پاکت‌ نامه خرگوشی

1. تهیه پاکت نامه

برای ساخت پاکت‌ نامه خرگوشی به یک پاکت مربعی شکل با درب مثلثی نیاز دارید. بهتر است رنگ پاکت‌نامه سفید باشد، با‌این‌حال محدودیتی وجود ندارد. اگر دوست دارید می‌توانید از پاکت‌های رنگی هم استفاده کنید.

کاردستی پاکت‌های خرگوشی جذاب و دوست داشتنی

2. ساخت گوش‌ها، مرحله اول

برای ساخت گوش‌های خرگوش به یک تکه کاغذ هم‌رنگ با پاکت‌نامه نیاز دارید. بعد از تهیه نامه ابتدا الگوی گوش‌های خرگوش را روی کاغذ طراحی کرده و سپس برش دهید.

کشیدن گوش‌های خرگوش کار ساده‌ای است. برای این کار می‌توانید از انگشت دستتان کمک بگیرید. به‌طوری‌که یکی از انگشتان خود را روی کاغذ گذاشته، و یک خط دور آن بکشید. این‌کار را دوبار تکرار کنید. در آخر هم آن‌ها را به‌دقت دوربری کنید.

3. ساخت گوش‌ها، مرحله دوم

گرچه تا اینجای کار گوش‌های خرگوش آماده هستند؛ اما کمی با ظاهر اصلی گوش‌های موردنظرمان فاصله دارند. برای تکمیل آن‌ها به دو گوش کوچک‌تر شبیه گوش‌هایی که در مرحله پیش درست کرده‌اید، نیاز دارید. البته رنگ آن‌ها باید رنگ صورتی باشد. بنابراین یک کاغذ صورتی برداشته، الگو گوش‌های خرگوش را روی آن رسم کنید. البته این بار طرح‌ را کوچک‌تر از مرحله پیش بزنید. سپس آن‌ها را دوربری کنید.

4. ساخت گوش‌ها، مرحله سوم

حال که اجزای گوش را آماده کردید، کافی است آن‌ها را با چسب به یکدیگر بچسبانید. فقط باید مطمئن شوید گوش‌های صورتی به‌خوبی چسبیده و وسط گوش‌های سفید قرار گرفته باشند.

5. چسباندن گوش‌ها به پاکت

گوش‌ها را پشت پاکت نامه با فاصله مناسب از یکدیگر بچسبانید. به‌طوری‌که قسمت صورتی‌رنگ رو به جلو باشد.

6. کشیدن چشم‌ها

با استفاده از یک مدادسیاه دو دایره نسبتا بزرگ وسط درب پاکت رسم کنید. می‌توانید برای زیبا‌تر شدن چشم‌ها، یک بیضی دور چشم رسم کرده و اجزای دیگر آن مانند ابرو و مژه‌ها را هم بکشید.

7. تکمیل چهره خرگوش

نوبت به کشیدن سایر اجزای صورت خرگوش می‌رسد. اول از همه بینی خرگوش را طراحی کنید. برای ساخت بینی می‌توانید به‌ کمک مداد یک بینی مثلثی روی گوشه پایینی درب پاکت طراحی کنید. همچنین می‌توانید با استفاده از کاموا یک بینی دایره‌ای شکل صورتی برای خرگوش درست کرده و آن را به پاکت چسب کنید.

پیشنهاد من این است که برای جذابیت کار به روش دوم بینی خرگوش خود را درست کنید. سایر اجزای صورت مانند سبیل‌ها و دندان‌ها را هم با مدادسیاه طراحی کنید.

حالا پاکت نامه خرگوشی آماده است. شما می‌توانید یک یادداشت داخل آن گداشته و پاکت به عزیزانتان بدهید تا آن‌ها را شگفت‌زده کنید. یادتان باشد برای بستن درب پاکت فقط گوشه پایینی در آن را بچسبانید تا موقع بازکردن، پاکت خراب نشود.

پاکت تنقلات

1. تهیه پاکت مناسب

برای ساخت پاکت تنقلات، به یک پاکت مستطیل شکل سفید نیاز دارید. پاکتی که انتخاب می‌کنید، نباید مانند پاکت‌های مخصوص اسکناس اختلاف طول و عرض زیادی داشته باشند. بعد از پیدا کردن پاکت مناسب، درب آن را بچسبانید.

کاردستی پاکت‌های خرگوشی جذاب و دوست داشتنی

2. طراحی یک کمان روی پاکت

به کمک یک مدادسیاه، طرح یک کمان را در راستای طول پاکت بکشید. سعی کنید تا حد‌ امکان کمان را بالاتر از وسط پاکت رسم کنید. البته فراموش نکنید مقداری فضا برای کشیدن گوش‌ها در بالای کمان درنظر بگیرید.

کاردستی پاکت‌های خرگوشی جذاب و دوست داشتنی

3. کشیدن گوش‌ها

تقریبا کشیدن گوش‌ها برای پاکت تنقلات، مانند پاکت نامه است. به کمک مداد دو گوش با فاصله مناسب از یکدیگر روی کمان طراحی کنید.

کاردستی پاکت‌های خرگوشی جذاب و دوست داشتنی

4. برش خطوط رسم شده

به کمک قیچی الگویی که روی پاکت رسم کرده‌اید را از روی خطوط برش داده و اثرات باقی‌مانده از خطوط را با پاک‌کن، پاک کنید.

کاردستی پاکت‌های خرگوشی جذاب و دوست داشتنی

5. اضافه کردن قسمت‌های صورتی به گوش‌ها

مثل پاکت نامه برای پاکت تنقلات هم دو گوش صورتی، کوچک‌تر از الگوی گوش‌ها طراحی کرده و ببُرید. سپس گوش‌های صورتی را وسط گوش‌های سفید خرگوش بچسبانید.

کاردستی پاکت‌های خرگوشی جذاب و دوست داشتنی

6. تکمیل اجزای صورت

برای چشم‌های خرگوش می‌توانید دقیقا مانند پاکت نامه عمل کنید. همچنین می‌توانید از چشم‌های عروسکی استفاده کنید. پیشنهاد می‌کنم برای این‌که کار شما متفاوت باشد، چشم‌های عروسکی را امتحان کنید. بعد از این‌که انتخاب کردید چشم‌ها به‌چه‌شکل باشند، آن‌ها را وسط پاکت با فاصله مناسب از هم رسم کرده یا بچسبانید. درصورتی‌که از چشم‌های عروسکی استفاده کردید، کشیدن مژه‌ها را فراموش نکنید.

کاردستی پاکت‌های خرگوشی جذاب و دوست داشتنی

در طراحی بینی خرگوش می‌توانید از یک مثلث صورتی رنگ استفاده کرده و آن کمی پایین‌تر از چشم ها بچسبانید. همچنین می‌توانید از بینی کاموایی استفاده کنید. در آخر هم اجزای باقی‌مانده مثل دهان، دندان‌ها و سیبیل خرگوش را روی پاکت رسم کنید.

کاردستی پاکت‌های خرگوشی جذاب و دوست داشتنی

پاکت خرگوشی آماده است. می توانید تنقلات خود را داخل آن قرار داده و در گردش و تفریح از آن‌ها استفاده کنید. به این ترتیب یک پاکت کاغذی متفاوت خواهید داشت.

کاردستی پاکت‌های خرگوشی جذاب و دوست داشتنی