: با توجه به ظرفیت بالای منطقه پارس جنوبی باید مرکز رشد در عسلویه راه‌اندازی شود.

وی با اعلام اینکه 2 مجتمع دانش‌بنیان در بوشهر به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد افزود: در اجرای این طرح‌ها در پارک علم و فناوری استان سرمایه‌گذاری خوبی شده است.

خبرگزاری تسنیم از عسلویه،

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

دانشگاه علوم پزشکی زاهدان جزو ۳۰ مرکز برتر جهان

ارائه خدمات فوق‌تخصصی به نوزادان

80 درصد از تجهیزات صنایع پالایشی در داخل کشور تولید می‌شود

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.