سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / در وصف دشمنان و غارتگران داخلی

در وصف دشمنان و غارتگران داخلی

به شدت یک سوال جدی ذهنم را درگیر کرده است؛ در این کشور چه خبر است؟

در کشوری که اقتصاد در شرایط بحرانی است، با دلار 4200 تومانی، یک تیم فوتبال تایر خودرو وارد کرده است. به جای دارو، بخارشوی وارد شده است. یک شرکت خودرو سازی، چای وارد کرده یا شرکت واردکننده پارچه، 120 هزار یورو لوبیا چیتی وارد کرده است!

بالعجب از این سرزمین که اینهمه خائن و غارتگر پرورش داده است! کشور با بحران‌های بزرگ و کوچک سرکار دارد اما یک عده همچون زالو با سواستفاده از این شرایط در حال چاپیدن مردم و بیت المال آنها هستند و کسی هم نظارت نمیکند.

اینها تازه بخشی از فهرست بوده و قرار است اسامی جدیدی احتمالا با موارد عجیب و غریب تر در روزهای آینده منتشر شود.

مشکل اصلی ما نه تنها در خارج مرزهای ایران بلکه در داخل همین سرزمین است. تکلیف آمریکا، عربستان و اسرائیل که با ما روشن است اما کسانی که در داخل با سرمایه‌های کشور در حال غارت ایران هستند به معنای واقعی کلمه دشمن و خائن مردم‌اند.

دولت به مردم توصیه میکند که در شرایط بحرانی اقتصادی فعلی، مواظب دخل و خرج خود باشند؛ صرفه جویی کنند و تا جایی که ممکن است ارز را از کشور خارج نکنند بعد یک عده از شرکت‌های دولتی، نیمه دولتی، خصوصی و «حکومتی شبه خصوصی» با ارز دولتی به جای دارو، بخارشوی و نخود لوبیا وارد می‌کنند!

نهادهای نظارتی دقیقا کجا هستند؟ دولت دقیقا بر چه اساسی به شرکت‌ها ارز دولتی داده است؟ مجلس چرا قوانینی را تصویب نمی‌کند که اینگونه ارز دولتی خرج واردات لوبیا چیتی نشود.

ارز دولتی اساسا به شرکت‌هایی داده می‌شود که کالاهای اعلام شده را وارد می‌کنند از جمله کالاهایی که مشکلات مردم مانند دارو را حل کنند. در ایران اما گویی داستان، داستان دیگری است. هرکه پارتی‌ و رانت بیشتر، دلار دولتی‌اش بیشتر.

الان مهم‌ترین انتظار مردم از دستگاه‌های نظارتی و قضایی پیگیری این فهرست‌های منتشره و برخورد قاطع با این شرکت‌هاست و کمی تحرک از خود نشان دهند تا اعتماد از دست رفته جلب شود.

باید پرسیده شود چرا به شرکتی که تابلوهای برق وارد می‌کند، ارز دولتی برای وارد کردن ذرت برای خوراک دام داده شده است؟!

اعلام این فهرست‌ها نشان داده شد که فساد و رانت‌خواری در ایران بیداد می‌کند و سال‌هاست پول این کشور با سواستفاده و عدم مدیریت در حال چپاول است و کسی هم برای جلوگیری از این وضعیت نظارت نمیکند.

حداقل انتظار از دولت این است که فهرست تمام کسانی که ارز دولتی گرفته‌اند را منتشر کند و قوه قضاییه هم به صورت سریع با سواستفاده کنندگان برخورد کنند. نه تنها فهرست‌های منتشر شده بلکه می‌شود به لیست‌های سال‌های گذشته نیز ورود کرد و دید آنجا چه بالا و پایین‌های عجیب و غریبی شده است.

شرایط کشورنشان میدهد مسئولین برنامه اصولی برای حل مشکلات اقتصادی، بیکاری، مقابله باتحریم‌ها، بی‌آبی و ناامیدی و ناامنی روانی که جامعه رافراگرفته ندارند‌

تداوم این شرایط کشور را درخطر جدی قرارمیدهد

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

ارق ملی یا عرق ملی؟ درست بنویسیم!

منظور...

اختلاف و دشمنی در کشور، خواسته دشمنان نظام

ويدئو/

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.